کد خبر: 20890
ایجاد پایگاه جامع محتواهای آموزشی و توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
در خبرها داشتیم که آموزش و پرورش استثنایی کارهایی را برای تولید محتوای الکترونیک برای گروههای مختلف دانش آموزان استثنایی شروع کرده برای آنکه از کم و کیف کار باخبر شویم و اینکه این تولید محتوای الکترونیک با کاری که در حال حاضر در شبکه شاد انجام می شود چه تفاوتی دارد با معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی این سازمان گفتگویی ترتیب دادیم.

به گزارش ایران سپید مجید هداوند در این باره گفت: بله تا حال محتوای آموزشی توسط معلمان در مدرسه، خانه و هر جایی که مناسب می دیدند و به اشکال مختلف انجام می شد اما پویش تولید محتوای آموزشی و توانبخشی را با هدف یکپارچه سازی محتواها و استاندارد کردن همه محتواهایی که معلمان و همکاران توانبخشی در این مدت تولید کرده اند راه انداخته ایم و هم برای آنکه پایگاه جامعی را از محتواهای آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشته باشیم. همچنین با توجه به اینکه قریب به 40 درصد دانش آموزان ما نتوانسته اند از شبکه شاد استفاده کنند تصمیم بر این شد که 5 استودیو ضبط صدا و فیلمهای آموزشی را با همکاری استانهایی که در این قضیه فعالیتهای خوبی داشته اند راه اندازی کنیم در شهر تهران استودیوی اشاره را جهت تهیه فیلمهای آموزشی گروه آسیب دیده شنوایی و هم استودیو ضبط صدا را برای تهیه فایلهای صوتی کتب درسی  گروه آسیب دیده بینایی را هم در تهران داشتیم در سمنان جهت همکاران گروه کم توان ذهنی فیلمهای آموزشی تهیه می شود در خراسان رضوی جهت گروه طیف اوتیسم و در خود سازمان مرکزی نیز جهت سایر گروههای دانش آموزان استثنایی دنبال تهیه محتواهای استاندارد هستیم در ضمن از استانهایی که قبلا در فضای مجازی آثار خوبی را تولید کرده بودند خواستیم که این آثار را به سازمان ارسال کنند تا پس از بررسی کارگروه تخصصی تدریسهای برتر انتخاب و در پایگاه جامع از آنها استفاده کنیم. و حتی آنها را در سایت سازمان بارگذاری کنیم تا دانش آموزانی که دسترسی نداشته اند توسط معلمان یا مدیران خود به این فایلها دسترسی پیدا کنند. و این محتواها به شکل لوح فشرده یا بسته مکتوب و یا تکالیف دیگر به دانش آموزان به صورت هفتگی با رعایت پروتکلهای بهداشتی تحویل شود. و اولیا هم توجیه شوند تا این دانش آموزان هم از چرخه آموزش جدا نشوند.

دکتر هداوند در پاسخ به این سوال که ؛ آیا برای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشته اند برنامه بلند مدتی وجود دارد که دسترسی آنها را هم امکان پذیر سازد، پاسخ داد: دانش آموزانی که برای دسترسی به شبکه شاد وسایل ارتباطی لازم را ندارند حدود 32 هزار نفر هستند. در حال بررسی هستیم که اگر ممکن باشد با مشارکت خیرین، خود سازمان و سایر دستگاهها و نهادهایی که می توانند کمک کنند اقداماتی را در بلند مدت برای این عزیزان انجام دهیم تا عدالت آموزشی رعایت و دسترسی این دانش آموزان هم به فضای مجازی ایجاد شود.

Page Generated in 0/0046 sec