کد خبر: 15395
93 شعبه بانکی به سامانه خدمات نابینایان مجهز شدند
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تجهیز 93 شعبه در 21 استان کشور به سامانه خدمات بانکی نابینا خبر داد و گفت: از این تعداد 30 شعبه در شهر تهران واقع شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از سازمان بهزیستی کشور، ابراهیم کاظمی مومن  افزود: به ‌منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به نابینایان صرفا در شهر تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور، توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از بانک ها و موسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستورالعمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به نابینایان، معلولان و جانبازان را دچار اخلال می کند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره اندیشی شود.
کاظمی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات رسانی به کم بینایان و نابینایان کشور تصریح کرد: در این راستا تعامل بین بانک ها، موسسات اعتباری و انجمن های معلولان و جانبازان مانند انجمن نابینایان ایران باید افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای آنان نباید محدود به مناسبت های خاص شود.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور یادآور شد: نابینایان می توانند، نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره برداری را از طریق وب سایت بانک ها، موسسات عضو مرکز شتاب و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت دریافت کنند.
بنا به این گزارش، تاکنون به منظور ارائه خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به جامعه معلولان، اقدامات متعددی از سوی بانک ها، موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداختی صورت پذیرفته است از آن جمله که امکانات مورد نیاز برای سهولت تردد جانبازان،معلولان و نابینایان در ساختمان های تازه ساز بر اساس دستورالعمل های مربوط به رفع نقایص موجود در شعب و واحدهای قدیمی پیش بینی شده است.
همچنین تابلو مشتریان خاص (جانبازان، معلولان و حتی افراد مسن) روی یکی از باجه های پاسخگویی به مشتریان برای خدمات رسانی در کوتاهترین زمان ممکن، نصب شده است.
تجهیز بیش از 90 شعبه در 21 استان کشور به سامانه خدمات بانکی نابینایان، نصب سطوح ویژه حرکت نابینایان، تجهیز دستگاه های خودپرداز به سیستم گویا، تجهیز دستگاه های خودپرداز به صفحه کلید برجسته و تجهیز وب سایت بانک ها/ موسسات و همچنین اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان از دیگر اقدامات در راستای ارائه خدمات بانکی به جامعه معلولان به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، خدمات بانکداری الکترونیکی مانند سایت بانک ها، اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک و همچنین از طریق اپلیکیشن های موبایل به جامعه معلولان ارائه می شود.

Page Generated in 0/0051 sec