کد خبر: 15021
تبلیغات پزشکی در صدا و سیما
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران در نشست هم اندیشی معاون صدای سازمان صدا و سیما و روسای انجمن های پزشکی کشور گفت: گاه پزشکانی که در برنامه های سیما شرکت می کنند سخنانی می گویند که غیر کارشناسی است. .

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا، ایرج خسرونیا در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین شکایت بیماران از جراحان پلاستیک و زیبایی است و بسیاری از افرادی که برای جراحی زیبایی به ویژه بینی به پزشک مراجعه می کنند دچار مشکلات روحی و روانی هستند، پس از عمل تصور می کنند که هنوز بینی شان دچار مشکل است و شکایت می کنند.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: جراحی ارتوپدی و زنان از دیگر مواردی است که بیشترین شکایت ها را در پی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سخنان پزشکان در رشته های تخصصی که به برنامه های صدا و سیما دعوت می شوند تا در مورد موضوع بیماری و سلامت صحبت کنند، غیرکارشناسی است و باید با هماهنگی روسای انجمن های پزشکی مربوطه باشد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که ارتقای سلامت عموم مردم دغدغه اصلی مسئولان نظام سلامت است، در این نشست مقرر شد کمیته ای تشکیل شود تا پزشکان مجرب و کارشناسان با ضوابط خاص با تاییدیه روسای انجمن های مربوطه در برنامه های صدا و سیما حضور یابند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران تصریح کرد: پزشکان آینه مردم برای کشور هستند و باید افرادی که در برنامه های صدا و سیما حضور می یابند قابل قبول باشند.

خسرونیا به تبلیغات محصولات غذایی در صدا و سیما نیز اشاره کرد و ادامه داد: اکنون وضعیت تبلیغات در مورد محصولات غذایی باکیفیت در صدا و سیما بهتر شده، اما هنوز در مورد تبلیغ چیپس، پفک و سس که برای سلامت بدن بسیار مضر است، مشکل وجود دارد و باید اصلاح شود.

وی درباره چالش های نظام سلامت، گفت: مهمترین چالش در این حوزه آن است که مردم فکر می کنند دارو در کشور گران است در حالی که این طور نیست. همچنین دسترسی آسان مردم به پزشک فوق تخصص نیز در کشور یک مزیت است زیرا در آمریکا و اروپا مردم به راحتی نمی توانند نزد پزشک فوق تخصص بروند.

* بانک کارشناسان حوزه سلامت

شاه آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: برای استفاده بهینه از پزشکان و ارتقای سلامت در برنامه های صدا و سیما، بانک کارشناسان کامل می شود.

وی افزود: رسانه نماد افکار عمومی در جامعه است و باید برای ارتقای سطح بهداشت، درمان و سلامت روان جامعه از کارشناسان و پزشکان مجرب در برنامه های رادیویی استفاده شود.

شاه آبادی ، اظهار داشت: 36.7 درصد مردم کشور شنونده رادیو هستند و در واقع با رادیو زندگی می کنند ما باید با تولید برنامه های خوب و مفید در معرفی سبک زندگی سالم به مردم تاثیرگذار باشیم.

Page Generated in 0/0050 sec