به گزارش ایران سپید، جلسه شورای مدیران حمل و نقل و ترافیک با بررسی عملکرد 6 ماهه سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه سازمان حمل و نقل و ترافیک عصر دیروز برگزار شد. در این جلسه عملکرد 6 ماهه شرکت های مترو ،بهره برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی ، سازمان پایانه ها و شرکت کنترل ترافیک مورد بررسی قرار گرفت که به گفته معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران شرکت کنترل ترافیک در این میان بهترین عملکرد را هم از نظر پیشرفت فیزیکی اقدامات و هم از نظر درآمدزایی داشته است.
سیدجعفر تشکری هاشمی در پایان این جلسه با اشاره به عملکرد 6 ماهه مجموعه حمل و نقل گفت: با توجه به اینکه پیشرفت کاری و کنترل مستمر یکی از کارهای ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است، لذا مستمرا چگونگی انجام کارها بررسی می شود.
وی ادامه داد: انطباق برنامه ها با آنچه پیش بینی شده بود و انجام فعالیت های مازاد از جمله اقدامات 5 شرکت و سازمان زیرمجموعه این معاونت بود.
معاون شهردار تهران با اشاره به فعالیت شرکت مترو ابراز کرد: در مترو فعالیت در خط 3 و 6 و 7 مترو و همینطور توسعه بخش جنوبی خط یک مترو به سمت پرند مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به ارقام تخصیصی از سوی دولت باید گفت که با روند چشمگیری در حال پیشرفت است .
وی افزود: در خط 3 مترو با تاخیراتی که در مراحل ترخیص انجام شد بهره برداری از این خط با کمی تاخیر انجام می شود و اکنون مراحل نصب تجهیزات در حال انجام است .
معاون شهردار تهران در ادامه به عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز به عنوان یکی از شرکت های موفق در 6 ماهه نخست مطرح است، به گونه ای که این شرکت توانسته مطابق برنامه های پیش بینی شده حرکت کند. ورود اتوبوس های دوکابین به ناوگان، اجرای برنامه زمان بندی اتوبوس ها و تعمیر و نگهداری اتوبوس ها از جمله برنامه هایی است که شرکت واحد توانسته مطابق برنامه پیش بینی شده اقدام نماید.
وی همچنین خبر داد: 139 دستگاه اتوبوس دوکابین به زودی وارد تهران می شوند که از این تعداد تا امروز 112 دستگاه اتوبوس ترخیص شده و در روزهای آینده نیز شاهد ورود آنان به تهران خواهیم بود که در شبکه حمل و نقل نیز به کار گرفته خواهند شد.
تشکری همچنین با بیان اینکه شرکت کنترل ترافیک موفق ترین عملکرد را داشته است، گفت: سازمان تاکسیرانی و نیز سازمان پایانه ها هم عملکرد موفقی داشتند. با این وجود باید گفت عملکرد شرکت کنترل ترافیک در جهت توسعه فیبر نوری، اجرای سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت طبق برنامه پیش بینی شده دارای موفق ترین عملکرد بوده است .
وی ادامه داد: در بخش هوشمندسازی و موضوع تجهیزات هوشمند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اکنون بسیاری از معابر بالغ بر 60 معبر به سیستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز شده اند.
سیدجعفر تشکری هاشمی در پایان یادآور شد: انطباق برنامه های حمل و نقلی مطابق با آنچه شهردار تهران به عنوان شهر انسان محور در نظر دارد باید سرلوحه اقدامات ما باشد و باید گفت سازمان حمل و نقل توانسته در این مسیر حرکت کند.
وی ادامه داد: در 3 ماهه ابتدایی سال جاری به واسطه تعطیلات نوروزی و نیز فضای انتخاباتی حاکم عملا جا برای کار باقی نمی ماند اما امروز می بینیم که شرکت های تابعه حمل و نقل و ترافیک کمترین انحراف از برنامه ریزی ها را داشته اند.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: ما باید شاخص های انسان محوری را تجربه کنیم و برنامه ریزی های ما باید مبتنی بر کرامت های انسانی باشد. از این رو آبان ماه فرصت طلایی خواهد بود تا بتوانیم برای بودجه مورد نیاز سال آینده برنامه ریزی و نیز اقدامات براساس اولویت ها را مطرح کنیم.