به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: یکی از مشکلات ما در سامانه معبر این است که مردم پیامک های مرتبط نمی فرستند بطورمثال کسی که به ویلچر نیاز دارد به سامانه معبر، ارتباطی ندارد.
وی در عین حال در خصوص 200 پیامک مرتبط ارسالی به این سامانه اظهار کرد: این شمار پیامک را پیگیری کردیم و نتیجه های خوبی نیز گرفتیم .
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل افراد دارای معلولیت در حوزه مناسب سازی، طبق اطلاعات واصله از سامانه معبر مربوط به رمپ های ورودی معابر، ورودی ساختمان ها و همچنین سرویس های بهداشتی است.
مومن سرایی یادآور شد: در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی اماکن و معابر مقرر شد تا تمام اقدامات در حوزه معماری و شهرسازی دارای پیوست مناسب سازی باشند.
به گزارش ایرنا، سامانه پیامکی معبر با شماره 3000012322 در دهم دی ماه سال گذشته راه اندازی شد که در حال حاضر پیامهای ارسالی هموطنان در حوزه مناسب سازی توسط کارشناسان بررسی میشود .
نتایج نیز پس از پیگیری از 39 دستگاه عضو ستاد مناسب سازی از جمله وزارت کشور، وزارت مسکن و راه و شهرسازی، منعکس و اطلاعرسانی خواهد شد.
هم اکنون یک میلیون و 300 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند اما بسیاری از افراد دیگر از جمله بیماران با معلولیت موقت، زنان باردار و سالمندان نیز به معابر مناسب سازی شده، نیاز دارند.