وی افزود: برای این طرح در سال 95 بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که رقم قابل توجهی بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات این طرح گفت: این طرح شامل آزمایش های پزشکی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، سونوگرافی، MRI، سی تی اسکن، رادیولوژی، اکو، نوار مغز، عینک، تبلت، اندام مصنوعی، پروتز، اورتز، اسپیلنت، صندلی چرخ دار، واکر، عصا، کفش طبی، خدمات بستری و جراحی، داروی مستمر، سمعک، کاشت حلزون و رژیم غذایی می شود که بعد تصمیم گرفتیم در سال جدید خدمات جدیدی به حمایتهای قبلی اضافه شود که بر این اساس امسال خدمات جدیدی مانند خرید اندام مصنوعی، دندانپزشکی و تعمیر و تعویض پروتز کاشت حلزون هم اضافه شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره شیوه پرداخت این هزینه به خانوادهها گفت: باید والدین مدارک مورد نیاز را به مدرسه استثنایی محل
تحصیل فرزندشان تحویل دهند. فرآیند بررسی مدارک و تایید هزینه تعلق گرفته به دانش آموز از طریق سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی انجام و توسط مدرسه محل تحصیل به دانش آموزان اطلاع رسانی میشود.
قدمی تاکید کرد: اجرای دستورالعمل طرح خدمات حمایتی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال 96-97 به استانها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و همچنین مدارس عادی اعلام کرد: براساس جایدهی و پوشش تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه در آموزشهای تلفیقی فراگیر، بیش از 137 هزار دانشآموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی جاری ثبت نام شده اند که 62 هزار دانش آموز در آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی (پذیرا) مشغول به تحصیل هستند.
وی درباره برخی کمبودها در ارائه خدمات بهتر به قشر دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: لازمه توسعه هرچه بیشتر حضور دانشآموزان با نیازهای
ویژه در مدارس عمومی، ارتقای سطح آگاهی، پذیرش جامعه از طریق رسانههای جمعی، مناسبسازی فضای آموزشی و انعطاف در برنامهریزی آموزشی است که این سازمان به طور جدی در زمینه تحقق کامل آن گام برمیدارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و پرورش استثنایی، آموزش فراگیر است گفت: تغییرات بسیار مثبتی در حوزه های مختلف فعالیت آموزش و پرورش استثنایی از جمله آموزشی، توانبخشی و پرورشی ایجاد شده که جز با حضور نیروهای متخصص و تلاش مداوم همه کارکنان این حوزه به مرحله اجرا نمی رسید.
قدمی با اشاره به نقش اطلاعات و نگاه تخصصی در بهبود کیفیت مدیریت، از مدیران مدارس استثنایی خواست از طریق مطالعه به خودسازی علمی و معنوی خود بپردازند./ ایسنا