به گزارش ایران سپید به نقل از وبسایت پکتوس، در این مراسم که با حضور موسویانفر، معاون منطقهای بانک سپه، جلالی، کارشناس بهزیستی خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزهی نابینایان برگزار شد، جمعی از مراجعان نابینا، به کمک تجهیزات نصب شده در این شعبه که امکان دسترسی صوتی و بریلِ مراجعان به فرمهای بانکی را فراهم میکند، اقدام به انجام عملیات بانکی کردند. موسویانفر، در خصوص رویکرد بانک سپه به توسعهی دسترسپذیریهای ویژهی نابینایان در دیگر شعب کلانشهر مشهد، گفت: این تجهیزات به صورت آزمایشی درشعبهی ممتاز، نصب شده است. ما کاملاً بر این موضوع واقف هستیم که با توجه به وسعت شهر و پراکندگی مراکز ارائه کنندهی خدمات به نابینایان در نقاط مختلف شهر، یک شعبه پاسخگوی نیاز همهی نابینایان ساکن در مشهد نخواهد بود و این نیاز حس میشود که شعب دیگری که در نزدیکی مراکز خدماترسان به نابینایان قرار گرفته اند هم به چنین تجهیزاتی مجهز شوند اما سیاستگذاریهایی از این دست، در تهران تعیین میشوند و ما فقط میتوانیم با توجه به بازخورد این اتفاق در میان نابینایان، نسبت به تأمین چنین ابزارهایی به مرکز اعلام نیاز کنیم. از این رو، اگر نابینایان تمایل دارند از چنین امکاناتی در شعب دیگر هم برخوردار شوند، لازم است تعاملشان را با بانک حفظ کنند تا این انگیزه در ما هم وجود داشته باشد که شعب دیگرمان را هم به این امکانات مجهز کنیم.
در پایان، معاون منطقه ای بانک سپه در خراسان رضوی، این قول را به نابینایان مشهدی داد که در صورت استقبال این دسته از مشتریان از خدمات شعبههای دسترسپذیر، در سال آینده با هماهنگی با مرکز، یک یا دو شعبهی دیگر هم برای استفادهی نابینایان، دسترسپذیر شود.
دسترسی به فرم های بانکی در شعب، به وسیلهی دستگاه برجستهنگار انجام میشود و بسترسازی نرمافزاری و سختافزاری این امر را شرکت دانشبنیان پکتوس در کشور به عهده داشته است. این شرکت در این راستا از همکاری انجمن نابینایان ایران هم بهره برده است.