وی افزود: در سامانه 123 که آماده دریافت موارد نیازمند به اورژانس اجتماعی است مددکاران و روانشناسان مستقر هستند تا خدمات مختلف مشاورهای را ارائه دهند و چنانچه موردی نیازمند فوریتهای خدمات سیار اورژانس بود آن را اعلام کنند.
فرید با اشاره به تعداد تماسهای دریافتی با سامانه 123 اورژانس اجتماعی اعلام کرد: تاکنون 600 هزار تماس با این سامانه برقرار شده که 150 هزار مورد آن مرتبط با فعالیتهای اورژانس اجتماعی است.
وی با اعلام اینکه کودکآزاری ازجمله مواردی است که در اورژانس اجتماعی موردبررسی قرار میگیرد، تصریح کرد: موارد کودکآزاری 8.5 درصد و همسر آزاری 7.5 درصد ثبتشده است؛ همچنین درصد قابلتوجهی از تماسها نیز به مشاجرات و اختلافات خانوادگی مربوط میشود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد بخشهای مختلف مرکز اورژانس اجتماعی گفت: خط تلفن 123، تیم خدمات اجتماعی سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه اورژانس خدمات اجتماعی از بخشهای این مرکز به شمار میرود.