روزنامه چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399
ارائه شیوه آموزش دانش آموزان استثنایی محروم از شبکه شاد - روحانی: صرفهجویی همه دستگاههای دولتی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاهها ضروری است - با حافظان وحی - روش های مقابله با اضطراب ابتلا به ویروس کرونا - گرامیداشت شهید مرتضی مطهری در رادیو نمایش - ورزش در قرنطینه خانگی مرور نرمش های عمومی
|
روزنامه «ایران سپید»
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399
5 رمضان 1441
29 آپریل 2020
سال بیست و چهارم شماره 6402
صاحب امتیاز:
خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیر مسئول: سهیل معینی
سامانه پیامکی: 3000465040
نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388
تلفن: 84711371
شماره انتشارات: 5-88548892
وبسایت: www.iransepid.ir
پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir
........عناوین این شماره...
ارائه شیوه آموزش دانش آموزان استثنایی محروم از شبکه شاد
روحانی: صرفهجویی همه دستگاههای دولتی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاهها ضروری است
روش های مقابله با اضطراب ابتلا به ویروس کرونا
گرامیداشت شهید مرتضی مطهری در رادیو نمایش
ورزش در قرنطینه خانگی مرور نرمش های عمومی
.......ویژه
* ارائه شیوه آموزش دانش آموزان استثنایی محروم از شبکه شاد:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، راهکارهای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که دسترسی به امکانات ارتباطی و شبکه شاد ندارند را تشریح کرد. سید جواد حسینی، در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: استفاده از فضای مجازی و شبکههای تلویزیونی به منظور ارائه خدمات آموزشی، توان بخشی و مشاورهای در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع بیماری کرونا در کشور موجب تغییر مسیر فرایند یاددهی یادگیری و استفاده از امکانات خاص شده است. وی افزود: بحث تفاوتهای فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه ضرورت پیش بینی تمهیدات خاصی برای این گروه از دانش آموزان را در این فرایند به ویژه آنهایی که دسترسی به امکانات مذکور را ندارند یا توانایی استفاده از آن را به طور مستقل ندارند دو چندان میکند. وی با ارائه راهکارهای آموزشی جهت دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکههای تلویزیونی، شبکه شاد و بستر فضای مجازی را ندارند اظهار داشت: در گام اول مدیران مدارس نسبت به شناسایی دانش آموزانی که به شبکههای تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی دسترسی ندارند با ارائه تحلیل علت عدم دسترسی اقدام نمایند. وی افزود: تهیه و ارسال لوحهای فشرده و بستههایی آموزشی، توان بخشی و مشاورهای که قابلیت اجرا در دستگاههای پخش خانگی را دارد و بستههای آموزشی مکتوب با توجه به نیاز گروههای مختلف معلولیت وبا رعایت کامل مفاد پروتکل وزارت بهداشت برای والدین دانش آموزان، گام بعدی کار میباشد. وی تصریح کرد: به منظور کارایی و اثر بخشی بیشتر بستههای آموزشی، نحوه آموزش و نظارت بر روند اجرا، توسط معلمان، مشاوران و نیروهای توانبخشی مربوط پیگیری شود و در صورت لزوم از افراد با سواد خانواده جهت آموزش بستههای ارسالی استفاده گردد. حسینی با بیان نقش ویژه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در آموزش افزود: این مراکز نسبت به برقراری ارتباط مؤثر تلفنی با دانش آموزان، والدین و افرادی که از سوی خانواده جهت دریافت مشاوره معرفی میشوند، اقدام نمایند. وی در ادامه به بیان دیگر اقدامات آموزشی ویژه دانش آموزانی که دسترسی به شبکههای ارتباطی ندارند پرداخت و اظهار داشت: معلمان رابط ضمن هماهنگی با مدیران مدارس پذیرا متناسب با نوع معلولیت، نسبت به آماده سازی بستههای آموزشی هفتگی به صورت فایلهای تصویری برای دانش آموزان آسیب دیده شنوایی؛ فایلهای صوتی برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی و فایلهای صوتی و تصویری برای دانش آموزان معلول جسمی-حرکتی؛ اختلال رفتاری و اختلال طیف اتیسم و تکالیف مداد کاغذی اهتمام ورزیده و مدیران مدارس پذیرا با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای اولیای دانش آموزان ارسال نماید. وی افزود: معلمان مراکز مشکلات ویژه یادگیری ضمن هماهنگی و نظارت مدیران مراکز، نسبت به آماده سازی بستههای آموزشی هفتگی به صورت فایلهای تصویری، صوتی و تکالیف مداد کاغذی برای دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری اقدام نمایند. حسینی افزود: در راستای آموزش منزل محور همکاران معلم، مشاور، توان بخش و پرورشی داوطلب با رعایت ضوابط و مقررات و نکات ایمنی و بهداشتی به منزل دانش آموزان میتوانند اعزام شوند. وی تصریح کرد: بنا به ضرورت میتوان آموزشهای حضوری انفرادی در مدرسه و با رعایت کامل مفاد پروتکل وزارت بهداشت را پیش بینی کرد. معاون وزیر در ادامه به بیان راهکارهای ویژه دانش آموزانی که دسترسی به شبکههای تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی دسترسی دارند پرداخت و گفت: شناسایی این دانش آموزان، تعیین زمان شروع و پایان دروس و تشکیل کلاسهای مجازی با توجه به ویژگیهای دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت منعطف و با صلاحدید معلم کلاس از جمله اقدامات ویژه این دانش آموزان میباشد. وی افزود: بارگذاری بستههای آموزشی در شبکه شاد و پایگاه اطلاع رسانی مدرسه، ارائه خدمات مشاورهای مجازی به دانش آموزان و والدین و پیش بینی سیستمهای پاداش برای دانش آموزان و اولیا به منظور ایجاد انگیزه از دیگر فعالیتها است. وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حضور والدین در فرآیند آموزش غیر حضوری پیش بینی آموزشهای حداقلی در قالب راهنماهای مصور برای والدین دانش آموزانی که سواد رسانهای چندانی ندارند در پروتکلها و سناریوهای آموزشی، توان بخشی و مشاورهای الزامی است. معاون وزیر در ادامه گفت: مدیران مدارس نرم افزارهای خاص ارتباطی که تسهیل کننده فرایند ارائه خدمات هستند را شناسایی و به همکاران و والدین معرفی نمائید.
.....سیاسی
* روحانی: صرفهجویی همه دستگاههای دولتی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاهها ضروری است: رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:اتمام پروژههای نیمه تمام با پیشرفت بالای ۸۰ درصد، با جدیت پیگیری شود. تاکید بر ضرورت عرضه بیشتر سهام شرکتها و بنگاههای بزرگ در بورس. بررسی منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۹ و روشهای مولدسازی داراییهای دولتی.
* تست کرونای علی لاریجانی منفی شد: سخنگوی هیئترئیسه مجلس از منفی شدن تست کرونای علی لاریجانی رئیس
مجلس پس از ابتلایش به این بیماری خبر داد.
* استاندار تهران: مردم از استاندارد آب شرب اطمینان خاطر داشته باشند
برخی اخبار منتشر شده در مورد آلودگی آب تهران به کرونا ویروس صحت ندارد. استاندارد لازم برای آب شرب رعایت میشود. برای اطمینان شهروندان کلر باقیمانده در شبکه توزیع از حد معمول نیز بالاتر برده شده است.
* کنکور هفته اول مرداد برگزار می شود. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت:
65 درصد کلاسها در اپلیکیشن اختصاصی شاد تشکیل میشود.
سال تحصیلی پایان اردیبهشت به اتمام میرسد.امتحانات نهایی را در خردادماه داریم و بعد از آن با احتساب 20 روز وقفه کنکور برگزار خواهد شد، که حدودا هفته اول مرداد میشود.
......گفتگو
* با حافظان وحی
در ماه رمضان امسال سعی داریم با تعدادی از حافظان نابینای قرآن کریم آشنا شویم.امروز گفتگوی ما را با سعید حاجی بابایی طاهری می خوانید. حاجی بابایی در سال 45 در تهران به دنیا می آید در 20 سالگی در صنایع هوایی مشغول به کار می شود و در 24 سالگی زمانی که کم کم مشکلات بینایی ظاهر میشود ، کار حفظ قرآن را شروع می کند. او می گوید: من از سال 68 کار حفظ قرآن را شروع کردم و این کار حدود 5سال به طول انجامید.
س: فشرده و مداوم کار حفظ را انجام می دادید؟
ج: بله ولی در ابتدا تصمیم به حفظ کل قرآن نداشتم حفظ جزء 30 را برای خودم شروع کردم. بعد به سراغ جزئ 29 رفتم که آن هم سوره های کوچکی دارد. و بعداز آن بود که دیدم می توانم برای حفظ کل قرآن برنامه ریزی داشته باشم.و از این تاریخ بود که برای حفظ و مرور محفوظاتم برنامه ریزی کردم. وقتی کار حفظ قرآن تمام شد با خودم گفتم اگر معنا و تفسیر آیاتی که حفظ کرده ام را هم بدانم بهتر است و برای همین تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم.ابتدا شروع کردم به یادگیری صرف و نحو عربی و کار خواندن تفاسیر را شروع کردم بعد انس و علاقه بیشتر شد و تا حال ادامه دارد. و همیشه سعی دارم هر مطلبی که می توانم در مورد قرآن یاد بگیرم.
س: یعنی حفظ قرآن انگیزه ای شد که در این زمینه ادامه تحصیل بدهید؟
ج: بله البته حافظان قرآن اگر بتوانند در آزمون کتبی و شفاهی سازمان سنجش، وزارت علوم و سازمان اوقاف امتیاز لازم را کسب کنند به آنها مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث می دهند. که من هم از همین طریق مدرک کارشناسیم را گرفتم و سال بعد از آن در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و پذیرفته شدم.
س: برای حفظ قرآن به کلاس خاصی می رفتید؟
ج: آن روزها من سر کار می رفتم و فرصتی برای رفتن به کلاس آموزشی نداشتم. برای همین کار حفظ را انفرادی انجام دادم. و بعد از مدتی که محفوظاتم زیاد شد احساس کردم که به کلاس هم نیاز دارم. که مدتی به دارالتحفیظرفتیم ولی چون رفت و آمد سخت بود نتوانستم ادامه دهم.ولی با یکی از دوستانم که کار حفظ را شروع کرده بودند خودمان جلسه ای هفتگی گذاشتیم پنج نفره که هنوز بعد از بیش از 20 سال ادامه دارد جمعه ها دور هم جمع می شویم و حفظیاتمان را با هم مرور می کنیم و ایراداتمان را برطرف می کنیم.
س: این دوستان هم نابینا هستند؟
ج: من متاسفانه با جامعه نابینایان ارتباط زیادی ندارم چون دیرنابینا هستم و به مدرسه عادی رفته ام تا وقتی که کاملا بیناییم را از دست دادم و حدود سال 75 به مرکز توانبخشی خزانه رفتم . در آنجا آموزش استفاده از عصا را دیدم و آموزشهای دیگری مثل آموزش خط بریل. آنجا با تعدادی از دوستان نابینا آشنا شدم و در کتابخانه رودکی هم به واسطه گرفتن نوار درسی با تعدادی از نابینایان آشنا شدم. به همین دلیل بیشتر با دوستان بینایم ارتباط داشتم و دارم.
س: پس دوران حفظ قرآن همزمان با وقتی بوده که کم کم بیناییتان را از دست می دادید؟
ج: بله اوایل هرچند مشکل داشتم ولی خطوط قرآن را می دیدم ولی برای دیدن حرکات حروف مشکل داشتم.که آن با گوش دادن نوار برطرف می شد. اما وقتی در مرکز توانبخشی خزانه خط بریل را یاد گرفتم توانستم از قرآن بریل استفاده کنم
س: حفظ قرآن چه تاثیری در زندگی دارد؟آیا مصادیق آیاتی را که حفظ می کنید در زندگی اجتماعی خود می بینید؟
ج: بله من خیلی با قرآن روحیه می گیرم برای کسی که بینایی داشته و بعدا دچار نابینایی می شود خیلی شرایط سخت است ولی من اینقدر با قرآن مشغول هستم که مشکلات دیگر در حاشیه قرار می گیرند.و الان هم که بازنشسته شده ام روزانه 5-6 ساعت را با قرآن می گذرانم.البته حدود 10 سال هم سابقه تدریس قران به بچه های بینا را در جامعه القرآن کرج دارم.
.
س: حافظان قرآن اغلب آیات را با آیات تفسیر می کنند ج: یکی از روشهای تفسیری قرآن همین است که علامه طباطبایی در المیزان از آ« استفاده می کند . خب ما بسیاری از موضوعات مدیریتی در قرآن داریم. اینکه حتی خبری را چگونه بیان کنیم که بهتر به دل شنونده بنشیند یا نکات حقوقی. من به نابینایان پیشنهاد می کنم که حتما وارد مقوله حفظ قرآن بشوند چون ما به راحتی می توانیم در . حفظ قرآن با افراد بینا رقابت کنیم چون کسی که حافظه قویتر و پشتکار بیشتری داشته باشد
کار رقابت برایش سهلتر است.من چندین بار در مسابقه با افراد بینا شرکت کرده ام و رتبه های اول تا سوم را به دست آورده ام.
س: در چه مسابقاتی رتبه آورده اید؟
ج: اغلب در مسابقات سراسری نیروهای مسلح شرکت می کردم چون کارمند وزارت دفاع بودم در رشته حفظ کل نفر اول شدم و در سالهای قبلش هم رتبه داشتم و در مسابقات سراسری نابینایان رتبه دوم را آورده ام.
.......بهداشت و سلامت
* روش های مقابله با اضطراب ابتلا به ویروس کرونا: این روزها کرونا تبدیل به یک شبح وحشتناک در میان مردم شده است. برای کاهش اضطراب مربوط به ابهام در مورد این بیماری، باید تعریف صحیح و معتبری از بیماری کرونا به دست آوریم، زیراهر قدر ابهام ما در این مورد بیشتر باشد، اضطراب ما نیز بیشتر خواهد شد.
در واقع با شناخت واقع بینانه در مورد سیر این بیماری می توانیم با آرامش بیشتری به مقابله با آن بپردازیم. فرار از مواجهه منطقی با عامل اضطراب زا، سبب افزایش اضطراب می شود، زیرا فرصت شناخت را از انسان سلب می کند.
به یاد داشته باشید که هر قدر اطلاعات شما به صورت واقع بینانه ای در مورد شرایط حاضر، بیشتر باشد، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و در نتیجه آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.
در صورت افزایش اضطراب، سیستم ایمنی بدن می تواند تضعیف شود و آماده پذیرش انواع بیماری های جسمانی و روانپزشکی شود.
بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به
کروناویروس، از رفت و آمدها و تجمع های غیر ضروری اجتناب کنیم تا از پخش شدن آن جلوگیری کنیم.
از کاربرد شوخی های مفرط در مورد کروناویروس که می تواند سطح احتیاط واقع بینانه مردم را پایین آورد، اجتناب کنیم و در ازای آن تلاش کنیم تا به حمایت اجتماعی و روانی یکدیگر بپردازیم. در نظر داشته باشیم که در حال حاضر سیل عظیمی از افراد با علائم آنفولانزا، اما
نه الزاماً بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه می کنند و این باعث گسترش انعکاس شیوع کرونا در رسانه ها می شود و لذا باید در چنین شرایطی بر خود مسلط باشیم تا دید واقع بینانه تری داشته باشیم.
تلاش کنید تا کل زندگی خود را معطوف به کرونا ویروس نکنید. اگرچه کسب اطلاعات و اقدامات الزم در این زمینه ضروری است، اما در عین حال باید تلاش کنید تا بسیاری از فعالیت های روتین خود، مانند تمرینات ورزشی در منزل، مطالعه، گوش دادن به موسیقی و کارهای معمول دیگر را دنبال کنید تا این تغییر موقتی سبک زندگی، استرس شما را مضاعف نکند.
در شرایطی که امکان دارد در بیمارستان یا منزل قرنطینه باشیم، تلاش کنیم تا حدامکان با انجام فعالیت های رفتاری یا فیزیکی ساده در منزل، از سکون و رخوت مضاعف که خود باعث افزایش افسردگی می شود، جلوگیری کنیم. استفاده از تمرینات تن آرامی، تنفسی و ذهن آگاهی، می توانند در حال حاضر
به آرامش شما کمک کنند.روش های شناختی توقف فکر و فعالیت فکری متمرکز و هدفمند در آرامش ذهنی شما مؤثرند.
در نهایت به یاد داشته باشید که شرایط حاضر می تواند به منزله یک دوران بحرانی باشد که مطمئناً مادام العمر نیست و این دوره هم مانند بسیاری دیگر از دوره های سخت زندگی سپری خواهد شد.
.......فرهنگ و هنر
* گرامیداشت شهید مرتضی مطهری در رادیو نمایش: با نزدیک شدن به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، نمایش جدید رادیویی «رگبار باریده» به کارگردانی ایوب آقاخانی از رادیو نمایش پخش می شود.این نمایش رادیویی را علی مست علی نوشته که به شهادت استاد مرتضی مطهری می پردازد.حمید منوچهری، فریدون محرابی، رویا فلاحی، احمد گنجی، سینا نیکوکار، نورالدین جوادیان، امیرفرحان نیا، مهرداد عشقیان و مهدی نمینی مقدم بازیگران «رگبار باریده» هستند. «رگبار باریده» به کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و صدابرداری فرزاد شریفی، روز جمعه دوازدهم اردیبهشت، ساعت ۱۳:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.
* ۲۰ جشنواره معتبر جهانی «یکی» شدند/برگزاری مجازی یک رویداد سینمایی: به نقل از ورایتی، در دورهای که همهگیری کرونا بر جهان سایه انداخته و جشنوارههای بزرگ امکان برگزاری ندارند، یوتیوب قدم جلو گذاشته تا یک جشنواره فیلم آنلاین به مدت ۱۰ روز به راه بیندازد. این جشنواره در بهار امسال با همکاری ۲۰ جشنواره بزرگ جهانی به صورت رایگان برگزار میشود تا دوستداران سینما در هر گوشه جهان بتوانند به تماشای آن بنشینند. این جشنواره فیلم آنلاین با نام «یکی هستیم: یک فستیوال فیلم جهانی» توسط «ترایبکا اینترپرایز» تهیه و سازماندهی میشود. یوتیوب میزبان این رویداد خواهد بود و ۲۰ فستیوال برتر دنیا چون جشنواره فیلم کن، جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو، جشنواره فیلم ساندنس، جشنواره بینالمللی فیلم برلین، جشنواره فیلم ترایبکا و جشنواره فیلم سیدنی در آن شرکت میکنند. این جشنواره آنلاین از ۲۹ می تا ۷ ژوئن ۲۰۲۰ (۹ تا ۱۸ خرداد) برگزار میشود و از طریق یوتیوب در دسترس همگان خواهد بود. این برنامه که هیچ آگهی و تبلیغاتی ارایه نمیکند دربرگیرنده فیلمهای بلند، کوتاه، مستند، موسیقی، کمدی و کارگاه بحث و بررسی خواهد بود. هنوز روشن نیست چه فیلمهایی در این جشنواره ارایه میشود، اما برنامه کامل در هفتههای آینده اعلام میشود. جشنواره بینالمللی فیلم انیمیشن انسی، جشنواره بینالمللی فیلم گوادالاخارا، جشنواره فیلم لندن، جشنواره ماکائو، جشنواره بمبئی، کارلووی واری، لوکارنو، مراکش، نیویورک، سنسباستین، سارایوو، توکیو و ونیز دیگر شرکت کنندگان در این رویداد هستند.
تنها یک جشنواره مهم در این رویداد حضور ندارد که آن SXSW است که از طریق آمازون برگزار میشود و ۳۹ فیلم بلند و کوتاه و سریال را همین هفته ارایه میکند. این رویداد باید ماه پیش در آستین برگزار میشد.
جین رزنتال رییس جشنواره فیلم ترایبکا و ترایبکا اینترپرایز در این باره گفت: با کار در کنار همکاران این فستیوال فوقالعاده و یوتیوب امیدواریم هر کسی بتواند مزه هر فستیوال را و آنچه هر یک را منحصر به فرد و متفاوت میسازد دریابد و نیز قدرت فیلم و هنر را تحسین کند.
.......ورزشی
* ورزش در قرنطینه خانگی مرور نرمش های عمومی
در شمارگان امروز، از زبان ابراهیم کربلایی معلم و مربی ورزش نابینایان، به توضیح تعدادی از نرمش های عمومی می پردازیم.
قبل از آن، تأکید می کنیم همانگونه که در جلسات اولیه گفته شد، بخشی از ورزش شما گرم کردن اولیه است و پس از آن اجرای حرکات؛ که تاکنون کششی و ایستا را با هم مرور کردیم.
در پایان هم که ریکاوری یا سرد کردن با دوش آب نیم گرم انجام می شود. یادآوری می کنیم با توجه به سبک بودن تمرینات بهتر است آنها را هر روز یا حداقل پنج روز در هفته انجام دهید و زمان آن را بدون در نظر گرفتن گرم کردن و سرد کردن، با پانزده دقیقه شروع و پس از یک هفته به بیست دقیقه و کم کم تا سی دقیقه افزایش دهید.
در منطقه مربوط به ورزش که قبلا آماده کرده اید قرار بگیرید و کار را با نامگذاری نرمش ها آغاز می کنیم.
1- حرکات دست: شماره 1، دست ها را جلوی سینه بکشید، سه ثانیه مکث کنید. شماره 2، آنها را بالای سر ببرید در حالی که در راستای بدن قرار دارند و باز هم مکث کنید. شماره 3، دستها را از طرفین بدن باز کنید و سه ثانیه کشیده نگه دارید. شماره 4، در مرحله پایانی در این بخش، دست ها را کنار بدن رها کنید. مجدداً چهار مرحله را انجام دهید. بارهای سوم و چهارم دو ثانیه و از بار پنجم به بعد فقط یک ثانیه در وضعیت چهارگانه نگه دارید. ده بار تکرار آنها را انجام دهید.
2- حرکت پروانه بالا یا ایستاده: در وضعیت پاها جفت، دست ها کنار بدن افتاده قرار گیرید. در مرحله بعد، با یک پرش دو کار همزمان باید انجام دهید، پاها باز و دست ها بالای سر قرار گیرد. سه ثانیه در این وضعیت بمانید و در مرحله دوم در پرش دوم به وضعیت اولیه برگردید. یعنی پاها جفت و دست ها افتاده کنار بدن. مجدداً بعد از مکث بپرید. پاها باز، کمی بیشتر از عرض شانه ها و دست ها بالای سر، به طوری که کف دست ها روبه روی هم باشد. مجدداً با پرش بعدی به حالت شروع برمیگردیم. دو سه حرکت: اول با سه ثانیه مکث، در دو سه حرکت بعدی با دوثانیه مکث و در پرش های آخر فقط یک ثانیه، تا جمع حرکات به ده برسد. )ادامه دارد.)
امیر سرمدی
.......حوادث
* مردی همسر سابق خود را مجروح کرد و شوهر صیغه ای اش را کشت: اواخر فروردینماه امسال وقوع درگیری به مأموران یکی از کلانتریهای پایتخت گزارش شد. مأموران پس از حضور در محل مشاهده کردند زنی به نام نسترن چاقو خورده و مردی بر اثر جراحات ناشی از زخم چاقو فوت شده است.
این در حالی بود که عامل درگیری در همان محل بازداشت شد. در ادامه، موضوع به بازپرس شفیعی که مسئولیت کشیک قتل پایتخت را برعهده داشت اطلاع داده و مشخص شد زن زخمی ۱۰ سال پیش از همسر سابق خود به نام فرهاد جدا شده و مدتی قبل به صورت صیغهای با مردی ازدواج کرده است.
فرهاد که پس از جدایی از همسرش گاه به فرزندانش سر میزد، روز حادثه نیز برای ملاقات با فرزندانش به خانه نسترن رفت، اما دید مردی غریبه در را باز کرد. فرهاد که شوکه شده بود، از آن مرد درباره علت حضورش در خانه پرسید و مرد جواب داد همسر نسترن است. بهاینترتیب درگیری دو مرد شروع شد. نسترن وقتی دید دعوا بالا گرفته است و نمیتواند آنها را از هم جدا کند، با مرکز فوریتهای پلیسی تماس گرفت و درخواست کمک کرد. در این اثنا فرهاد که وارد خانه شده بود، به آشپزخانه رفت، چاقویی را برداشت و پس از حمله به نسترن و شوهر او، هر دو را با چاقو مجروح و از خانه فرار کرد.
مرد جوان با لباس خونی و حالتی سراسیمه در حال دویدن و فرار بود که همزمان مأموران کلانتری سر رسیدند و او را دستگیر کردند. زن جوان بعد از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و حالش رو به بهبود است. از سویی جسد مقتول نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.
پس از آن فرهاد تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: قصد قتل نداشتم. من پس از جداشدن از همسر سابقم به بچههایم سر میزدم، بههمیندلیل در 10 سال گذشته به خانه نسترن رفتوآمد داشتم، اما وقتی با یک مرد غریبه در خانه او روبهرو شدم، ناراحت و عصبانی شدم، چون نمیخواستم یک غریبه فرزندان من را بزرگ کند و به قصد ترساندن او چاقو را برداشتم که این اتفاق افتاد. وقتی آن دو نفر زخمی شدند، من ترسیدم و فرار کردم، اما خیلی زود دستگیر شدم. بنا بر این گزارش، متهم درحالحاضر در بازداشت بهسر میبرد و تحقیقات از او ادامه دارد.
لینک مطلب: | http://iransepid.ir/News/20660.html |