روزنامه سه شنبه 15 بهمن 1398
فضای پارک حاشیه ای برای معلولان و جانبازان رایگان شد - 11 درصد اصولگرا 14 درصد اصلاحطلب و بقیه هم هیچ - وضعیت درمان و کنترل کرونا - درگذشت آهنگساز برجسته ایرانی دور از وطن - بی صدا حلزون یا جدال بر سر منطق و احساس - نتایج بولینگ و دوی صحرا نوردی جشنواره فجر آقایان - مرگ نوزاد در بازی مسلحانه برادر
|
روزنامه «ایران سپید»
سه شنبه 15 بهمن 1398
9 جمادی الثانی 1441
4 فوریه 2020
سال بیست و چهارم شماره 6348
صاحب امتیاز:
خبرگزاری جمهوری اسلامی
مدیر مسئول: سهیل معینی
سامانه پیامکی: 3000465040
نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388
تلفن: 84711371
شماره انتشارات: 5-88548892
وبسایت: www.iransepid.ir
پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir
........عناوین این شماره......
فضای پارک حاشیه ای برای معلولان و جانبازان رایگان شد 2
11 درصد اصولگرا 14 درصد اصلاحطلب و بقیه هم هیچ 4
درگذشت آهنگساز برجسته ایرانی دور از وطن 9
بی صدا حلزون یا جدال بر سر منطق و احساس 13
نتایج بولینگ و دوی صحرا نوردی جشنواره فجر آقایان 17
مرگ نوزاد در بازی مسلحانه برادر 19
* فضای پارک حاشیه ای برای معلولان و جانبازان رایگان شد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه خود جزئیات لایحه پارک حاشیه ای شهر تهران را تصویب کرد بر این اساس استفاده از پارک حاشیه ای برای معلولان و جانبازان رایگان شد. به گزارش ایران سپید اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات این لایحه را در جلسه گذشته تصویب کردند و روز یکشنبه تصویب پیشنهادات و جزییات لایحه تعیین نرخ پارک حاشیه ای را در دستور کار قرار دادند. پارک حاشیه ای تهران اکنون رایگان است اما پس از تصویب پیشنهادها و جزییات لایحه، شهرداری موظف است تا پایان فروردین سال ۹۹ مبلغ آن را تعیین و اعلام کند. محمد سالاری عضو شورای تهران پیشنهاد رایگان بودن پارک حاشیه ای برای جانبازان و معلولان را مطرح کرد. «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این پیشنهاد گفت: در همه جای دنیا جای مخصوصی را با علامت جای پارک معلول مشخص میکنند و معلولان اگر در این فضاها خودروی خود را پارک کنند توقف برای آنها رایگان میشود. «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با بیان اینکه همه معلولان و جانبازان پلاک معلول ندارند، گفت: این افراد باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند تا پارک حاشیه ای برای آنان رایگان حساب شود. «حجت نظری» عضو دیگر شورای شهر تهران هم تاکید کرد که در حال حاضر بسیاری از معلولان به دلیل محدودیتهایشان نمیتوانند وارد جامعه شوند و به نظرم باید همه فضاهای پارکینگ برای خودروی معلولان و جانبازان رایگان شود.
* دو موزه ملی ایران و موزه ملی ملک که سال گذشته هشتاد سالگی خود را جشن گرفتند، بازدید از فضاهای موزه ای خود را در دهه فجر رایگان اعلام کردند، با این تفاوت که موزه ملی ایران فقط بازدید از نمایشگاه "میراث باستان شناسی اسپانیا" را برای گردشگران داخلی و خارجی خود رایگان اعلام کرد.
* 11 درصد اصولگرا 14 درصد اصلاحطلب و بقیه هم هیچ. عباس عبدی فعال سیاسی نوشت: نظرسنجیهایی که در سال جاری انجام شد نشان میدهد به طور متوسط در تهران فقط حدود ۱۱ درصد مردم خود را اصولگرا میدانند و ۱۴ درصد هم اصلاحطلب، ۷۵ درصد بقیه خارج از این طبقه بندی خود را معرفی کرده اند.
* جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای ۶۰ نفر از نامزدهای اصلح خود را برای رسیدن به لیست نهایی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اعلام کرد.
* انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، درباره تعداد کشته شدگان آبان ماه ۹۸ با تاکید بر اینکه تعداد کشته شده ها قطعا خیلی کمتر از ۱۵۰۰ نفر است گفت: قرار شده که تعداد کشته شده ها توسط پزشکی قانونی و دیگر نهادها اعلام شود.
* جلالی میرزایی دبیر شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاحطلبان: چنانچه در حوزههای انتخابیه چهره شاخص اصلاحطلب داشته باشیم آنرا اعلام میکنیم در غیر اینصورت داوطلبی را معرفی نمیکنیم.
* شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده و سخنگوی فراکسیون امید از رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان خبر داد. وی نوشت: بزرگواران پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی حتی نیاز ندیدند حد اقل حفظ ظاهر کرده و طبق اصل« البینه علی المدعی» صورت قانونی و شرع را مراعات کنند؛ نه تماس تلفنی، نه مطلع کردن از دلایل و مدارک رد صلاحیت و نه دعوت به جلسه حضوری درخواستی جهت ارائه توضیحات و دفاعیات! علی مطهری، نماینده مردم تهران، نیز با اشاره به عدم احراز صلاحیت مجددش در انتخابات مجلس یازدهم، نسبت به تهدید کیان جمهوری اسلامی با روند فعلی ردصلاحیتها هشدار داد و در عین حال مردم را به شرکت فعال در انتخابات دعوت کرد.
* وضعیت درمان و کنترل کرونا: یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به اینکه تا حال کرونا کودکان زیر 10 سال را مبتلا نکرده است گفت: هنوز کسی از علت این موضوع آگاه نیست، اما ممکن است بچهها بدون علامت به بیماری مبتلا شوند و امکان انتقال آن به سایرین را داشته باشند. دکتر مردانی در خصوص کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، اظهار کرد: افراد دارای بیماریهای زمینه ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماریهای قلبی و عروقی، سالمندان، کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند. کروناویروس هم میتواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر کرده و هم میتواند منجر به بروز علائمی مثل سرماخوردگی شود. پیشرفت بیماری به سوی ریه ها میتواند باعث سینه پهلو و پنومونی همراه با تب، لرز، خلط و... باشد که با آنتیبیوتیک درمان شود. از طرفی ممکن است سینه پهلو فرم شدید پیدا کرده و بیمار را به آیسییو منتقل کند و در حالت شدیدتر نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی باشد. رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در مورد کنترل کرونا در چین گفت: نمودار بیماری کرونا روندی صعودی را نشان میدهد و بر اساس آنچه تاکنون مشاهده میشود، بحث مهار بیماری مطرح نیست. دکتر جهانپور افزود: آنفلوانزای پرندگان پیش از کرونا در چین شایع بوده اما ما در ایران آنفلوانزای پرندگان نداریم. در ایران در پاییز امسال فقط آنفلوانزای H۱N۱ داشتیم و در حال حاضر تیپ A آنفلوانزا در کشور دیده نمیشود، بلکه بیشتر آنفلوانزای تیپ B در بین مبتلایان دیده میشود. البته باید توجه کرد که در دنیای امروز نمیتوان گفت که هیچ ویروسی وارد کشور نخواهد شد، بلکه در هر جایی که کانون ابتلای یک ویروس شکل گیرد، به ویژه ویروسهایی مانند آنفلوانزا و کرونا که انتقالشان ساده است، ممکن است کشور ما هم درگیر شود. وی ادامه داد: ادعاهایی که در زمینه درمان کرونا ویروس مطرح میشود، صرفا درمانهای تجربی است که در آن از برخی داروهای ضد ویروس استفاده میکنند. در عین حال در حال حاضر کروناویروس جدید هیچ درمان مستقیم و قطعی ندارد، اما درمانهای حمایتی و نگهدارنده برای عبور از بیماری وجود دارد. در چین هم تعداد زیادی از بیماران حتی بدون استفاده از آنتی ویروسها بهبود پیدا کردند و به نظر میرسد که بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا نیاز به بستری ندارند، مابقی هم که نیازمند بستری هستند ممکن است نیاز به مراقبتهای تنفسی نداشته باشند، اما به هر حال متاسفانه حدود ۳ درصد این بیماران بر اساس گزارشهای موجود در چین فوت کرده اند. وزیر بهداشت هم در این رابطه اعلام کرد: بخش مشاوره بیماریهای واگیر سامانه تلفنی ۱۹۰ برای پاسخگویی به سوالات در مورد بیماری کرونا راه اندازی شده و مردم میتوانند از این طریق سئوالات خود را به صورت شبانه روزی با کارشناسان مربوطه در میان بگذارند.
* درگذشت آهنگساز برجسته ایرانی دور از وطن: حسین اصلانی در سال ۱۳۱۵ در روستای شاقاجی رشت به دنیا آمد. پس از گذراندن مقطع ابتدایی در سال ۱۳۳۲ به تهران مهاجرت کرد. در همان سالهای دورۀ اول اقامتش در تهران، از طریق نوازندگی آکاردئون وارد دنیای موسیقی شد. اصلانی، به وسیلۀ یکی از دوستانش، «زنده یاد حسین شاهوردی»، نوازندۀ کلارینت، به تحصیل در هنرستان عالی موسیقی تشویق شد. به علت نداشتن پیانو، شاهوردی با ایجاد ارتباط با مستخدم هنرستان، ترتیبی داد تا حسین اصلانی، از ۱۲ شب تا ۲ بامداد، به دور از نظر مدیران، به طور مخفیانه به تمرین پیانو بپردازد. این تلاش ها سر انجام سبب شد در سال ۱۳۳۷ بتواند به رشته موسیقی کلاسیک هنرستان راه یابد و از محضر استادانی چون خانم تاتیانا خاراتیان در نوازندگی پیانو و آقایان فریدون فرزانه برای تئوری و سلفژ و هوشنگ استوار در دروس هارمونی، کنترپوان، فرم و آنالیز، ارکستراسیون و علوم آهنگسازی بهره ببرد. اصلانی در سال ۱۳۴۰ به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده و پیانیست در رادیو ایران مشغول به کار شد. تنظیم ترانه های آن زمان اش در رادیو را با به کارگیری بافت پلی فونیک و استقلال خطوط ملودیک و با استفاده از آنسامبل سازهای بادی، گیتارهای الکتریک و سازهای کوبه ای در ارکستر جوانان و پاپ آغاز کرد، به گونه ای که صدادهی و شخصیت موسیقی و ترکیب آن با صدای خواننده، آثاری را به گوش می رساند که نقش مهمی در تبلور هنری صدای خوانندگانی مانند محمد نوری و عارف عارفکیا (بین سالهای ۴۷ تا ۵۰) داشت. در همین دوره، حسین اصلانی، در کنار آهنگسازی و تنظیم برای ارکستر های مختلف، به طور پیوسته به تدریس و آموزش موسیقی به ویژه پیانو مشغول شد. نخستین کار آهنگسازی کلاسیک رسمی او، قطعه ای برای پیانو و ارکستر است که در مهر ماه ۱۳۵۰ به وسیله ارکستر بزرگ رادیو ایران به رهبری فریدون شهبازیان اجرا شد. حسین اصلانی در اول فروردین سال ۱۳۵۱ به آمریکا مهاجرت کرد و پس از مهاجرت و تجربۀ سالهای غربت، پس از چندی با نیرویی ذاتی و عشقی عمیق به کسب تجارب علمی موسیقی معاصر، سر انجام، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد آهنگسازی با تخصصِ موسیقی معاصر و ارکستراسیون نزد استادانی چون: پروفسور دیری جان مایزل و جول تام در هارمونی قرن بیستم، سوزان فارین در درس سمینار، محاوره و انتقاد، استیون لوبین در سبک و ساختار موسیقی باروک و کلاسیک و همچنین پروفسور بردلی بروکشایر و استوارت ایساکف در مورد تجزیه و تحلیل، تصورات آهنگساز، نوازنده و مخاطب و آنتونی نیومن در مورد انوانسیون، فوگ و کرال نویسی به سبک باخ در دانشگاه ایالتی نیویورک، کنسرواتوار موسیقی پرچز کالج، ادامه داد. تأثیر موسیقی محلی ایران، خاطرات کودکی و نوجوانی و نوستالژی ایشان نسبت به آثار موسیقی پاپ خود و تحقیق گسترده بر روی آهنگسازانی چون چارلز آیوز، بلا بارتوک، ایگور استراوینسکی، آرون کاپلند، لئونارد برنشتاین و هوشنگ استوار و دیگر اساتیدی که او علم موسیقی را نزدشان فرا گرفت، همچنین ویژگی های موسیقی معاصر با خصوصیاتی پیشرو و درعین حال، اصیل و ریشه دار، از آثار حسین اصلانی، خصوصیاتی چند وجهی، غیر قابل پیش بینی و منحصر به فرد ساخته است. وی در سالهای پایانی عمر درگیر بیماری سرطان بود ولی در این دوره نیز دست از فعالیت نکشید و پس از انتشار آلبوم خود به نام «حس نمادین»، در آذر ماه سال ۱۳۹۶ کتاب «دوباره مینوازمت» را منتشر کرد. این کتاب، خاطرات حسین اصلانی نوازنده و آهنگساز موسیقی) با نگارش و تدوین پیمان برنجی است که از سوی واحد موسیقی حوزه هنری گیلان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شد. قطعه «سایه در شب» که محمد نوری آن را خوانده، از جمله خاطره انگیزترین قطعاتی است که اصلانی آهنگسازی و سازآراییش را به عهده داشته است. این قطعه را در وبسایت ایران سپید بشنوید.
* بی صدا حلزون یا جدال بر سر منطق و احساس. پرداختن به دنیای کسانی که از نظر جامعه جزو «اقشار خاص» محسوب میشوند، خاصه در حوزه فرهنگ و هنر جداً کار دشواریست. فرق نمیکند کسی که وارد این حوزه میشود مؤلف و نویسنده کتاب باشد یا کارگردان سینما و تلویزیون. میگویم دشوار؛ برای اینکه آن شخص در نخستین گام باید خود را از احساساتگرایی –مخصوصاً افراطی- دور کند تا به ورته شعارزدگی نیفتد. برداشتن همین گام نخست، نیازمند مجاهدت و تلاشیست که قطعاً با شخصیت نویسنده یا کارگردان میتواند سنخیت داشته باشد؛ چرا که آدم ذاتاً احساساتی شاید نتواند در همین گام نخست موفق عمل کند. مراحل بعدی کار شاید راحتتر باشد؛ «چون که صد آمد نود هم پیش ماست.» حال اگر یکی از این اقشار خاص از گروههای معلولیتی باشد، این دشواری با پیچیدگیهای زیادی همراه میشود؛ شناخت نوع معلولیت، دلایل ابتلا به آن، شخصیتشناسی افراد دارای هر کدام از معلولیتها، آسیبشناسی رفتاری و موارد زیادی که هریک محتاج مطالعه دقیق و پژوهشهای تخصصیست. قطعاً اگر این مراحل به شکلی صحیح و دقیق طی شود، نتیجه حاصله حائز توجه و تأمل خواهد بود. این موضوع در «هنر صنعت» بزرگی مثل سینما دشوارتر و پیچیده تر است؛ چرا که کارگردان و فیلمنامه نویس باید تلاش خود را معطوف به تولید اثری سینمایی در حوزه یک گروه معلولیتی خاص کند که ضمن دارا بودن عناصر هنری و فنی سینما، جنبه های رئال هم داشته باشد تا مخاطب در طول ۹۰ دقیقه احساس بیحوصلگی ناشی از شعارزدگی یا احساساتگرایی افراطی از تماشای فیلم را نداشته باشد. «بیصدا حلزون» نخستین ساخته بلند سینمایی بهرنگ دزفولیزاده شاید نمونه خوبی باشد در نشان دادن جهد و کوشش کارگردان و عوامل تولید فیلم در امر تحقیق و مطالعه دقیق پیرامون زندگی یک خانواده ناشنوا. داستان فیلم بر اساس نوشته محمدرضا رهگذر شکل گرفته و جدال بین احساس و منطق را نمایش میدهد؛ جدالی که هم مادر با آن دست به گریبان است و هم پدر؛ موضوع جدال هم قطعاً فرزندیست که چهار ساله است. مخاطب در طول حدود ۹۰ دقیقه شاهد کشمکشیست که عنصر بیرونی و بیربط در آن نیست و به قول منتقدان چیزی در داستان نیست که از چارچوب و شاکله «بیرون زده» باشد. مخصوصاً نمود درست این کشمکش در بازی متفاوت هانیه توسلی تبلور پیدا میکند. بازیهای توسلی و کنش و واکنشی که با میمیک صورت خود اجرا میکند و پیوندی که با دوربین دارد، شخصیتی رئال از یک مادر کمشنوا ارائه میدهد که مشخص است برای رسیدن به این نقش، وقت گذاشته و تحقیق کرده است. خود او در نشست خبری فیلم که در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه، بعد از اکران برگزار شد، اظهار کرد که چند بار به مراکز مربوط به ناشنوایان رفته و روی صدای افراد کمشنوا کار کرده است تا کارش نمایشی از آب در نیاید. محسن کیایی هم که نقش یک متصدی بازیهای شهربازی را دارد، در لایه های فیلم، خشم نهفته یک پدر ناشنوا را به درستی ارائه کرده است. خود بهرنگ دزفولیزاده هم به اختصاص زمان زیاد برای آشنایی خود و عوامل فیلمش مثل صداگذار اشاره کرده و اظهار داشته که ماهها برای شناخت صحیح از موضوع صدا در ذهن ناشنوایان به همراه فرامرز ابو الصدق، صداگذار فیلم به مراکز بهزیستی و مراکز مربوط به ناشنوایان رفته تا نتیجه ای که میخواهد به دست آورد. در این میان، بازی پدرام شریفی بعنوان برادر سعید «محسن کیایی» و مهران احمدی «راد، مدیر آتلیه» و صاحب کار الهام «هانیه توسلی» هم قابل توجه است. روی هم رفته مخاطبی که کمی با دنیای ناشنوایان آشنا باشد، احساس نوعی واقعگرایی و پرهیز از شعارزدگی میکند. فیلم «بیصدا حلزون» که نخستین ساخته بلند بهرنگ دزفولیزاده است، در بخش نگاه نو «فیلم اولیها» شرکت کرده و به نظر میرسد جزو فیلمهایی باشد که از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر میشود.
* نتایج بولینگ و دوی صحرا نوردی جشنواره فجر آقایان: مسابقات جشنواره فرهنگی ورزشی نابینایان در بخش مردان، روز یکشنبه 13 بهمن در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر پیگیری شد و ورزشکاران رشته های بولینگ و دوی صحرا نوردی به مصاف هم رفتند. در مسابقات بولینگ که برای اولین بار در کشور مسابقات رسمی آن برگزار میشود، تیم زنجان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این تیم موفق شد با کسب 330 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. تیم البرز با کسب 317 امتیاز مقام دوم و تیم آذربایجان شرقی با 302 امتیاز به مقام سوم رسید. نتایج انفرادی کلاسهای مختلف به شرح زیر است: کلاس ب1، علی عابدینی از استان البرز اول، حمیدرضا حافظی از استان کرمان دوم و ابوالفضل عظیمی از استان آذربایجان شرقی سوم. کلاس ب2، ناصر کرمی از کرمان اول، ولیا... زارع از البرز دوم و ابوالفضل بهاری از البرز سوم. کلاس ب3، احمد الهی مقدم از خراسان رضوی اول، سعید محمودی از زنجان دوم و محمدعلی محمدی از زنجان سوم. در صورت سرمایه گذاری بیشتر هیأتهای استانی در بولینگ، این رشته ورزشی میتواند رهاورد مدالهای رنگارنگ زیادی برای کشورمان در مسابقات پارا آسیایی 2022 چین شود. * قهرمانی آذربایجان غربی: مسابقات دوی صحرا نوردی قهرمانی کشور که به مناسبت دهه فجر روز یکشنبه ۱۳ بهمن در بابلسر برگزار شد، با کسب عنوان قهرمانی آذربایجان غربی به پایان رسید. در این رقابتها، ۵۲ دونده به مصاف هم رفتند که در بخش تیمی، آذربایجان غربی قهرمان شد، اصفهان در جایگاه دوم قرار گرفت و خراسان رضوی سوم شد. نتایج انفرادی این مسابقات به شرح زیر است: کلاس T11: محمدرضا وطنفدا از آذربایجان غربی اول، یاسر شجاعی از کرمان دوم و محمدرضا علیان از اصفهان سوم. کلاس T12-T13: کیوان حسنبیگی از تهران اول، محمد جعفرنژاد از آذربایجان غربی دوم و ابوالفضل عباسزاده از آذربایجان شرقی سوم.
* مرگ نوزاد در بازی مسلحانه برادر: پسر نوجوان هنگام بازی با اسلحه شکاری باعث قتل خواهر 10 ماهه اش شد. فرماندار رامشیر در اینباره گفت: شامگاه شنبه در یکی از خانههای روستایی بخش مشراگه شهرستان رامشیر پسری ۱۲ ساله که با اسلحه شکاری پدرش بازی میکرد بر اثر شلیک ناگهانی گلوله خواهر 10 ماهه اش را به قتل رساند.
* مرگ عجیب زن سالخورده در خانه: ظهر شنبه 12 بهمن، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ مرموز مادرش در خانه خبر داد. با اعلام این خبر بازپرس جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. با حضور تیم تحقیق آنها با جسد زن 70 ساله در حالی مواجه شدند که از ناحیه گردن با کش سه سانتی به در یخچال بسته شده بود. پسر این زن گفت: به خاطر مشکلات کاری 4 روزی بود که از مادرم خبر نداشتم. امروز به خانه اش آمدم اما هر چه زنگ زدم در را باز نکرد. با کلیدی که به همراه داشتم در را باز کردم و با جسد او در آشپزخانه مواجه شدند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که پسر دیگر پیرزن شب گذشته میهمان خانه اش بوده است. بدین ترتیب تحقیقات از آنها نیز صورت گرفت اما آنها نیز مدعی بودند که پس از اتمام میهمانی خانه را ترک کرده و دیگر خبری از مادرشان نداشتند. با توجه به مشکوک بودن این ماجرا، به دستور واحدی بازپرس تهران جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
* کارمند ناراضی شرکت آب و فاضلاب شهرستان کامیاران با ریختن بنزین روی مدیر شرکت او را به آتش کشید. این کارمند صبح یکشنبه با ظرف محتوی بنزین وارد اتاق مدیر شد و با پاشیدن بنزین به روی او که در نزدیکی بخاری ایستاده بود، باعث شعله ور شدن و سوختگی وی شد. بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. بر اساس گزارشها، مدیر مورد نظر چند بار بابت قصور در کار به کارمند خاطی تذکر داده بود که این امر موجب عصبانیت او شده بود.
لینک مطلب: | http://iransepid.ir/News/20122.html |