printlogo


کد خبر: 14523تاریخ: 1397/7/17 14:27
تاکسی اینترنتی تپ۳۰ روی ریل متناسب سازی
تاکسی اینترنتی تپ۳۰ روی ریل متناسب سازی
در بیشتر کشورهای پیشرفته روال دسترسی پذیری اپلیکیشن ها و وبسایت های ارائه کننده خدمات عمومی به این ترتیب است که شرکت های مختلف، بر اساس الزامات قانونی، موظف به رعایت مراتب دسترسی پذیری هستند.

به گزارش ایران سپید در بیشتر کشورهای پیشرفته روال دسترسی پذیری اپلیکیشن ها و وبسایت های ارائه کننده خدمات عمومی به این ترتیب است که شرکت های مختلف، بر اساس الزامات قانونی، موظف به رعایت مراتب دسترسی پذیری هستند و در صورت عدم رعایت این نکات از سوی طراحان،  ابزارهای پیگیری قانونی قضیه هم از سوی قانونگذار پیش بینی شده است. در سایر کشورها نظیر ایران- که ساز و کارهای لازم برای این امر دیده نشده، شرایط به گونه دیگری رقم می خورد. هر آنچه که در زمینه دسترسی پذیری اتفاق می افتد، مبتنی بر لابی و مذاکره و پیگیری های شخصی یا گروهی انجام می پذیرد. درست مثل آنچه که در مورد تپ۳۰ رخ داده است.تپ۳۰، یکی از پر طرفدارترین تاکسی های اینترنتی است که کاربران می توانند به کمک اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمندشان نصب می کنند، تاکسی درخواست کنند. روندی که تا چند وقت پیش، برای نابینایان تقریباً با سهولت انجام میشد اما با ارائه بروزرسانی ها از سوی تپ۳۰، قدری با چالش مواجه شد. از همین رو بر آن شدیم تا این موضوع را به شکل مستقیم با عوامل شرکت تپ۳۰ مطرح کنیم. در همین راستا، طی نشستی با حضور مدیر روابط عمومی و مدیر محصول شرکت تپ۳۰ و خبرنگار ایران سپید، تمامی مشکلات و خواسته های کاربران نابینا از اپلیکیشن تپ۳۰ با جزئیات کامل به مدیران این شرکت منتقل شد و مدیران تپ۳۰ نسبت به همکاری با کاربران نابینا و اعمال تغییرات لازم جهت متناسب سازی این اپلیکیشن برای استفاده نابینایان، قول مساعد دادند.برچسب نداشتن قریب به اتفاق دکمه های تعبیه شده در برنامه، عدم دسترسی به بخش امتیازدهی به سفرهای انجام شده، مشکل در شارژ ریالی حساب کاربری و پرداخت آنلاین به دلیل وجود معمای تصویری و نداشتن دسترسی کافی در استفاده از نقشه ها، چند نمونه از مشکلاتی بود که در این جلسه از سوی ایران سپید مطرح گردید که نمایندگان تپ۳۰ ضمن استقبال از طرح این مشکلات عنوان کردند برخی از مشکلات با امکاناتی که در حال حاضر در اختیار تیم برنامه نویس شرکت است به سادگی قابل حل خواهد بود اما در خصوص سایر مسائل، لازم است بررسی های بیشتری صورت گیرد.طراحی بسته های آموزشی جهت ارائه به سفیران تپ۳۰ با موضوع چگونگی برخورد با نابینایان و سایر توانیابان هم از دیگر پیشنهادهایی بود که از سوی ایران سپید در این جلسه مطرح شد و مدیران تپ۳۰ نسبت به تهیه و ارائه این بسته ها، اعلام موافقت و آمادگی کردند. مدیران تپ۳۰ امیدوارند بتوانند مراتب دسترسی پذیری اپلیکیشن را در چند فاز و در کوتاهترین زمان ممکن به انجام برسانند تا کاربران نابینا هم مثل سایر کاربران از امکانات این اپلیکیشن برخوردار شوند. ایران سپید ضمن تشکر از همکاری تپ۳۰، موضوع را پیگیری کرده و اخبار مرتبط را متعاقباً به اطلاع خواهد رساند.


لینک مطلب: http://iransepid.ir/News/14523.html
Page Generated in 0/0051 sec