به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، نامدار عبداللهیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور حدود 112 هزار دانش آموز استثنائی وجود دارد که از این تعداد 75 هزار نفر در مدارس استثنائی و 35 هزار نفر نیز در مدارس عادی دولتی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در کشور 1500 مدرسه استثنائی وجود دارد که برای ارائه خدمات آموزشی به معلولان و کودکان استثنائی ساخته شده اند و اولویت اصلی کاری آن ها هوشمندسازی بوده که خوشبختانه در این زمینه موفقیت های لازم را به دست آورده و 100 درصد مدارس استثنائی کشور هوشمندسازی شده اند.
عبداللهیان تصریح کرد: یکی از برنامه های آموزش و پرورش استثنائی کشور تحصیل دانش آموزان استثنائی است که از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند و برای معلمانی که اینگونه دانش آموزان را پذیرش کنند مزایای ویژه ای در نظر گرفته شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: طرح تولید محتوا الکترونیک در سطح مدارس استثنایی کشور اجرا میشود که سالهای گذشته برای پیشدبستانی انجام شد و مورد استقبال دانشآموزان و اولیا قرار گرفت و یکی از برنامههای امسال آموزش و پرورش در سطح کلان این است که این طرح را در بین مقاطع بالاتر نیز اجرا کند.
وی بیان کرد: در نظر داریم کودکان استثنائی که دوران 6 ساله ابتدائی را در مدارس استثنائی سپری می کنند وارد مقطع متوسط حرفه ای کنیم تا بر مهارت های آنان نظارت کنند و با یادگیری یک حرفه بتوانند برای خودشان شغل تولید کنند و به کسب درآمد بپردازند.