به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: بهزیستی سازمانی حمایتی، تخصصی است که امروز با توجه به گسترش فعالیت ها و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تبدیل به سازمانی پرسشگر و مطالبه گر شده است که تلاش می کند خدمات خود را ضمن شفاف سازی و در دسترس قرار دادن امکانات جهت جامعه هدف خود تخصصی و به روز ارائه کند. وی اضافه کرد: واقعیت این است که در اجرائیات این مساله آنگونه که باید و شاید کاری انجام نگرفته با وجود پیگیری ها بسیاری از بانکهای سطح شهر در این زمینه مناسب سازی شدهاند، اما موضوعی که وجود دارد این است که در سطح کشور در سالهای گذشته اگرچه قانونی در این خصوص وجود داشته اما این مساله چندان پیگیری جدی نشده است. این مسول ادامه داد: طی سال های گذشته مسائل مربوط به مناسب سازی نسبت به گذشته بهبود یافته اما این مهم کافی نیست و باید اقدامات جدی تری در این خصوص و با همکاری دستگاههای متولی امر انجام گیرد.
وی اظهار داشت: در دانشگاهها و مراکز آموزشی و یا بانکها و یا ارگانهای مردمی آمارهای متفاوتی در زمینه مناسبسازی وجود دارد، گرچه استان در زمینه مناسب سازی وسایل نقلیه عقب ماندگی هایی دارد، اما کارهایی انجام شده است. مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: مساله مناسبسازی شهر برای معلولین در اولویت مسوولین نیست و به رغم تمام تلاشهای بسیاری که در این زمینه انجام شده، باید دید که آیا این میزان از مناسبسازی شهر رضایتمندی معلولان را فراهم کرده است. محمدی افزود: هنوز با نقطهای که معلولین از خدمات شهری راضی باشند، فاصله وجود دارد، بطوری که یک اتوبوس مناسبسازی شده برای معلولین در استان وجود ندارد و در مجموع باید گفت، وضعیت مناسب سازی شهر رضایت بخش نیست.
وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان، شهرداری ها و دهیاری هایی سراسر کشور موظفند جهت مناسب سازی و دسترس پذیری محیط، اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری اقداماتی از قبیل همسطح سازی، مناسب سازی و نصب خط هدایت نابینایان در پیاده روها و تامین محل ویژه توقف(پارک) خودروی افراد دارای معلولیت را در محل توقف حاشیه خیابان ها و توقفگاه های عمومی انجام دهند.