به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مهر اله رخشانیمهر اظهار کرد: در روز جهانی معلولین بیشتر از مشکلات و محدودیتهای آنان گفته میشود که البته لازم است مسئولین در رفع مشکلات و تأمین نیازهای آنها برای برخورداری از امکانات عمومی تلاش بیشتری داشته باشند اما نکتهای که وجود دارد ظرفیت بالای این قشر است که بهعنوان بخشی از نیروهای مستعد، تحصیلکرده و نیروی کار ارزشمند باید شرایط تحصیل، اشتغال و حضور اجتماعی و اقتصادی آنها تسهیل شود.وی ادامه داد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این زمینه پیشرو بوده و توجه خاصی را بهمنظور مناسبسازی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان کمتوان جسمی و حرکتی داشته است که ازجمله ایجاد رمپ، آسانسور، بالابر و تعبیه ورودیهای مناسب در مدارس و کلاسهای درس و ایجاد آبخوری و سرویسهای بهداشتی مناسب داشته است.رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: انجام طرحهای پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس ظواهر و استانداردهای تهیهشده و مناسبسازی فضاهایی آموزشی از مهمترین اقدامات انجامشده توسط این سازمان در راستای مناسبسازی فضاهای آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.وی در پایان گفت: درمجموع تا پایان مهرماه ۹۹، ۷۲۵ فضای آموزشی در کشور برای دانش آموزان کمتوان جسمی و حرکتی مناسبسازی شده است که تا پایان سال ۹۹، تعداد ۵۷۱ فضای دیگر مناسبسازی شده و مجموع فضاهای مناسبسازی شده کشور به یک هزار و ۲۹۶ فضا خواهد رسید.همچنین در ششماهه اول سال ۹۹، ۲۵ پروژه با ۱۹۳ کلاس درس به بهرهبرداری رسید و تعداد ۵۴ پروژه دیگر با ۳۴۰ کلاس درس خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز تاپایان سال افتتاح میشود.