کد خبر: 20365
رمز موفقیت مدیریت کرونا و مدرسه مجازی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: مثلث ستادسازی، شبکه‌سازی و مشارکت آفرینی رمز موفقیت مدیریت کرونا و مدرسه مجازی است.

به گزارش ایران سپید سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی مدیریت کرونا و آموزش‌های مجازی با تاکید براینکه مدرسه از حیث حضور و تجمع دانش آموزان تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت‌های آموزش مجازی در ایام تعطیلی مدارس از ضروریات است و مثلث ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت محوری از ارکان مدیریت کرونا و مدرسه مجازی است.

وی جلوگیری از گسترش کرونا و آموزش‌های جایگزین برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را دو هدف اصلی کار در این ایام دانست وگفت: ویروس کرونا با تمام سختی‌های که برای جامعه ایجاد کرده است اما موجب گسترش بهداشت و سلامت، ایجاد شبکه‌های شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صداوسیما در امر آموزش شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: جایگزینی آموزش‌های از راه دور و مجازی را راه تبدیل خانه به مدرسه در دوران گذر از بحران است و سخت افزار، محتوی مناسب، معلم، فراگیر و خانواده از ارکان سیستم آموزش الکترونیک و مدرسه مجازی است.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر معلمین، فراگیران و خانواده‌ها آمادگی بیشتری برای آموزش‌های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه مدیریت مدرسه مجازی باید با تمرکز بر مدرسه واقعی بنا شود، اظهار کرد: تولید محتوای مناسب، فعال سازی معلمان خصوصا معلمان رسانه ساز و ایجاد آمادگی و انگیزه در خانواده ها می‌تواند به گسترش آموزش مجازی کمک شایانی بنماید.

حسینی با تاکید بر سه فرصت ویژه در حوزه استثنایی که به امر آموزش مجازی کمک می کند،گفت: وجود مشاوران، مددکاران و پزشکان، آموزش‌های مجازی در طول سال، تمرکز بیشتر خانواده‌ها برآموزش منزل محور در آموزش و پرورش استثنایی فرصت‌هایی است که وجود داشته و می‌تواند به گسترش و اثر بخشی بیشتر آموزش‌های مجازی منجر شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت محوری را از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش‌های مجازی دانست و اظهار کرد: در راستای ستاد سازی در سازمان، ستاد مدیریت کرونا و آموزش‌های مجازی تشکیل شده است، همچنین تشکیل ستاد به استان‌ها نیز ابلاغ شده است و در مدارس این ستاد با مسئولیت مدیرمدرسه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: سه کارگروه بهداشت و سلامت، آموزش و تولید محتوی الکترونیک و فناوری اطلاعات از ارکان اصلی ستاد مدیریت بحران و آموزش‌های مجازی در سازمان و استان ها است.

حسینی تصریح کرد: جمع‌آوری محتواهای آموزشی موجود در سازمان و خارج از سازمان و تولید محتوای آموزشی جدید باید با قید فوریت در دستورکار  استان‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه‌سازی را یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش‌های مجازی دانست و گفت: شبکه راهبری و نظارت از ستاد تا استان‌ها تشکیل شده است و ستاد نظارت و راهبری استان‌ها و ادارات استان‌ها نیز نظارت و راهبری مدارس را برعهده دارند و گزارش فعالیت‌ها هر روزه به سازمان ارسال خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در تمامی پایه‌های دوره ابتدایی محتوای الکترونیکی تولید شده و موجود است که باید در اختیار خانواده‌ها و گروه‌های هفت گانه هدف قرار گیرد. در دوره متوسطه اول، دوم، حرفه‌ای و پیش حرفه‌ای هم محتواهای خوبی وجود داردو در این راستا تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت همکاران ستاد، استان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی خلاء‌های موجود را پرکنیم.

حسینی تصریح کرد: پایگاه آموزش مجازی استان‌هایی که امکانات لازم را دارند راه اندازی  می‌شود و بقیه استان‌ها نیز می‌توانند از امکانات مدرسه مجازی سازمان استفاده کنند.

معاون وزیر سومین بخش مدیریت کرونا و آموزش مجازی را  مشارکت محوری دانست و افزود: طرح‌های مشارکت از مدرسه تا ستاد، پارلمان مجازی معلمان، مجمع مشورتی اولیا، طرح جام و مجلس مجازی دانش آموزان نیز می‌تواند به گسترش آموزش‌های مجازی کمک نمایند و با استفاده از این ظرفیت‌های مشارکت محورانه هم طرح‌های در دست اجرا ارزیابی می‌شود و هم طرح‌های خلاقانه همکاران از سراسر کشور جمع آوری و در دستور کار قرار می‌گیرد.

Page Generated in 0/0041 sec