کینکت زوایای بدن کاربر را می خواند سپس در مورد اینکه چگونه بازو، پا، گردن و یا کمر خود را برای انجام این حرکات تنظیم کند، بازخورد کلامی می دهد.
به عنوان مثال این برنامه می گوید: "شانه های خود را به سمت چپ بچرخان" یا به سمت چپ خود خم شو."
نتیجه یک بازی ویدیویی یوگا قابل دسترسی است که به افراد کمک می کند بدون نگاه با استفاده از تعامل شفاهی با مربی یوگای شبیه سازی شده همکاری کنند.
این پژوهشگران معتقدند این شیوه می تواند یک فعالیت به طور معمول بصری را به چیزی تبدیل کند که افراد نابینا از آن لذت ببرند.
هر یک از این شش حرکت بسته به دهها قانون ضروری برای هر وضعیت یوگا، حدود 30 دستور مختلف دارد. رکتور برای دسترسی به معیارهای الگوی صحیح در هر حرکت، با تعدادی مربی یوگا همکاری کرده است.
کینکت نخست تغییرات خطی را نشان می دهد. سپس ناحیه سر و گردن و در نهایت دست ها و پاها را حرکت می دهد. همچنین وقتی که فرد حرکت را به درستی ادا کند بازخورد مثبت می دهد.
این فناوری از هندسه ساده و قوانین کوسینوسی برای محاسبه زوایای ایجاد شده در طول یوگا استفاده می کند. به عنوان مثال در برخی حرکات پا باید با زاویه 90 درجه خم شود در حالی که دسته ها باید با زوایه 160 درجه ای از هم باز شوند.
کینکت زاویه حرکات را با استفاده از دوربین و فناوری های رهگیری اسکلتی می خواند سپس به کاربر می گوید برای رسیدن به زاویه دلخواه چه گونه حرکت کند.
رکتور و همکارانش قصد دارند این فناوری را به صورت آنلاین در اختیار بگذارند تا کاربران با دانلود این برنامه و استفاده از کینکت تمرینات یوگا را آغاز کنند.