کد خبر: 12298
استفاده از معلولان در سطوح اداری آموزش و پرورش
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاه‌ها هستند گفت: معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری می‌طلبد بهره‌مند می‌شویم.

به گزارش ایران سپید مهدی نوید ادهم با ایسنا، با اشاره به شرایط معلم شدن و در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت جذب معلمان دارای معلولیت در مدارس استثنایی اظهار کرد: اظهاراتی مبنی بر اینکه "اگر معلمانی دارای شرایط فیزیکی مناسب نباشند به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند" مطرح شده بود که باعث آزردگی خاطر معلمان استثنایی  شده است.

وی افزود: از نظر ما معلمان استثنایی جزو معلمان سخت کوش، صبور و فداکار هستند که در سیستم تعلیم و تربیت خالصانه خدمت می‌کنند؛ کار با دانش‌آموزانی که سلامت جسمی دارند بسیار سخت است، چه برسد به آنکه دانش‌آموزی معلول باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما با روحیه تعهد و ایثارگری وارد میدان می‌شوند، عنوان کرد: شور و اشتیاق، مسئولیت‌پذیری و نشاط در معلمان استثنایی دیده می‌شود و نگاه به آنها، نگاهی مثبت و ارزش مدار است. آنها علی رغم تمام مشکلات کاری و معیشتی بسیار مسئولانه در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و ما همواره قدردان آنها هستیم.

نوید ادهم با اشاره به اینکه ما قدر دان زحمات و خدمات بی‌شائبه این معلمان هستیم، افزود: طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاه‌ها هستند. ما معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری می‌طلبد بهره مند می‌شویم. اگر افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: بنابراین دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست و قانون و ضوابط برای مدارس استثنایی و عادی یکسان است.

Page Generated in 0/0054 sec