شناسه خبر: 9153 منتشر شده در مورخ: 1395/2/28 ساعت: 13:38 گروه: اجتماعی  
معابر و امکانات شهرهای آذربایجان شرقی برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

معابر و امکانات شهرهای آذربایجان شرقی برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: معابر و امکانات شهرهای آذربایجان شرقی برای معلولان مناسب سازی می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری تسنیم  سعید شبستری خیابانی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده با موضوع بررسی حقوق کودک، با اشاره به اینکه توجه به حقوق کودک، هم در قوانین جمهوری اسلامی آمده و هم در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک هم، ما را بیش از پیش ملزم به رعایت حقوق کودکان کرده است. 

معاون استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه باید از ظرفیت ارگان‌های بین المللی برای تحقق حقوق کودکان استفاده کنیم، گفت: ایران در تعاریف حقوق کودک و حفظ حقوق شهروندی از کشورهای توسعه یافته است و آزادی‌های موجود، کمتر از سایر کشورها نیست.

شبستری، با تاکید بر اینکه "تبریز، شهر بدون گدا" افتخاری است که یک شبه به دست نیامده و حاصل ده‌ها سال فرهنگ سازی است که موسسات خیریه نقش برجسته ای در این موضوع دارند، ابراز داشت: آذربایجان شرقی نیز با اقدامات مدیران در دولت یازدهم، به استان فاقد معتاد متجاهر تبدیل شد که نشان از وجود فرهنگ و اراده لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. 

وی، با اشاره به اینکه کودکان طلاق و خانواده اعتیاد جزو کودکانی هستند که در معرض بیشترین آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: بقیه موضوعات مرتبط با مشکلات کودکان در مرحله بعدی قرار دارند که بخشی از آنان به کودکان کار تبدیل شده و کودکان فراری از منزل را تشکیل می‌دهند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، کودک آزاری را یکی از مسائلی دانست که در کل دنیا مورد توجه است، ابراز داشت: در استان ما نسبت به سایر استان‌ها، این‌گونه معضلات بسیار پایین است ولی شأن آذربایجان ایجاب می‌کند که حتی کمترین تعداد هم موجود نباشد.

شبستری، با اشاره به اینکه سنجش توسعه اجتماعی و حقوق شهروندی کشورها به میزان حضور فعال معلولان در اجتماع است، خاطرنشان کرد: باید معابر و امکانات شهرها برای معلولان مناسب سازی شود.

وی ادامه داد: پوشش 45 کودک معلول زیر 15 سال، استفاده 1 هزار و 58 معلول از خدمات روزانه بهزیستی، نگهداری 280 کودک در مرکز نگهداری کودکان بهزیستی و نگهداری از 70 کودک در شیرخوارگاه از جمله خدمات ارائه شده در راستای رعایت حقوق کودکان است.  

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه 40 کودک خیابانی در استان شناسایی شدند که 36 نفر از آنان به آغوش خانواده بازگشتند، ابراز داشت: بیش از 1 هزار و 300 کودک نیز از مراکز بهزیستی به سرپرستان مورد تأیید واگذار شده است.

معاون استاندار، با بیان اینکه طلاق معضلی در جامعه امروز است، تاکید کرد: با کمک مراکز مشاوره، 801 خانواده در شرف طلاق استان، دوباره به زندگی بازگشتند، باید به این نکته هم توجه داشت که هزینه طلاق بسیار گران‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود، چرا که کودکان آنها دچار آسیب‌های روانی و اجتماعی خواهد شد و در اجتماع مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی کشورها، نیروی انسانی و شهروندان آن است، افزود: نفت و گاز سرمایه کشور نیست، بلکه باید روی تربیت سالم و فرهیخته شهروندان به عنوان سرمایه کشور تلاش کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *