شناسه خبر: 7332 منتشر شده در مورخ: 1394/7/13 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
11هزار واحد مسکونی در شهرها و هفت هزار در روستاها برای معلولان
تقدیر رئیس سازمان بهزیستی از وزیر راه و شهرسازی؛

11هزار واحد مسکونی در شهرها و هفت هزار در روستاها برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی ضمن تقدیر از تلاش های وزیر راه و شهرسازی در تامین مسکن معلولان، گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده میان وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، 11 هزار واحد مسکونی در شهرها و 7 هزار واحد مسکونی در روستاها احداث می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا نوشیروان محسنی بندپی، افزود: همکاری خوب این سازمان با وزارت راه و شهرسازی شرایطی را فراهم کرد که در احداث مسکن معلولان تحول اساسی صورت گیرد.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تفاهمنامه دو جانبه که به امضا دو وزیر راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده، مقرر شد خانواده های دارای دو معلول به بالا با برخورداری از زمینی که وزیر راه و شهرسازی در اختیار آنها قرار می دهد، صاحب مسکن شوند.
وی افزود: بنیاد مسکن مکلف به همکاری همه جانبه در سرعت بخشیدن به احداث مسکن معلولان ساکن در روستاها شده و این اقدامات بدون همکاری موثر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی میسر نمی شد.
محسنی بندپی با تقدیر از اقدامات موثر آخوندی، گفت: وزیر راه و شهر سازی شرایطی را فراهم کرد که توانست رضایتمندی جامعه معلولان کشور را جلب کند.
وی همکاری رفاه و راه و شهرسازی را نمونه بسیار موفق برای حل معضلات مسکن معلولان و حضور آخوندی را موجب ادامه این همکاری موثر دانست.
وی یادآور شد: جامعه معلولان کشور و نهادهای غیردولتی مرتبط با این موضوع به خوبی شاهد اقدامات موثر آخوندی در این بخش هستند.
گفتنی است، استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بتازگی با امضای 13 نماینده اعلام وصول شده است.
عمده محورهای طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که با 13 امضا توسط هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده مربوط به بخش های زمین، مسکن شهری، روستایی و حمل و نقل و همچنین حوزه مالی این وزارتخانه است.
موضوع طرح استیضاح وزیر راه وشهرسازی شاید از سال گذشته مورد توجه نمایندگان مجلس قرار داشت بطوری که در تیر و مهر ماه سال گذشته نیز نمایندگان خانه ملت بر استیضاح عباس آخوندی به دلایل مختلف اصرار داشتند که هر بار به دلایلی این استیضاح از دستور خارج شده است.
عدم انجام تعهدات زمان رای اعتماد، مشکلات عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکل زمین و مسکن شهری و روستایی، حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه از جمله محورهای این استیضاح است.
براساس آیین نامه داخلی وزیر مورد استیضاح تا 10 روز فرصت دارد، برای پاسخگویی در خصوص استیضاح مطرح شده در صحن مجلس حاضر شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *