شناسه خبر: 5691 منتشر شده در مورخ: 1393/10/17 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
پرداخت ۱ میلیارد ریال کمک هزینه مسکن به مددجویان بهزیستی شاهرود
غربا خبر داد:

پرداخت ۱ میلیارد ریال کمک هزینه مسکن به مددجویان بهزیستی شاهرود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از پرداخت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال کمک هزینه مسکن به مددجویان این اداره از ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: ۸۰ واحد مسکونی نیز از ابتدای سالجاری تحویل شد.

حسن غربا  ضمن اشاره به این که بهزیستی سازمانی است با کارکرد اجتماعی، فرهنگی و آموزشی که گستره فعالیت های آن بخش وسیعی از جامعه را در بر می گیرد، از پرداخت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال کمک هزینه مسکن به مددجویان این شهرستان خبر داد و افزود: با نگاهی گذرا به مهم ترین فعالیت های این سازمان، اهمیت آن بیشتر مشخص می شود.

وی تصریح کرد: درمان و پیش گیری اعتیاد، پیش گیری از معلولیت ها، توان بخشی به معلولان، رسیدگی به امور یتیمان، بررسی آسیب های اجتماعی، اشتغال و کاریابی، مشاوره فرهنگی، تربیتی و خانوادگی، ایجاد آزمایشگاه های ژنتیکی برای پیش گیری از معلولیت ها و ارائه شیوه های صحیح زندگی به جوانان از مهم ترین فعالیت های این سازمان است.

۷ مرکز بازپروری معتادان در شاهرود فعالیت می کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با تاکید بر این که بازپروری معتادان و آماده کردن آنها برای حضوری دوباره در عرصه های مختلف جامعه، از مهم ترین فعالیت های سازمان بهزیستی است افزود: این شهرستان دارای هفت مرکز بهبودی اقامتی میان مدت کمپ است که شش مرکز آن ویژه آقایان و یک مرکز هم ویژه بانوان به عنوان اولین کمپ بانوان استان است.

غربا گفت:  این اداره برای تشویق و مساعدت معتادان تا ۵۰ درصد هزینه های بستری را به صورت یاری به آن ها پرداخت می کند و در صورت پاک بودن یک سال یا بیشتر اقدامات لازم در خصوص اشتغال و بیمه آن ها را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، با ایجاد مراکز متعدد بازپروری، گامی مهم برای سالم سازی محیط جامعه بر می دارد افزود: البته سازمان بیشتر وقت و هزینه خود را برای پیش گیری از اعتیاد به کار گرفته و هشدارهای تربیتی و فرهنگی و مشاوره خانوادگی از مهم ترین اقدامات ما برای پیش گیری از این معضل خطرناک است.

غربا خاطرنشان کرد: این اداره دو مرکز سرپایی درمان معتاد نیز دارد که به افراد در آن خدمات مشاوره دارو درمانی انجام می شود و به طور میانگین ماهانه حدود ۲۰۰ بیمار در مراکز بهبودی اقامتی میان مدت بستری می شوند و همچنین از ابتدای سال جاری حدود ۳۰ میلیون تومان یاری برگ برای تخفیف هزینه های درمان معتادان صادر شده که تست اچ آی وی هم به صورت رایگان با هماهنگی های انجام شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

شهرستان شاهرود سه هزار و ۱۰۰ معلول دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان این که در حال حاضر سه هزار و ۱۰۰ معلول ثبت شده را در شاهرود داریم افزود: سازمان بهزیستی با ابتکارهای مختلف و روشمند درصدد است تا از معلولیت های مختلف جلوگیری کند.

غربا تصریح کرد: معلولیت ها هزینه های سنگین مالی و روانی برای جامعه دربردارد به همین دلیل ایجاد صدای مشاور، هشدارهای بهداشتی و ژنتیکی از طریق پوستر، فیلم، نمایش، پیام های رادیویی و ایجاد آزمایشگاه های مجهز ژنتیک از مهم ترین اقدامات بهزیستی در راستای جلوگیری و کاهش معلولیت هاست.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای سالم فرهنگی و اجتماعی به معلول کمک می کند تا بتواند پر توان و امیدوار وارد عرصه های مختلف جامعه شود چرا که معلولان به خوبی نشان داده اند که در عرصه های گوناگون کار و تلاش، چیزی کمتر از افراد سالم ندارند حتی در مواردی از آنها نیز جلوترند. سازمان بهزیستی با تمام امکانات خود در خدمت و یاری رساندن به معلولان حرکتی و روانی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در خاتمه با تاکید بر این که زوج های جوان به علت کم تجربگی و آشنا نبودن با مسائل گوناگون زندگی مشترک، در معرض آسیب های جدی اجتماعی اند اظهار کرد: بهزیستی با ارائه مشاوره های مختلف فرهنگی و تربیتی به زوج های جوان، سعی دارد تا از بروز آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، همسر آزاری و تولد کودکان معلول جلوگیری کند و مشاوران و کارشناسان تربیتی و روانی بهزیستی آماده اند تا زوج های جوان را در راه زندگی یاری کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *