شناسه خبر: 5081 منتشر شده در مورخ: 1393/7/26 ساعت: 09:23 گروه: اجتماعی  
علی ربیعی از کارآفرینان اجتماعی تجلیل می کند/ تشویق کارآفرینی معلولان

علی ربیعی از کارآفرینان اجتماعی تجلیل می کند/ تشویق کارآفرینی معلولان

نخستین کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت، با حضور مسولان وزارت کار و صاحبان کسب و کار برگزار می شود.

در این کنفرانس که چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، اساتید دانشگاه در حوزه کارآفرینی و همچنین مسولان وزارت کار شرکت خواهند داشت. هدف از برگزاری این کنفرانس تجلیل از کارآفرینان موفق است که طی سال های گذشته در حوزه کارآفرینی اجتماعی اقدامات عملیاتی را انجام داده اند.

وزارت کار طی یک سال و نیم گذشته با همکاری موسسات خیریه و اقتصادی به حوزه های تازه ای ورود کرده است. دو روز قبل نیز علی ربیعی در نخستین جشنواره تائتر خیابانی بهزیستی شرکت کرده بود. کنفرانس هفته آینده تهران نیز با هدف تشویق معلولان برای ورود به عرصه کارآفرینی و همچنین تشویق کارآفرینان به ورود به حوزه های اجتماعی انجام می شود.  توجه به «مسولیت اجتماعی» توسط کارآفرینان کشور در دسته برنامه های بین المللی قرار می گیرد که طی سال های گذشته توجه ویژه ای به آن صورت گرفته است. در آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد که به بررسی فضای اقتصادی کشورهای مختلف جهان می پرداخت، همچنان یکی از نقطه های مغفول مانده در اقتصاد ایران توجه به «مسولیت های اجتماعی» بود. دولت نیز طی یک سال  و نیم گذشته تلاش کرده تا با تشویق کارآفرینان برای حضور در این عرصه ها، فضای حاکم براقتصاد ایران را قدری تغییر دهد.

در همین حال دبیر کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت در مورد ماهیت برگزاری این مراسم می گوید:« مهارت و انرژی کارآفرینانه می تواند مسائل اجتماعی و نیازهای برآورده نشده را به فرصت های معتبر برای ایجاد «ارزش­های اجتماعی» تبدیل کند.  این کنفرانس از سوی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با هدف ترویج کارآفرینی اجتماعی و افزودن غنای علمی این حوزه، معرفی توانمندی های معلولان به فعالان اجتماعی و ایجاد هم افزایی میان آنها برگزار می شود.»

در این کنفرانس، علی ربیعی وزیرکار از کارآفرینان موفق درعرصه های اجتماعی تجلیل می کند.

همچنین در این کنفرانس میزگردی با هدف کارآفرینی افراد دارای معلولیت و همچنین آسیب شناسی آن با حضور  فاطمه آلیا، رییس فراکسیون حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی، دکتر علی صابری، عضو شورای شهر تهران، دکتر همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور، دکتر محمد کمالی، رییس مرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ناصر عبادتی، مشاور شورای شهر تهران و برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *