شناسه خبر: 34983 منتشر شده در مورخ: 1400/10/22 ساعت: 12:58 گروه: اجتماعی  
قادری رئیس دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان شد

قادری رئیس دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی علی محمد قادری معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی کشور را به عنوان رئیس دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان منصوب کرد.

به گزارش ایران سپید  از سازمان بهزیستی کشور، حجت الله عبدالملکی در این حکم خطاب به قادری تصریح کرد: نظر به توانمندی و تجارب علمی و مدیریتی جنابعالی و به استناد ماده ۳۱ قانون حمایت از حقوق معلولان به موجب این ابلاغ به عنوان   «رییس دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان»  منصوب می شوید.  انتظار دارم به منظور اعمال نظارت عالیه بر حسن اجرای قوانین معطوف به افراد دارای معلولیت یا اثرگذار بر زندگی آنان، ضمن تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی و اخذ گزارش دقیق از عملکرد آنها، نسبت به برنامه ریزی و تشکیل جلسات مستمر کمیته مذکور و پیگیری اجرای مصوبات اهتمام کنید.  

به گزارش ایرنا، براساس ماده ۳۱ قانون حمایت از حقوق معلولان در راستای تحقق مفاد این قانون و با هدف نهایی اعمال نظارت عالیه بر حسن اجرای کلیه قوانین معطوف به افراد دارای معلولیت یا اثرگذار بر زندگی آنان، کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای این قانون در زیرمجموعه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر ورزش و جوانان، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، نماینده تام ‌الاختیار رییس قوه قضائیه، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رؤسای کمیسیون ‌های بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس شورای اسلامی و سایر رؤسای کمیسیون ‌های مجلس شورای اسلامی بر حسب موضوع، پنج نفر از نمایندگان افراد دارای معلولیت کشور به انتخاب شبکه ‌های ملی تشکل‌ های مردم‌ نهاد بر حسب گروه ‌های اصلی افراد دارای معلولیت کشور، سه نفر از کارشناسان برجسته امور افراد دارای معلولیت کشور با معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده انجمن ‌های صنفی مراکز غیردولتی توانبخشی، ترکیب این کمیته را تشکیل می‌دهند.

قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفند سال ۱۳۹۶ تصویب و در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی ریاست جمهوری به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی، حمایت های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت های اداری و استخدامی و برنامه ریزی، نظارت و منابع مالی می‌پردازد.

نخستین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در راستای اجرای ماده۳۱ این قانون مهرماه سال ۱۳۹۸ و نخستین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت سیزدهم نیز دی سال جاری برگزار شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *