شناسه خبر: 34969 منتشر شده در مورخ: 1400/10/14 ساعت: 12:22 گروه: اجتماعی  
احصاء و چاره اندیشی مشکلات پیش روی سازمان و تدوین برنامه های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین

احصاء و چاره اندیشی مشکلات پیش روی سازمان و تدوین برنامه های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین

"حمید طریفی حسینی" معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم تکریم " سید جواد حسینی" رئیس سابق سازمان و معارفه خود گفت: احصا و چاره اندیشی مشکلات پیش روی سازمان و تدوین برنامه های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین دو مسیر موازی است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش خواهد گرفت.

به گزارش ایران سپید طریفی حسینی در این مراسم که در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در این ایام عزیز باید قدردان بار سنگین مسئولیتی که بر دوش ما نهاده شده است باشیم.

وی ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی ویژه است که علاوه بر ماموریت های آموزش و پرورش عادی، ماموریت تعلیم و تربیت  و توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد.

وی افزود: از زحمات دکتر سید جواد حسینی در زمان تصدی مسئولیت ریاست سازمان کمال تشکر و قدردانی را دارم و اقدمات مثبتی که بر مبنای سند تحول بنیادین از زمان ایشان شروع شده است با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

طریفی حسینی سازمان آموزش وپرورش استثنایی را یکی از تخصصی ترین سازمان های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی نیروهای بسیار توانمندی دارد که باید از پتانسیل این نیروها در راستای اعتلای آموزش و پرورش استثنایی  نهایت بهره را برد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی با هدف گسترش عدالت آموزشی و عدالت تربیتی در سال 1370 ایجاد شده است گفت: توسعه گروه های هدف تحت پوشش، افزایش کمی و کیفی خدمات ارئه شده به گروه های هدف بویژه خدمات توانبخشی، استفاده از ظرفیت خیرین و خانواده ها در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه با جدیت پیگیری خواهد شد.

طریفی حسینی با بیان اینکه  احصاء و چاره اندیشی مشکلات پیش روی سازمان و تدوین برنامه های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین دو مسیر موازی است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش خواهد گرفت گفت: برنامه تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنادین و با هدف توسعه عدالت تربیتی تدوین خواهد شد.

وی افزود:  با هدف علم بنیان کردن کلیه فرایندها و امور سازمان ، شبکه ای از نخبگان درون سازمانی و سایر دستگاه های تربیتی تشکیل خواهد شد و در مسیر پیش رو از ظرفیت نیروهای جوان  درون سازمان و تجربه بزرگان استفاده خواهد شد.

طریفی حسینی در پایان گفت: روزآمد سازی و تدوین قوانین و مقررات حوزه آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت شورای عالی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی، توسعه فعالیت های فنی حرفه ای و روز آمدی رشته های ویژه دانش آموزان استثنایی متناسب با بازار کار، استفاده از فناوری های نوین، انجام غربالگری بهنگام و خانواده محوری از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *