شناسه خبر: 34913 منتشر شده در مورخ: 1400/9/24 ساعت: 18:37 گروه: اجتماعی  
حضور ۷۰ درصدی دانش آموزان استثنایی در مدارس

حضور ۷۰ درصدی دانش آموزان استثنایی در مدارس

سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حضور ۷۰ درصدی دانش آموزان استثنایی در مدارس خبر داد و اعلام کرد: به زودی با به‌روزرسانی جدید شاد، مشکل دانش‌آموزان نابینا رفع خواهد شد.

به گزارش ایران سپید از  وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می‌شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

در خصوص ارزشیابی و امتحانات دانش‌آموزان استثنایی، به همه استان‌ها ابلاغ شده است که؛ بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است بنابراین درخصوص دانش‌آموزان استثنایی در مناطقی که اعلام شده از ابتدای مهر و از اول آذر ماه کلاس‌ها به صورت حضوری دایر شوند.
 
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود. ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی با هوش‌‌بر عادی متوسطه اول و دوم،‌ کاردانش و فنی‌و‌حرفه‌ای براساس مصوبات و شیوه‌نامه‌های آموزش و پرورش عادی انجام می‌گیرد.
 
همچنین؛ «اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی براساس شیوه‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی ویژه زمان شیوع کرونا، ابلاغی ۲۳ آذر پارسال انجام خواهد شد.
 
گفتنی است: در برخی از استان‌ها پایگاه‌های واکسیناسیون خاص برای دانش‌آموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا 10 روز گذشته بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان ما به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از ۹۰ درصد واکسینه شدند.
 
شایان ذکر است؛ کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده که تغییرات ایجاد شده است و در به روز رسانی جدید «شاد» بحث استفاده دانش‌آموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده کنند.
 
سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: بیش از ۱۰ هزار محتوا تولید و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری شده است تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیا و معلمان و دانش‌آموز باشد.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *