شناسه خبر: 34884 منتشر شده در مورخ: 1400/9/17 ساعت: 09:46 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 17 آذر 1400

روزنامه چهارشنبه 17 آذر 1400

عناوین امروز: پیشنهاد تامین بودجه تجهیزات مورد نیاز معلولان-تصدی‌گری مسائل معلولان باید به نهادهای مردمی واگذار شود- «قهرمان» به صورت رسمی نماینده ایران در اسکار شد-در کدام سفرها همراه داشتن کارت واکسن یا PCR منفی ضروری است؟- کسب 52 مدال حاصل کار نابینایان و کم بینایان کشورمان در بحرین-زن صیغه ای اولین مظنون قتل مرد برج ساز.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 17  آذر ۱۴۰۰

3 جمادی الاول ۱۴۴۳

8 دسامبر  ۲۰۲۱

سال بیست و ششم شماره 6865 

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین .........

*پیشنهاد تامین بودجه تجهیزات مورد نیاز معلولان

تصدی‌گری مسائل معلولان باید به نهادهای مردمی واگذار شود*

*«قهرمان» به صورت رسمی نماینده ایران در اسکار شد

*در کدام سفرها همراه داشتن کارت واکسن یا PCR منفی ضروری است؟

*کسب 52 مدال حاصل کار نابینایان و کم بینایان کشورمان در بحرین

*زن صیغه ای اولین مظنون قتل مرد برج ساز

 

........خبر ویژه

*پیشنهاد تامین بودجه تجهیزات مورد نیاز معلولان

حجت‌الله عبدالملکی، در بازدید از این نمایشگاه، دو راهبرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کمک به تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی و افزایش پوشش بیمه‌ای لوازم توانبخشی به ویژه لوازم مصرفی خواند و گفت: کاهش هزینه‌های تولید داخلی و توسعه پوشش بیمه‌ای در حوزه تجهیزات توانبخشی را با جدیت پیگیری می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه بیمه‌گری نیز تلاش می‌شود میزان پوشش بیمه لوازم مصرفی افزایش یابد، تاکید کرد: در سازمان‌های بهزیستی و تامین اجتماعی در این زمینه بررسی‌های کارشناسی انجام گرفته است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مساله جدی برای افراد دارای معلولیت را خرید تجهیزات دانست و بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱دولت، پیشنهاد می‌دهیم که بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه تجهیزات تامین شود. 

وی افزود: محدودیت‌های مالی در دولت وجود دارد ولی در تلاش هستیم که بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهیم تا هم به افراد دارای معلولیت و هم رونق تولید این صنعت کمک شود. 

عبدالملکی، یکی از اثرات برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه بین المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین را حمایت از تولیدکنندگان داخلی دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند؛ به هرحال بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار تجهیزات توانبخشی در اختیار واردکنندگان و تولیدات خارجی است. 

وی ادامه داد: اگر تولیدکنندگان داخلی بتوانند به خوبی محصول خود را عرضه و ارائه کنند، بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار را در اختیار می‌گیرند. 

وزیر تعاون، کارور فاه اجتماعی تصریح کرد: در این نمایشگاه، محصولاتی با کیفیت بالا عرضه شده در حالی که بسیاری از مردم از این موضوع اطلاعی ندارند. 

وی از رسانه‌های گروهی خواست که در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات داخلی را معرفی کنند که هم به تولید داخل و هم به جامعه افراد دارای معلولیت کمک شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: اگر تولید، افزایش یابد به صورت خودکار، هزینه تمام شده کاهش پیدا می‌کند و محصولات ارزان‌تر در اختیار معلولان قرار می‌گیرد. 

عبدالملکی با اشاره به این که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور دارای معلولیت هستند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم که از طریق بودجه سنواتی و منابع دیگری که می‌توانیم جذب کنیم سازمان بهزیستی را در حوزه بهداشت و درمان و کمک معیشتی تقویت کنیم. 

در حاشیه این مراسم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تولیدکنندگان داخلی تجهیزات توانبخشی گفتگو کرد.

*برداشته شدن سقف بیمه کار فرمایی و خویش فرمایی معلولان

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: قبلا مدت حق معافیت بیمه معلولان ۵ سال بود که خوشبختانه سقف زمانی از این طرح برداشته شده و ما برای پرداخت حق بیمه معلولان چه  بیمه کارفرمایی و چه خویش فرمایی هیچ مانع، مشکل و محدودیتی نداریم و همه جامعه هدف ما می توانند از این خدمات استفاده کنند.   

محمد رضایی اصل با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و جذب ۳ درصد معلولان در دستگاه های دولتی، افزود: بر اساس این مصوبه، ما به عزیزان معلول معرفی نامه اشتغال می دهیم اما با برخی دستگاه ها که این قانون را اجرا نمی کنند چالش داریم و براساس قانون جامع حمایت از معلولان آنها را ارجاع می دهیم که از طریق مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت اداری پیگیر مطالبات خودشان باشند.

وی، هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت سالروز جهانی معلولان و تقدیر از معلولان موفق، شناسایی توان و پتانسیل خیلی خوبی که در عرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی معلول وجود دارد اعلام کرد و گفت: مردم باید بدانند اگر عزیزی معلولیت دارد در کنار آن توانمندی های بالقوه ای در وجود او هست و ما تلاش می کنیم این توانمندی ها را به بالفعل تبدیل کنیم و مردم این توانمندیها را ببینند و جامعه به این باور برسد که اگر یک معلول معلولیت دارد لاجرم محدودیت ندارد.

رضایی اصل تاکید کرد: ما تلاش می کنیم موانع پیش روی معلولان را بر داریم تا بتواند خودش را به عرصه های خیلی بالاتر و بیشتر در سطح جهان برساند. وی اظهار امیدواری کرد همه دستگاه های تاثیر گذار و تاثیر پذیر بتوانند گام های خوبی برای حضور معلولان بردارند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل، مشکلات و چالش های اصلی معلولان عدم اشتغال آنها در بسیاری از دستگاه ها است و متاسفانه به رغم تصویب قانون۳ درصد که با صراحت بر به کارگیری معلولان تاکید دارد اجرا نمی شود که امیدواریم دولت خدمتگذار مردمی دکتر رئیسی توجه بیشتری نسبت به اجرای این قانون داشته باشد تا معلولان که بسیاری از آنها نیز تحصیل کرده هستند و رتبه های خیلی خوب علمی دارند و در بهترین دانشگاه ها تحصیل کرده اند جذب شوند و از وجود آنها بهره مند شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری تعداد کل معلولان شهرستان ری را ۱۵۰۰۰ نفر اعلام کرد که  در طیف های مختلف: خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید رتبه بندی شده اند.

 

........گزارش ویژه

*تصدی‌گری مسائل معلولان باید به نهادهای مردمی واگذار شود

محمدباقر قالیباف در نشست هم‌اندیشی با مدیران سازمان‌های مردم نهاد معلولان کشور، پس از استماع دغدغه‌ها و خواسته‌های این افراد، گفت: زمانی که مشکلات جامعه معلولان را از زبان شما می‌شنوم، جز آنکه بگویم، احساس شرمندگی دارم سخن دیگری نمی‌توانم بگویم و در زمان صحبت‌های شما به این موضوع فکر کردم که آیا می‌شود مشکلی را حل کرد یا خیر؟ و البته معتقدم می‌شود.

وی ادامه داد: من به شما قول می‌دهم موضوعات مرتبط به حوزه معلولان را به خود نهادهای مردمی واگذار کنیم و این موضوع را در مجلس پیگیری خواهم کرد و ما فقط حمایت قانونی کنیم و دستگاه‌های تصدی‌گر، باید صرفاً تولی‌گری کنند، چراکه امور تصدی‌گری را خود این افراد بهتر از دستگاه‌های دولتی انجام می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حل مسائل اجتماعی معلولان، سمن‌ها باید به میدان بیایند، افزود: اگر چه این به معنای آن نیست که سمن‌ها بی‌عیب و نقص عمل می‌کنند، اما یقین دارم که این مشکلات به مراتب کمتر از دخالت سازمان‌های دولتی است و در این مسئله هیچ شکی ندارم.

قالیباف با اشاره به اینکه در حوزه قانون‌گذاری و نظارتی که از وظایف مجلس است، از معلولان حمایت خواهیم کرد، اظهار کرد: اگر به افراد معلول ذهنی سر بزنیم و حس کنیم یکی از آن‌ها فرزند خود ما هستند، به یقین دیگر نمی‌توانیم شب را راحت بخوابیم، همچنین اگرچه تمامی شهروندان باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و سرمایه ملی بسیاری در بخش‌هایی مانند حمل و نقل عمومی هزینه شده، اما یک معلول نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند، لذا باید با قانونمند کردن موضوعات، دستگاه‌ها را ملزم به اصلاح شرایط در جهت رفع مشکلات معلولان کنیم.

وی اظهار کرد: افرادی در میان جامعه معلولان وجود دارند که در حوزه مسائل قانونی، قانون‌نویسی و تدوین طرح بسیار قوی هستند، لذا فقط کافی است ما مانع آن‌ها نشویم، همچنین در راستای انجام وظایف نظارتی مجلس که صحن علنی سه‌شنبه‌های هر هفته به این موضوع اختصاص دارد، مسئله انجام وظایف سازمان‌های دولتی در مقابل مردم را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین می‌توانیم مطابق بندهای قانونی، صداوسیما را ملزم به انجام اقداماتی برای فرهنگ‌سازی و آموزش رعایت حقوق شهروندی معلولان برای اقشار مختلف جامعه کنیم، چراکه اگر صداوسیما موضوعی را با برنامه دنبال کند، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

قالیباف با تأکید بر اینکه نهادهای مردمی و سمن‌ها، مسائل معلولان را پیگیری کنند، گفت: بنده نیز به عنوان خدمتگذار شما در مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت و سر خط کردن دستگاه‌هایی که به وظایف خود در برابر معلولان به درستی عمل نمی‌کنند، مجدانه و سرسختانه اقدام خواهم کرد تا حقوق جامعه معلولان، جانبازان و ایثارگران ادا شود، چراکه همه ما مدیون آن‌ها هستیم و وظیفه اسلامی، انقلابی و ملی ما این است که در خدمت آنها باشیم و حق ضایع شده این عزیزان را ادا کنیم.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور در پایان از مسئولان مرکز پژوهش‌ها خواست تا به این حوزه ورود کرده و با تحقیق و بررسی راهکارهایی ارائه دهد تا کار دقیق و مثمرثمر پیش رود.

 

.......فرهنگی 

*«قهرمان» به صورت رسمی نماینده ایران در اسکار شد

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، فهرست فیلم‌های واجد شرایط در شاخه‌های فیلم بین‌المللی، انیمشن بلند و مستند بلند را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های ارسالی از سوی کشورهای مختلف، فهرست رسمی فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی سال را برای اسکار ۲۰۲۲ منتشر کرد و همانند سال گذشته  ۹۳ کشور به فهرست نهایی راه یافتند. 

سینمای ایران نیز با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در این رقابت حضور خواهد داشت. فهرست ۱۵ نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام می‌شود. 

در شاخه بهترین مستند بلند نیز ۱۳۸ اثر، واجد شرایط رقابت شناخته‌ شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ فیلم کمتر است، که رکورد شگفت‌انگیز ۲۳۸ مستند در رقابت اسکار ۲۰۲۱ثبت شد.

فهرست نامزدهای اولیه این شاخه نیز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام می‌شود. 

همچنین در شاخه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۲ در مجموع ۲۶ فیلم به رقابت خواهند پرداخت.

بنیاد سینمایی فارابی چند ماه قبل "قهرمان" را به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی کرده بود که سرانجام تایید نهایی شد.

 

.......بهداشت و سلامت 

*در کدام سفرها همراه داشتن کارت واکسن یا PCR منفی ضروری است؟

در طرح مدیریت هوشمند کرونا که به گفته وزارت بهداشتی ها از ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰، آغاز و جزییات آن اعلام شده است، فعالیت‌های شغلی در تمام شرایط پاندمی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون منعی ندارد. از طرفی به عنوان یک اصل کلی انتقال ویروس‌های تنفسی از انسان به انسان به طور عمده از طریق ریز قطرات تنفسی، سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان و لمس اشیاء آلوده اتفاق می‌افتد.

باید توجه کرد که ویروس کرونا می‌تواند در فاصله ۲ متری منتقل شود. از دیگر راه‌های انتقال، حضور در فضای بسته با هوای راکد در صورت حضور فرد بیمار و ناقل است. با توجه به شیوع نوع دلتا و انواع سوش‌های دیگر کرونا، شدت و سرعت انتقال ویروس بیشتر  شده است. بنابراین علاوه بر پوشش مناسب واکسیناسیون جامعه، رعایت فاصله ۲ متر با دیگران، استفاده مستمر از ماسک در اماکن عمومی و به ویژه در فضاهای بسته، ضدعفونی دست و گندزدایی محیط و سطوح مشترک، کنترل تهویه مناسب محیط‌های بسته، سالن‌ها و راهروهای مسقف باید در اولویت راه‌های کنترل قرار گیرد.

حمل و نقل عمومی و مواجهه طولانی مدت افراد با یکدیگر در محیطی بسته، می‌تواند از بسترهای خطر در انتقال ویروس باشد.

بر همین اساس پروتکل بهداشتی مبارزه با کووید، فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط و کار در حمل ونقل برون شهری اعم از زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

هدف و دامنه کاربرد مدیریت هوشمند کرونا

هدف از تدوین این پروتکل، مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کووید- ۱۹ به منظور ایجاد تعادل در حفظ و صیانت از سلامت افراد جامعه و بازگشت به روند زندگی عادی است. این راهنما از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، جهت پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ (کرونا ویروس) در پایانه‌های مسافربری شامل فرودگاه، ایستگاه‌های قطار و اتوبوس و همه پایانه‌های برون‌شهری بوده و سایر قوانین آیین‌نامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای به قوت خود باقی است.

لزوم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی برای قطع زنجیره کرونا

یکی از راه‌های کاهش مواجهه و قطع زنجیره انتقال کرونا، رعایت فاصله‌گذاری است. این اماکن جزء یکی از اماکن تجمع محسوب شده که می‌تواند سبب انتقال بیماری شود. از طرفی حفظ سلامت آحاد جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجهات در نظر گرفته شود.

نحوه مسافرگیری هواپیما، قطار و اتوبوس در طرح مدیریت هوشمند کرونا

در این راستا لازم است موارد زیر رعایت شود:

- کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در داخل یک ساختمان کار می‌کنند.

- رعایت فاصله ۲ متر و فضای ۴ مترمربع به ازای هر نفر در ارایه کلیه خدمات مربوط به بازرسی، تهیه بلیط، تحویل بار و غیره.

- محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط قطار، اتوبوس و هواپیما با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی و براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود.

تبصره یک: پذیرش مسافر در سفرهای برون شهری (شناورها، اتوبوس‌ها و قطار) حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت تا پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد (در آن زمان ظرفیت پذیرش ۱۰۰ درصد خواهد شد). البته در هواپیما پذیرش مسافران ۱۰۰ درصد است.

تبصره دو: کوپه‌های قطار برای خانواده شامل محدودیت تبصره ۱ نخواهد بود.

- فاصله‌گذاری بین افراد در صندلی‌های پایانه‌های مسافربری به صورت یک در میان (رعایت فاصله حداقل یک متر) رعایت شود و از تجمع افراد در محل‌های مذکور جلوگیری شود.

- در قسمت بازرسی مسافران گیت‌های کنترل ساک، بلیط و تحویل بار، رعایت فاصله حداقل ۲ متر در صف‌های مذکور الزامی است.

- در قسمت تشخیص هویت و بازرسی با افزایش مامور تشخیص هویت و بازرس اطمینان حاصل شود که صف تشکیل نمی‌شود.

- توصیه می‌شود بازرسی بدنی با تجهیزات الکترونیکی انجام شود و تمامی کارکنان بازرسی در قسمت ورودی پایانه از وسایل حفاظت شخصی از جمله ماسک فیلتردار و دستکش استفاده کنند.

- به منظور رعایت فاصله ۲ متر با توجه به ظرفیت اتاق مادر و کودک (اتاق شیردهی) از اجتماع افراد در اتاق مذکور ممانعت شود.

شرایط پذیرش مسافران در ناوگان حمل و نقل برون شهری

هوایی:

- در پروازهای داخلی ارائه PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری است.

- در پروازهای خارجی ارائه PCR منفی حداکثر ۹۶ ساعته و کارت واکسن ضروری است.

زمینی:

- ارائه PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری است.

دریایی:

- برای سفرهای خارجی ارائه PCR منفی حداکثر ۹۶ ساعته و کارت واکسن ضروری است.

-برای سفرهای داخلی ارائه PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری است.

 

.........ورزشی 

*کسب 52 مدال حاصل کار نابینایان و کم بینایان کشورمان در بحرین

کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین درخشید و صدر نشین این دوره از رقابتها شد.

صد و یازده ملی پوش جوان ایرانی در ۹ رشته ورزشی شامل: گلبال، تنیس روی میز، بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، بوچیا، تکواندو، وزنه برداری ، شنا و بدمینتون از ۱۰ تا ۱۵ آذر ماه در این دوره از رقابت ها به مصاف حریفان خود رفتند و توانستند با کسب 133 مدال رنگارنگ، عنوان نخست این دوره از بازی ها را برای کشورمان به ارمغان آورند.

چهارمین دوره مسابقات پارا آسیایی جوانان در بحرین در حالی به پایان رسید که ورزشکاران نابینا و کم بینا نیز موفق شدند 15 مدال طلا، 21 نقره و 16 مدال برنز را از آن خود کنند. کاروان نابینایان و کم بینایان ایران بهترین عملکرد خود را در ادوار این بازی ها ثبت کرد و با حضور 32 ورزشکار، 52  مدال رنگارنگ بدست آورد.

تیم ملی  گلبال آقایان و بانوان یک طلا و یک نقره را به نام خود ثبت کردند.

دو و میدانی کاران نابینا و کم بینا با 11 طلا، 12 نقره و 9 برنز خوش درخشیدند و شناگران نیز با 3 مدال طلا 8 نقره و 7 برنز پرونده ورزشکاران نابینا و کم بینا را با 15 مدال طلا، 21 نقره و 16 مدال برنز و مجموع 52 مدال بستند.

در بخش جانبازان و معلولان نیز نتایج زیر بدست آمد:

تیم بسکتبال با ویلچر ایران در آخرین بازی خود در چهارمین دوره رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ بحرین، در مرحله فینال با غلبه بر عراق روی سکوی نخست  ایستاد.

مسابقات رده بندی بوچیا بین تیم های ایران و هنگ کنگ در کلاس های bc۱ و bc۲ برگزار شد و ملی پوشان کشورمان پس از غلبه بر حریف با نتیجه 5 بر 3 عنوان سومی تیمی را به دست آوردند. ملی پوشان بوچیا کشورمان در بخش انفرادی چهار مدال (یک طلا و ۳ نقره) را به دست آوردند.

شناگران جانباز و نابینای ایران در رقابت‌های بحرین موفق به کسب ۳۲ مدال رنگارنگ شدند.

کاروان شنای ایران در چهارمین دوره رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ درحالی در دو بخش شنای جانبازان و نابینایان حاضر شد که در پایان با کارنامه‌ای مملو از مدال‌های رنگین به کار خود پایان داد و موفق به کسب ۴ طلا، ۱۷ نقره و ۱۱ برنز شد.

تیم پارا وزنه برداری ایران در این دوره با ۱۰ نماینده شرکت کرد و ۷ طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کرد.

پرونده رشته بدمینتون نیز با

کسب یک نقره انفرادی و یک نقره تیمی بسته شد.

هنوز میزبان مسابقات جدول رده بندی نهایی مدال های کشور ها را به صورت رسمی اعلام نکرده است ولی با محاسبات انجام شده، کاروان ایران با 44 مدال طلا، 54 نقره، 35 برنز و مجموع 133 مدال رنگارنگ توانست بالاتر از تایلند و ژاپن قهرمان قاره آسیا شود.

کاروان جمهوری اسلامی ایران که با نام " مدافعان سلامت" و با شعار " اراده، تلاش، پیروزی" در این دوره از رقابت ها شرکت کرده بود، ساعت ۱۷ روز سه شنبه، ۱۶ آذر ماه و با استقبال مسئولین ورزش کشور به میهن بازگشت.

 

.........حوادث

*زن صیغه ای اولین مظنون قتل مرد برج ساز

تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مشکوک مرد میانسالی که خانواده‌اش مدعی هستند همسر دوم او در مرگش نقش دارد به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.

چند روز قبل مرد جوانی به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و از همسر دوم پدرش شکایت کرد. او زمانی که در مقابل بازپرس محمد‌تقی شعبانی قرار گرفت، گفت: پدرم مرد ثروتمندی بود که برج‌سازی می‌کرد. مادرم سال‌ها قبل فوت کرد و پدرم نیز مدتی بعد با زن جوانی آشنا شد و او را به‌عقد موقت خود درآورد.

او ادامه داد: چند روز قبل همسر دوم پدرم تماس گرفت و گفت حال پدرتان بده شده و او را به بیمارستان برده‌اند. زمانی که ما به بیمارستان رسیدیم، پدرم فوت کرده بود و علت مرگ را مصرف دارو اعلام کردند. پدرمان بیماری خاصی نداشت، احتمال می‌دهیم زن صیغه‌ای پدرم به او دارو داده و باعث مرگش شده است.

با شکایت مرد جوان، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت آغاز و زن جوان به دادسرا احضار شد اما در تحقیقات منکر ادعای فرزندان شوهرش شد و گفت: من دارویی به او نداده‌ام که باعث مرگ او شده باشد.بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور داد تا درباره مرگ مرد ثروتمند بیشتر تحقیق شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *