شناسه خبر: 34560 منتشر شده در مورخ: 1400/7/24 ساعت: 17:19 گروه: اجتماعی  
بهره‌مندی ۳۲۰۰ نابینای البرزی از خدمات بهزیستی

بهره‌مندی ۳۲۰۰ نابینای البرزی از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: سالانه ۱۵۰ هزار نوزاد و کودک در استان غربالگری چشم می‌شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، اسدالله حیدری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از خدماتی مثل تامین هزینه صد در صدی  هزینه‌های دانشجویی و دانش آموزی، اعطای وام‌های اشتغالزایی و خوداشتغالی، تهیه کامپیوتر مخصوص نابینایان، کمک هزینه تهیه مسکن و مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: جامعه معلولان و نابینایان از توانمندی‌های زیادی برخوردار هستند و باید مانند دیگر اقشار جامعه از آموزش و مهارت های کافی و مورد علاقه خود بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه حضور فعال و مستقل افراد با اختلال بینایی در سطح جامعه نیازمند طراحی محیط و مبلمان شهری متناسب با نیازهای این افراد است عنوان کرد: مناسب سازی از طریق مکاتبه و برگزاری کمیته ‌های فصلی در استانداری پیگیری می شود که رسیدن به نقطه مطلوب در این امر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و آگاهی عموم مردم نسبت به موضوع را می‌طلبد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای کاهش تعداد نابینایان مهمترین راه پیشگیری است، گفت: بر این اساس هر ساله طرح آمبلیوپی (طرح غربالگری بینایی) ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال در استان اجرایی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: سالانه ۱۵۰ هزار نوزاد وکودک سه تا شش ساله غربالگری چشم می‌شوند تا از ابتلا به کم بینایی و نابینایی در کودکان پیشگیری شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *