شناسه خبر: 34528 منتشر شده در مورخ: 1400/7/20 ساعت: 17:59 گروه: اجتماعی  
۱۰ هزار خانواده دارای ۲ معلول در صف انتظار دریافت مسکن مددجویی

۱۰ هزار خانواده دارای ۲ معلول در صف انتظار دریافت مسکن مددجویی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین در آئین واگذاری یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول نسبت به آماده‌سازی سایر واحدها تا آخر سال آینده ابراز امیدواری کرد، گفت: با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد.

به گزارش ایران سپید از سازمان بهزیستی ، «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین در آئین واگذاری یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول با تاکید بر این که افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واگذاری ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور، تاکید کرد: براساس آمار بهزیستی، ۱۰ هزار خانواده دارای ۲ معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

عبدالملکی نسبت به آماده‌سازی سایر واحدها تا آخر سال آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای ۱۰ هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

وی با اشاره به الگوی اقتصادی پیامبر اسلام (ص)، گفت: تهیه مسکن برای جامعه اسلامی بسیار پراهمیت است؛ استفاده از بیت‌المال برای مسکن تنها بخشی بوده که پیامبر بر آن تاکید داشته‌، چراکه مسکن یکی از نیازهای اولیه و اصلی برای مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است.

عبدالملکی تاکید کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی این نیاز، محرومین و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است اما با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.

وی، در پایان تصریح کرد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *