شناسه خبر: 34392 منتشر شده در مورخ: 1400/6/27 ساعت: 16:27 گروه: اجتماعی  
حمایت از زنان سرپرست خانوار و معلولان اولویت طرح های توانمندسازی است
دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور:

حمایت از زنان سرپرست خانوار و معلولان اولویت طرح های توانمندسازی است

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور گفت: در مرحله نخست طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار، حمایت از زنان سرپرست خانوار و معلولان و در مرحله بعد توانمندسازی گروه های هدف انجام می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، پارسا گوهری  در جلسه ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار استان اصفهان که در استانداری برگزار شد، افزود: ۸۵ محله کم‌برخوردار در استان اصفهان شناسایی شدند که مبنای حل مشکل آنها ستاد توانمندسازی استان است و مقرر شد، هر هفته جلسات آن برگزار شود. وی اظهار داشت: بسیاری از نهادها و دستگاه های متولی در محلات کم‌برخوردار یک سری وظایف قانونی دارند اما به دلیل اتفاق نیفتادن هماهنگی در سطح کلان، مشکلات به طور کامل رفع نمی شود. وی ادامه داد: هدف از برگزاری جلسه ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار این است که دستگاه‌های اجرایی مشکلات را ریشه یابی و آنها را با هماهنگی و تقسیم کار به طور کامل برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات محلات کم برخوردار متنوع است، تاکید کرد: یک یا چند دستگاه اجرایی نمی توانند مشکل محلات کم برخوردار را حل کنند و مشارکت اجتماعی و حضور و همراهی مردم شرط اصلی موفقیت این طرح است. گوهری گفت: در این طرح یک نفر از بین هر ۳۰ تا ۴۰ خانوار یک محله محروم، به عنوان نماینده ساکنان، مشکلات این خانوار ها را شناسایی و با پیگیری از نهاد های متولی برای رفع آن اقدام می کند.وی ادامه داد: در این طرح برای هر کوچه یک نماینده به عنوان "بانو یار" انتخاب می شود که برای احصا مشکلات زنان محله و پیگیری آن اقدام می کند.وی خاطر نشان کرد: در شورای توانمندسازی محلات کم برخوردار استان کمیته های تخصصی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش مبتنی بر اشتغال و ورزش ایجاد شده اند تا بر اجرای طرح نظارت داشته باشند.

اجرای طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" در ۸۵ محله استان اصفهان شهریور امسال آغاز شد؛ در قالب این طرح که برای محله‌های کم‌ برخوردار اجرا می‌شود مقرر است برنامه‌های توسعه‌ای مانند تهیه مسکن، ارائه خدمات ضروری، آموزش، اشتغال‌زایی، توانمندسازی، بهداشت و درمان انجام شود.بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی اکنون ۹ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۱ میلیونی کشور در حاشیه ۹۱ شهر به وسعت ۵۳ هزار هکتار زندگی می‌کنند و بر این اساس جمعیت حاشیه نشین کشور با احتساب اتباع بیگانه به ۱۳ میلیون نفر می‌رسد.در مجموع بیش از ۲ هزار هکتار از گستره شهرهای استان اصفهان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا را مناطق حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهند.نسبت حاشیه نشینان استان اصفهان به کشور به غیر از آمار اتباع بیگانه از نظر جمعیت و وسعت به ترتیب حدود پنج و چهار درصد است.اصفهان با حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، سومین استان پر جمعیت کشور است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *