شناسه خبر: 34076 منتشر شده در مورخ: 1400/4/29 ساعت: 11:10 گروه: اجتماعی  
کارت هوشمند بین‌المللی معلولان چیست؟

کارت هوشمند بین‌المللی معلولان چیست؟

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از ۱۶ هزار کارت بین‌المللی معلولان در استان صادر شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا،  فرهاد میرزایی در رابطه با کارت شناسایی بین‌المللی معلولان، اظهار کرد: کارت هوشمند معلولان یک کارت شناسایی است که معلولان با به همراه داشتن آن کارت نیازی به دریافت گواهی از بهزیستی برای استفاده از خدمات سازمان‌ها ندارند. وی افزود: کارت بین‌المللی معلولان یک کارت شناسایی است که باعث تسهیل در کار معلولان می‌شود و برای استفاده از مزایا و خدماتی که در قانون برای آن‌ها وجود دارد بدون دریافت گواهی می‌توانند استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: کارت هوشمند معلولان کارت معتبری است ولی با این وجود هنوز هم برخی سازمان‌ها این کارت را پذیرش نمی‌کنند و به همین دلیل گواهی نیز صادر می‌شود. میرزایی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون با معیارهای جدید جهانی کارت هوشمند صادر می‌شود که استان زنجان نیز از استان‌های پیش‌قدم در صدور کارت بوده، ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۱۶ هزار نفر کارت هوشمند معلولیت در استان صادر شده‌ است و ما سعی داریم این کارت را برای همه افراد دارای شرایطی که در جامعه حضور دارند صادر کنیم. وی خاطرنشان کرد: افراد دارای معلولیت در مسافرت‌های خود نیز با استفاده از کارت بین‌المللی معلولان می‌توانند از خدمات سازمان‌ها استفاده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *