شناسه خبر: 33826 منتشر شده در مورخ: 1400/3/24 ساعت: 12:22 گروه: اجتماعی  
۱۲۰ کودک کار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند

۱۲۰ کودک کار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۲۰ کودک کار شناسایی و ساماندهی شدند که ۹۲ درصد از آنان پسر و مابقی دختر بودند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا «زهره بختیاری» اظهار داشت: طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال ۱۳۹۹ شروع شده و تاکنون این تعداد شناسایی و پذیرش شدند و برای آنها اسکن عنبیه چشم انجام شده است. معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تعهد سازمان در این مدت ۸۷ نفر بوده است گفت: با پذیرش این تعداد، ۱۴۰ درصد از تعهدات سازمان محقق شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: بودجه مشخصی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر در اختیار یک کلینیک برای کمک های سرپایی به کودکان کار استان تامین شده که صرف خدمات آموزشی، تربیتی و حمایتی این کودکان می شود.  وی با بیان اینکه این کودکان به خاطر شرایط خاص خانواده ها مجبور به فعالیت شده اند ادامه داد: خانواده های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفتند. معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: براساس قوانین و آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار متولی اصلی کودکان کار سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری همیار این سازمان هستند. بختیاری با توصیه به اینکه مردم کمک های خود را از طریق بهزیستی به این کودکان اهدا کنند یادآور شد: مردم به جای کمک مالی به کودکان کار خیابانی از طریق اورژانس ۱۲۳ حضور این افراد را اطلاع دهند تا ساماندهی شوند. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت های روانی از کودکان، حمایت های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده که منجر به توانمندی کودک و خانواده آنها شود، انجام می شود. تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *