شناسه خبر: 33733 منتشر شده در مورخ: 1400/3/10 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
سه هزار و ۴۰۰ مددجوی بهزیستی در آذربایجان شرقی توانمند شدند

سه هزار و ۴۰۰ مددجوی بهزیستی در آذربایجان شرقی توانمند شدند

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از خوداشتغالی و توانمندی کامل سه هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، فرگل صحاف در بازدید از چند طرح خوداشتغالی مددجویی و مراکز بهزیستی شهرستان میانه اعلام کرد: امسال توانمندسازی سه هزار و ۹۰۰ نفر در برنامه است. وی خاطرنشان کرد: مددجویان و معلولان بهزیستی با بهره گیری از این تسهیلات قرض الحسنه، به خوداتکایی رسیده و ارتباط شان از لحاظ دریافت مستمری با سازمان قطع می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بهزیستی استان از محل تسهیلات قرض الحسنه قانون بودجه در سال ۹۹ مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است، گفت: در این خصوص در سال ۹۹ نسبت به  سال ۹۸ به میزان ۷۶ درصد افزایش اعتبار داشتیم،.وی افزود: در سال جاری این اعتبار با ۴۲ درصد افزایش به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه بند "ب" تبصره ماده ۱۶ قانون بودجه، تسهیلاتی هم در زمینه طرح های اشتغال پایدار روستایی به میزان ۷۰ میلیارد ریال و مشاغل آسیب دیده از کرونا به مددجویان بهزیستی ارائه شده است.

صحاف موضوع مناسب سازی شهر به ویژه ادارات برای رفت و آمد معلولین را از اهداف بهزیستی خواند و گفـت: تا حد امکان این امر محقق شده است ولی ۷۰ درصد ساختمان ادارات بهزیستی در سطح شهرستان های استان قدیمی بوده و عمر بالای چهل سال دارند که تغییر یا تبدیل وضعیت آنها نیازمند اعتبارات بالای عمرانی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *