شناسه خبر: 33644 منتشر شده در مورخ: 1400/2/29 ساعت: 11:29 گروه: ورزشی  
ملی‌پوش پاراقایقرانی: اختلاف رکوردم با رقبا یک ثانیه است

ملی‌پوش پاراقایقرانی: اختلاف رکوردم با رقبا یک ثانیه است

ملی‌پوش قایقرانی معلولان ایران با اشاره به کسب سهمیه پارالمپیک در کاپ جهانی مجارستان گفت: با تمرینات منظم و برنامه کادر فنی اختلاف رکوردم با رقبا به حدود یک ثانیه رسیده و باید این اختلاف را کمتر کنم تا در سطح جهان مدعی باشم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «اسلام جاهدی» در مسابقات کاپ جهانی مجارستان با کسب عنوان بهترین قایقران آسیایی توانست سهمیه پارالمپیک توکیو را از آن خود کند و به دومین ایرانی این رشته تبدیل شود که جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک که شهریورماه در ژاپن برگزار می‌شود را کسب کند. پیش از او «شهلا بهروزی‌راد» توانسته بود با کسب عنوان سوم جهان و مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان نخستین سهمیه ایران را کسب کند.

«اسلام جاهدی»  اظهار داشت: در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی جهانی در مجارستان شرکت کردم اما با توجه به برخی از کاستی‌های فردی و تکنیکی که داشتم نتوانستم عنوان چشمگیری را کسب کنم. در آن سال من سفارش یک قایق با استانداردهای جهانی دادم و اکنون نیز با آن قایق تمریناتم را انجام می‌دهم. وی افزود: نصف هزینه این قایق را خودم و نصف دیگر آن اداره کل ورزش استان هرمزگان و هیات جانبازان و معلولین استان پرداخت کرد و باید از آنان به خاطر این کمک تشکر کنم. البته زمانی که این قایق سفارش دادم دلار کمتر از ۱۳ هزار تومان بود و من تا امروز مابه‌التفاوت گرانی این ارز را نیز پرداخت کردم. 

وی ادامه داد: در مسابقات سال ۲۰۱۹ اختلافم با رقبا زیاد و در حدود هفت ثانیه بود اما در مسابقات ۲۰۲۱ این اختلاف به حدود یک ثانیه رسید و این نشان از آن دارد که برنامه‌های تمرینی و توجه مربیان کارساز بوده است. جاهدی گفت: در مسابقات مجارستان تا ۲۰ متری خط پایان در جمع مدعیان بودم اما ضعف‌ تکنیکی موجب شد تا نتوانم به عنوان قایق برتر به خط پایان برسم. این مشکل باید برطرف شود تا بتوانم در سطح جهان به عنوان مدعی خودم را معرفی کنم.  وی افزود: باید از ریاست و مسوولان فدراسیون تشکر کنم. کرونا موجب نشد تا در برنامه فدراسیون برای قایقرانان مشکل ایجاد شود زیرا بخشی از تمرینات ما مجازی و بخشی نیز باید حتما در آب انجام می‌شد. جاهدی خاطرنشان کرد: از زمانی که تمرینات در اردوی تیم ملی شروع شده است تمرکز ما بر روی موفقیت در مسابقات مجارستان بود و این مهم با کمک فدراسیون محقق شد و من توانستم سهمیه توکیو را از آن خود کنم. من عنوان بهترین قایقران قاره کهن لقب گرفتم و توانستم بلیت توکیو را برای خودم رزرو کنم. حالا منتظر تصمیمات کمیته ملی پارالمپیک هستم.               

البته تا این ساعت تماسی با من انجام نشده است. وی که از استان هرمزگان به تیم ملی قایقرانی گام نهاده است تصریح کرد:کسب سهمیه من در تاریخ ورزش استان هرمزگان برای اولین بار رقم خورده است و برای توکیو برنامه داریم و اگر در لیست اعزام قرار گیرم تمام تلاشم را برای سربلندی ایران انجام خواهم داد. روز گذشته (یکشنبه) وارد ایران شدم و تمریناتم از امروز پیگیری می‌کنم. باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنم و پارالمپیک آوردگاه بزرگی است که بدون تلاش موفقیت در آن سخت است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *