شناسه خبر: 33537 منتشر شده در مورخ: 1400/2/14 ساعت: 10:40 گروه: اجتماعی  
حمایت مجلس از کارنامه‌ سبزها/ آموزش و پرورش از پذیرفته‌شدگان آزمون ماده ۲۸ استفاده کند

حمایت مجلس از کارنامه‌ سبزها/ آموزش و پرورش از پذیرفته‌شدگان آزمون ماده ۲۸ استفاده کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجوز ۳۳ هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش و پرورش بر اساس نیاز خود از پذیرفته شدگان در آزمون کتبی ماده ۲۸ استفاده کند و این مهم نیاز به تصویب قانون یا بخشنامه جدید ندارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به تجمع معترضان به آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار کرد: این معترضان در آزمون استخدامی ادواری معروف به ماده 28 شرکت کردند که بر این مبنای اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، ماده 28 این مجوز را می‌دهد که فارغ التحصیلان سایر رشته‌ها بتوانند با شرکت در این آزمون جذب آموزش و پرورش شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داوطلبان پس از قبولی در آزمون شفاهی و کتبی باید دوره‌هایی را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بگذرانند و پس از موفقیت در دوره جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی یادآور شد: سازمان امور استخدامی نیز هر ساله ردیف‌های استخدامی را برای جذب این داوطلبان در نظر می‌گیرد ولی این ردیف‌ها به طور کامل تکمیل نشده و تعدادی از این معلمان که در آزمون کتبی پذیرفته شدند، جذب آموزش و پرورش نشدند.

حدود 33 هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش وجود دارد

وحیدی تصریح کرد: این معترضان که به کارنامه‌ سبزها معروف هستند قبولی در آزمون کتبی داشته‌اند و خواهان جذب در آموزش و پرورش در ردیف‌های استخدامی باقی مانده هستند که میزان ردیف های تکمیل نشده حدود 33 هزار ردیف استخدامی برآورد می‌شود.

وحیدی یادآور شد: در حالیکه آموزش و پرورش قصد دارد این ردیف‌های باقی مانده را به سال بعد موکول و با برگزاری آزمون جدید داوطلبان جدید جذب کند که این مسئله منطقی به نظر نمی‌رسد.

جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد و آموزش و پرورش می‌تواند بر اساس نیاز خود با اولویت مناطق محروم بر اساس جنسیت و رشته، پذیرفته شدگان را دعوت مصاحبه و در صورت قبولی جذب کند.

وی با بیان اینکه مزیت این تصمیم، عدم برگزاری آزمون در شرایط کرونایی است، گفت: انتقال ردیف‌های استخدامی به سال‌های آینده اقدام منطقی به نظر نمی‌‎رسد و آموزش و پرورش می‌تواند از این نیروهای پذیرفته شده فقط با برگزاری یک مصاحبه و گذرانده دوره در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *