شناسه خبر: 33528 منتشر شده در مورخ: 1400/2/13 ساعت: 12:36 گروه: اجتماعی  
درخواست کمپین معلولان برای واکسینه کردن افراد دارای معلولیت

درخواست کمپین معلولان برای واکسینه کردن افراد دارای معلولیت

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت (کمپین معلولان) در نامه‌ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار دسترسی رایگان به واکسن و ارائه خدمت در محل زندگی افراد دارای معلولیت شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، در این نامه آمده است: در روزهایی که شاهد قرمزپوشی سراسر سرزمین‌مان از حیث کرونا این ویروس منحوس هستیم  و در روزهایی که واکسن کرونا به مرحله کشف و تولید انبوه رسیده و وارد کشورمان نیز شده است، گروه‌های پُر خطر بیش از پیش محق به دریافت واکسن کرونا به صورت رایگان، آسان و قابل دسترس در محل زندگی خویش هستند.

در این نامه تصریح شده است: این امر نه یک ضرورت اخلاقی بلکه یک ضرورت حقوق بشری است که در چهارچوب مولفه‌های حق بر سلامت و مواد ۵ و ۲۵ قانون کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت(مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی) برای آن وزارتخانه ایجاد تعهد می‌کند.

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در این نامه تاکید کرده است: یکی از گروه‌های پرخطر افراد دارای معلولیت هستند که بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا ویروس هستند. بنابراین شایسته است نظر به ضرورت واکنش به موقع در این برهه زمانی حساس، وزارت بهداشت، اقدامات لازم را جهت در اولویت قرار دادن و  بهره‌مندی حداکثری شهروندان دارای معلولیت از واکسن کرونا به شکل قابل دسترس را مبذول کند.

در این نامه توضیح داده شده است: نظر به آسیب‌پذیر بودن افراد دارای معلولیت، در بسیاری از کشور های جهان این گروه در اولویت واکسینه کردن در برابر کرونا هستند که شایسته است در ایران نیز این مهم مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که مقصود از افراد دارای معلولیت صرفا گروه هایی نیستند که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند  بلکه سایر شهروندان دارای معلولیتی را نیز شامل می شود که خارج از این مراکز زندگی می کنند.

این نامه اضافه کرده است: نظر به شرایط بد اقتصادی و قرار گرفتن افراد دارای معلولیت در میان گروه‌های پرخطر از یک‌سو و دشواری در دسترسی فیزیکی به مراکز ارائه این خدمت و ضرورت ایمن کردن گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا از سوی دیگر، دسترسی رایگان به واکسن و ارائه خدمت در محل زندگی افراد دارای معلولیت از وزارت بهداشت مورد استدعا است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *