شناسه خبر: 33422 منتشر شده در مورخ: 1400/1/28 ساعت: 12:32 گروه: حوادث  
عذرخواهی پلیس و فرمانداری از جانباز بابلسری به خاطر برخورد نامناسب ماموران
پرونده نامناسب بودن معابر شهری برای جانبازان و معلولان همچنان باز است

عذرخواهی پلیس و فرمانداری از جانباز بابلسری به خاطر برخورد نامناسب ماموران

جنجال اختلاف جانباز بابلسری با همسایه اش بر سر ایجاد یک پل برای تردد با ویلچر و برخورد نامناسب مامور نیروی انتظامی با این جانباز هر چند با عذر خواهی پلیس و دلجویی مسئولان شهری بابلسر از این جانباز و قول احداث رمپ سراسری ختم به خیر شد اما بار دیگر پرونده نامناسب بودن معابر شهری را برای عبور معلولان و جانبازان باز کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران، جانباز بابلسری درخواست ساده ای داشت؛ ایجاد پلی برای تردد او با ویلچر. اما جانمایی این پل که مقابل خانه او باشد یا همسایه مجاور؛ موضوع اختلاف چندین ساله بود. این جانباز نخاعی عصر روز دوشنبه ۲۳ فروردین قصد داشت جهت تردد با ویلچرش در مقابل خانه همسایه کناری اش پلی ایجاد کند که همسایه او نیز مطابق روزهای گذشته به مخالفت با او می پردازد و در تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ جهت ممانعت از این کار او، از ماموران پلیس تقاضای کمک می کند. ماموران پلیس پس از حضور در محل وقتی با بی توجهی فرد جانباز روبه رو شدند با زدن دستبند بر دستان او قصد ممانعت از ادامه کار او داشتند که کار به خشونت ماموران پلیس با او کشیده  و فرد جانباز بر زمین خوابانده شد. در همین زمان شاهدان در محل حادثه اقدام به تصویر برداری از این اقدام ماموران انتظامی می کنند که انتشار آن در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. تا بدانجا که باعث شد همان روز مقامات محلی  به همراه فرماندار، امام جماعت، رئیس شورای شهر و فرمانده انتظامی بابلسر با حضور در خانه فرد جانباز از او دلجویی کنند. همچنین مامور انتظامی و سرباز خاطی نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

اما نکته مهم این است که ایجاد رمپ یا مناسب سازی معابر شهری شاید مهم ترین خواسته و انتظار جانبازان و معلولان جسمی و حرکتی و البته نابینایان است که متاسفانه در اکثر معابر در همه شهرهای کشور این ضعف به وضوح دیده می شود که نیاز است تا به این موضوع به عنوان یک معضل بزرگ شهری پرداخته شود. اما متاسفانه سالیان درازی است که جانبازان و معلولان کشور با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. اختلاف نظر بر سر جانمایی رمپ بین فرد جانباز و همسایه کناری اش و برخورد مامور انتظامی با او تنها حادثه ای نیست که شاهد آن هستیم، بلکه روزانه ده ها جانباز و معلول جسمی و حرکتی در شهرهای مختلف هستند که هنگام عبور و مرور از خیابان  یا معابر محل سکونت خود با مشکل رو به رو هستند، به طوری که حتی بسیاری از این هموطنان برای اینکه نمی توانند براحتی از فضاهای اطرافشان جهت خرید  یا انجام کارهای روزمره شان استفاده کنند به ناچار خانه نشین شده و برای آنها و خانواده شان مشکلات دیگر ایجاد شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استان مازندران در تشریح آنچه مابین مامور انتظامی و شخص جانباز صورت گرفته در گفت و گو با خبرنگار «ایران» می گوید: «آنطور که به من گزارش شد اصل ماجرا اختلاف نظر بین شخص جانباز و همسایه کناری اش جهت جانمایی رمپ بود. در واقع با وجود اینکه شهردار منطقه و حتی رئیس شورای شهر بابلسر چندین بار در محل حضور یافته بودند اما اختلاف بین دو همسایه باعث خلل در کار شهرداری برای احداث رمپ شد تا اینکه عصر دوشنبه فرد جانباز شخصا اقدام به جانمایی رمپ کرد. در همین زمان زن همسایه که مخالف جانمایی رمپ در مقابل خانه اش بود با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ تماس می گیرد و از ماموران انتظامی برای ممانعت از این کار فرد جانباز و اقدام آن از سوی شهرداری به عنوان متولی درخواست حضور در محل می کند، اما متاسفانه مامور انتظامی پس از حضور در محل با رفتار خارج از عرف و قانون اقدام به برخورد فیزیکی با فرد جانباز کرد. البته پس از این حادثه با هماهنگی های صورت گرفته و تدابیر فرماندهی انتظامی استان، مامور متخلف بازداشت شد و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت تا حسب قانون با وی برخورد شود».

حسین حسن نژاد با ابراز تاسف از این حادثه ای که رخ داده، می افزاید: «پس از این درگیری فرماندار بابلسر از سوی استانداری ماموریت یافته بود به همراه فرمانده انتظامی شهرستان و مقامات محلی با حضور در خانه فرد جانباز از او دلجویی کنند».

حسن نژاد در ادامه با اشاره به این موضوع که نیروی انتظامی به هیچ وجه مرجع تشخیص جانمایی رمپ نیست و علت حضورش در محل تنها به درخواست همسایه فرد جانباز جهت حل اختلافات بوده است، می گوید: «احداث و جانمایی رمپ با شهرداری بوده و به عنوان مسئول امور شهر باید این اقدام را انجام دهد. متاسفانه برخورد مامور انتظامی با فرد جانباز با شتابزدگی  یا از روی عصبانیت صورت گرفته  که با وی نیز برخورد قانونی شده است».

منصور رمضان نژاد رئیس شورای شهر بابلسر هم به «ایران» گفت: برای اینکه به این اختلاف پایان دهیم به همراه شهردار  منطقه تصمیم گرفتیم بدون آنکه در زیبا سازی محل خللی ایجاد شود و برای رفاه حال همه اهالی محل رمپی سرتاسری ایجاد شود که طی یکی، دو روز آینده این اقدام صورت خواهد گرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *