شناسه خبر: 33326 منتشر شده در مورخ: 1400/1/15 ساعت: 11:32 گروه: اجتماعی  
واکسینه شدن صد درصدی پرسنل و سالمندان مراکز بهزیستی گیلان
مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد

واکسینه شدن صد درصدی پرسنل و سالمندان مراکز بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان، از تلقیح واکسن به ۷۹۰ توانخواه بالای ۶۰ سال و ۳۱۱ نفر از پرسنل مراکز نگهداری بهزیستی خبر داد و یادآور شد: فرایند واکسیناسیون در فاز نخست صد درصد انجام شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاد با اشاره به وضعیت واکسیناسیون سالمندان مراکز نگهداری بهزیستی استان گیلان در مقابل کووید-۱۹، اظهار کرد: فاز نخست واکسیناسیون ۲۱ اسفندماه آغاز شد و تا ۸ فروردین ادامه داشت.وی سالمندان بالای ۶۰ سال مقیم مراکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی تحت نظارت بهزیستی را جامعه هدف دریافت واکسن کرونا دانست و افزود: پرسنل مراکز اقامتی سالمندان نیز در همین مرحله در برابر این بیماری واکسینه شدند.

مدیرکل بهزیستی گیلان متذکر شد: در فاز نخست ۱۱۰۱ دوز واکسن کووید-۱۹ به مددجویان و پرسنل مراکز توانبخشی و مراقبتی اختصاص پیدا کرد.نحوی نژاد، از تلقیح واکسن به ۷۹۰ توانخواه بالای ۶۰ سال و ۳۱۱ نفر از پرسنل مراکز نگهداری بهزیستی خبر داد و عنوان کرد: فرایند واکسیناسیون در فاز نخست صد درصد انجام شده است.وی با اشاره به انجام فرایند تزریق واکسن در ۱۲ شهرستان و ۲۸ مرکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی استان، خاطرنشان کرد: ۱۵ مرکز ویژه نگهداری سالمندان و ۱۳ مرکز به انواع دیگر اختلالات ذهنی، روانی، جسمی و حرکتی اختصاص دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه تلقیح واکسن منوط به رضایت خود سالمندان یا قیم قانونی آنان انجام شده است، تاکید کرد: سالمندانی که به واسطه حساسیت بسیار شدید به واکسن یا وضعیت های تهدیدکننده حیات غیر قابل علاج، واجد شرایط واکسیناسیون نبودند، واکسن دریافت نکرده اند.

نحوی نژاد، واکسن تزریق شده را از نوع «اسپوتنیک.وی» دانست و تصریح کرد: مقرر شده دوز دوم واکسن چهار هفته پس از تزریق دوز نخست تلقیح شود.وی با بیان اینکه سالمندان به واسطه برخورداری از سطح پایین تر عملکرد سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر کرونا هستند، اضافه کرد: این بیماری در سالمندان پیامدها و عوارض جبران پذیر و احیانا جبران ناپذیر به مراتب بیشتری نسبت به سایر سنین دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، سایر توانخواهان مراکز توانبخشی - مراقبتی شامل بیماران روانی مزمن، معلولان جسمی و حرکتی و کم توانان ذهنی را اولویت های بعدی واکسیناسیون در مقابل کووید-۱۹ دانست و یادآور شد: به دنبال تعاملات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی و نیز همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اداره کل بهزیستی استان امید می رود در فازهای بعدی، شاهد واکسینه شدن کلیه مددجویان مراکز اقامتی شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *