شناسه خبر: 33177 منتشر شده در مورخ: 1399/12/15 ساعت: 18:00 گروه: اجتماعی  
۷۰ درصد معابر بانه برای نابینایان مناسب‌سازی شد

۷۰ درصد معابر بانه برای نابینایان مناسب‌سازی شد

رییس اداره بهزیستی شهرستان بانه با بیان اینکه همه پروژه‌های عمرانی شهرداری بانه با حضور مشاور معلولین اجرایی می شود، گفت: ۷۰ درصد معابر شهری برای نابینایان و کم بینایان مناسب شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا،  لقمان صدیقی عصر پنجشنبه در جلسه مناسب سازی معابر برای معلولین با اشاره به بازدیدهای میدانی از ادارات تازه تاسیس اظهار داشت: تعدادی از ادارات مانند اداره بنیاد مسکن ۱۰۰ درصد اصول مناسب سازی را برای معلولین رعایت کردند اما برخی از ادارات که تازه احداث شده هیچگونه اصولی را در این زمینه رعایت نکردند.

وی افزود: با حضور مشاور معلولین شهرداری بانه ۱۰۰ در درصد پروژه های عمرانی با نظارت مشاور و رعایت اصول مناسب سازی معلولین اجرا می شود.

صدیقی گفت: قرار بود شهرداری بانه یک دستگاه خودروی ون مناسب معلولین برای ناوگان حمل و نقل عمومی بانه اختصاص دهد که تاکنون اقدام نشده است.

وی ادامه داد: باوجود مکاتبات و پیگیری های لازم مساجد شهرستان نیز برای حضور معلولین مناسب سازی نشده که باید این موارد رعایت شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بانه مهمترین مشکل معلولین را نامناسب بودن فضاهای ورزشی و درمانی دانست و اظهار داشت: ساختمان اکثر باشگاه های ورزشی، مراکز درمانی و مطب پزشکان شهرستان بانه به صورت طبقاتی احداث شده که برای معلولین و سالمندان مناسب نیستند و تعداد زیادی از این مراکز آسانسور هم ندارند.

وی یادآور شد: معلولین به دلیل عدم مناسب سازی در مجتمع های تجاری برای مراجعه به این مجتمع های با مشکل مواجه هستند و هیچگونه دسترسی به این مراکز ندارند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *