شناسه خبر: 23171 منتشر شده در مورخ: 1399/12/13 ساعت: 11:12 گروه: اجتماعی  
تهیه ۸۵ هزار تبلت توسط بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در قالب پویش نذر هوشمند برای دانش آموزان محروم

تهیه ۸۵ هزار تبلت توسط بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در قالب پویش نذر هوشمند برای دانش آموزان محروم

معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت گفت: با راه اندازی پویش نذر هوشمند توسط بسیج دانش آموزی تاکنون منابع تأمین ۶۰ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند فراهم شده است و بسیج‌ فرهنگیان نیز تاکنون ۲۵ هزار تبلت برای دانش آموزان محروم تهیه کرده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست که در محل معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد به تشریح طرح هدایت پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سراسری مدارس کشور، حضور دانش آموزان در مدارس با تعطیلی مواجه شد اما جریان آموزش و پرورش دانش آموزان با طراحی اطلس یادگیری استمرار یافت.

وی افزود: در این راستا راهبردهای ده گانه پوشش حداکثری، نظارت حداکثری، ارتباط حداکثری، مسئولیت پذیری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، انعطاف پذیری حداکثری، مشارکت حداکثری، هوشیاری حداکثری ، هماهنگی حداکثری و مدیریت زمان حداکثری توسط وزیر محترم آموزش و پرورش اعلام و برآن اساس جریان تعلیم و تربیت استمرار یافت.

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با بیان اینکه  استمرار آموزش و پوشش حداکثری راهبرد مهمی بود که مورد نظر قرار گرفت اظهار کرد: در این راستا بلافاصله بعد از تعطیلی مدارس، صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این عرصه حاضر شد و در چندین شبکه کلاس های تلویزیونی برقرار گردید.

وی گفت: با توجه به راهبرد انعطاف حداکثری علاوه بر آموزش های تلویزیونی آموزش از طریق بسته های یادگیری و درسنامه، استفاده از ظرفیت خانواده ها و بستگان، استفاده از روش های خودآموز، در برخی شرایط حضور معلمان در منازل و خصوصاً آموزش در بستر فضای مجازی با طراحی شبکه شاد به منظور تداوم و پوشش حداکثری استمرار یافت.

حسینی با اشاره به حضور و استفاده بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان از شبکه شاد گفت:  شبکه دانش آموزی شاد، شبکه ای آموزشی است که  منعطف،  مستقل، عادلانه و در دسترس است و بهترین جایگزین آموزش های حضوری در عصر کرونا است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آخرین اجلاس روسای آموزش و پرورش  گفت: مقام‌معظم رهبری اطلسی از مسائل آموزش و پرورش را به صورت کارشناسانه بیان کردند و مهمترین بحث معظم له عدالت آموزشی بود که شامل عدالت منطقه ای ، عدالت مدرسه ای و عدالت دیجیتالی و مجازی است.

حسینی با بیان کارکردهای وسایل هوشمند آموزشی در عصر کرونا  اظهار کرد: ایجاد فرصتی برای عدالت آموزشی و  تداوم آموزش در شرایط کرونا از جمله کارکردهای وسایل هوشمند آموزشی است.

وی افزود: وجود این تجهیزات  "رنج و درد کودکانه" نداشتن وسایل هوشمند را می زداید و این تجهیزات ارتباطی هوشمند نه تنها در حکم مدرسه و کلاس درس عمل می کنند بلکه در حکم ساخت آزمایشگاه، کتابخانه و سایر موقعیت های بی بدیل یادگیری نیز ایفای نقش می نمایند

وی  تصریح کرد:  وجود وسایل هوشمند آموزشی از ترک تحصیل دانش آموزان محروم روستایی و دختران نیز میتواند جلوگیری کند.

 معاون وزیر با بیان اینکه به منظور بهره گیری عادلانه همه دانش آموزان از فضای آموزشی خصوصاٌ در بستر شبکه شاد و آموزش های الکترونیکی در وزارت آموزش و پرورش طرح"هدایت" (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه  - یک کلاس) تدوین شد اظهار کرد: چه کسانی از این امکانات بی بهره اند، این دانش آموزان از چه نوع امکاناتی بی بهره اند، این دانش آموزان در کدام قلمرو جغرافیایی کشور و کدام استانها، مناطق و مدارس تحصیل می کنند، چگونه می توان با بسیج امکانات وزارتخانه، بخش دولتی، عمومی و مردمی با مشارکت همگانی این امکانات را تهیه کرد،  این تجهیزات و امکانات را از کجاها می توان تهیه نمود ومکانیزم تسهیل تهیه این امکانات و نیز توزیع مناسب آن چگونه باید باشد،  شش محور اصلی طرح هدایت است.
 ‏
حسینی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از  ۳ میلیون دانش آموز به هیچ وسیله ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند و بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز نیز به اینترنت دسترسی ندارند، افزود: حرکت اهدای تبلت و وسایل هوشمند به دانش آموزان نیازمند با آغاز طرح هدایت شتاب گرفته است و تاکنون ۲۱۵ هزار تبلت و وسیله هوشمند ارتباطی به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پویش های مردمی زیادی   خصوص تامین تجهیزات هوشمند آموزشی راه اندازی شده است گفت: یکی از این پویش ها  پویش نذر هوشمند است که توسط بسیج دانش آموزی‌ایجاد شده است و در این قالب تاکنون منابع تأمین ۶۰ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند فراهم شده است.

وی گفت: بسیج فرهنگیان نیز با مشارکت فرهنگیان بسیجی تاکنون ۲۵ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند تهیه کرده است.
وی تصریح کرد: بسیج ظرفیت مردمی بی بدیلی است و پویش نذر هوشمند  قابلیت تسری به تمامی ارکان بسیج، پایگاه های بسیج و اقشار  را دارد.
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز از دسترسی به اینترنت و شبکه شاد به دلیل عدم وجود امکانات ارتباطی بویژه در مناطق صعب العبور محروم هستند، اظهار کرد: آموزش این دانش آموزان نیز باید با جدیت پیگیری شود و بسیج  در کنار معلمان برای آموزش این دانش آموزان می‌تواند به کمک آموزش و پرورش بیاید.

شایان ذکر است در این نشست مقرر شد معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش  و معاونت فرهنگی سپاه پاسداران در قالب ۵ کارگروه نیازمندی های  لازم را احصا و تبدیل به تفاهم نامه ای برای همکاری فراگیر در راستای کاهش مشکل عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان، افزایش کیفیت آموزشی و کاهش بازماندگان از تحصیل نمایند.

قابل ذکر است  در  این نشست  معاون فرهنگی سپاه پاسداران، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، نمایندگانی از معاونت های آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و مدارس غیر دولتی و راه دور وزارت آموزش  و پرورش و نمایندگانی از بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد احسان، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و  وزارت کار حضور داشتند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *