شناسه خبر: 23158 منتشر شده در مورخ: 1399/12/12 ساعت: 12:48 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی معابر خراسان جنوبی با وضعیت مطلوب فاصله دارد

مناسب‌سازی معابر خراسان جنوبی با وضعیت مطلوب فاصله دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون اقدامات خوبی درخصوص مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها در استان انجام شده است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم. محمد فرهادی، امروز دوشنبه ۱۱ اسفند در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان، بر لزوم توجه به اصل مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها در سراسر استان تاکید کرد و افزود: همه افراد جامعه حق دارند از تمامی امکانات موجود به صورت مساوی استفاده کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، وی جامعه معلولان را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول معلولانی هستند که از بدو تولد دچار نقص عضوند، دسته دوم جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس هستند که با جانفشانی خود در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی دچار معلولیت و نقص عضو شده‌اند و گروه سوم افرادی هستند که در اثر حوادث به این جمع اضافه شده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: غیر از گروه اول  و دوم، با بروز هر حادثه‌ای امکان پیوستن ما به گروه سوم وجود دارد لذا باید در تصمیم‌گیری‌ها خود را به جای جامعه هدف قرار داده و خودمان را در قامت یک معلول تصور کنیم. وی بر نظارت بیشتر در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: نظام مهندسی ساختمان باید در اجرا و نظارت بر ساخت و سازهای شهری دقت بیشتری داشته باشد. فرهادی خطاب به دستگاه‌های اجرایی درخصوص اجرای دقیق طرح مناسب‌سازی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ضوابط دقیق موجود را در این زمینه عملیاتی کنند و از اجرای صوری دستورالعمل‌ها بپرهیزند.وی افزود: سال ۹۶ ضوابط و مقررات مناسب‌سازی به صورت تصویری برای شهرداری‌ها ارسال شد که باید به صورت کامل اجرایی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به لزوم مناسب‌سازی در پروژه‌های در حال ساخت دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی فهرست کامل پروژه‌های خود را اعلام کنند تا موضوع مناسب‌سازی در آنها رعایت شود.وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی که در جشنواره شهید رجایی امتیاز پایینی را درخصوص مناسب‌سازی کسب کرده‌اند، باید نسبت به رفع نکات فنی مورد نظر اقدام کنند.فرهادی پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی به درخواست‌های دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی معابر را خواستار شد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با تقدیر از اقدامات صدا و سیما گفت: شبکه استانی خاوران در زمینه فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی، گام‌های بلندی را برداشته و اقدامات خوبی انجام داده اما براساس ماده ۲۱ قانون باید پنج ساعت در هفته درخصوص معلولان برنامه‌سازی صورت گیرد و یک ساعت آن به مناسب‌سازی اختصاص یابد.وی به تعداد جمعیت ناشنوایان استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی مقام اول آمار جمعیتی ناشنوایان را در سطح کشور دارد باید براساس ماده ۲۱ قانون در برنامه‌های تولیدی از مترجم زبان اشاره نیز استفاده شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *