شناسه خبر: 23155 منتشر شده در مورخ: 1399/12/11 ساعت: 19:07 گروه: اجتماعی  
تصویب بخشودگی سود بازرگانی ورود تبلت و تجهیزات هوشمند آموزشی در کمیسیون اقتصاد دولت

تصویب بخشودگی سود بازرگانی ورود تبلت و تجهیزات هوشمند آموزشی در کمیسیون اقتصاد دولت

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و جانشین وزیر در طرح هدایت در کمیسیون اقتصاد دولت که با ریاست دکتر دژ پسند وزیر اقتصاد و با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر انصاری و دکتر ستاری معاونین رئیس‌جمهور تشکیل شد، از طرح معافیت سود بازرگانی تجهیزات آموزشی هوشمند برای ورود به ایران و استفاده دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت دفاع نمود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین، مؤثرترین و فراگیرترین شیوه آموزشی، آموزش مجازی است که در قالب شبکه شاد ارائه می‌گردد، گفت: متأسفانه نزدیک به 30 درصد دانش‌آموزان یعنی حدود 3 میلیون دانش‌آموز از این تجهیزات هوشمند بی‌بهره‌اند.

حسینی گفت: حدود 20  شرکت داخلی این تجهیزات را تولید یا مونتاژ می‌کنند که تنها 8 شرکت از آن‌ها تبلت یا تجهیزات هوشمند مناسب را تولید، مونتاژ و یا توزیع می‌کنند.

وی افزود: این تجهیزات هوشمند عبارت‌اند از گوشی‌های هوشمند، تبلت، اندروید باکس، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ که توسط شرکت‌هایی مثل انارستان، ارد، ارتباط همراه گویا اروند، اروند رایانه پارس و صنایع آموزشی تولید، مونتاژ و یا توزیع می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه حداکثر حجم موجودی این شرکت‌ها 50 هزار عدد است، گفت: این در حالی است که دست‌کم 3 میلیون تجهیزات هوشمند برای اتصال دانش‌آموزان نیازمند به آموزش‌های مجازی نیاز است.

وی افزود: باتوجه ‌به این حجم نیاز و موجودی بازار داخلی، بخشودگی سود بازرگانی برای واردات مغایرتی با قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را باتوجه‌به ماده 5 و تبصره 1 و 2 ندارد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات تداوم آموزش، کیفیت و عدالت آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل دختران و دانش‌آموزان محروم را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: این تجهیزات در واقع مدرسه، آزمایشگاه و کتابخانه را به خانه دانش‌آموز آورده و همراه او می‌سازد و یکی از خشن‌ترین و عینی‌ترین جلوه‌های بی‌عدالتی را از بین خواهد برد.

شایان‌ذکر است در این نشست پس از بحث‌ و بررسی بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مناطق محروم و روستایی ریاست‌جمهوری، بخشودگی سود بازرگانی ورود به‌شرط استفاده و تأیید آموزش‌وپرورش به تصویب رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *