شناسه خبر: 22962 منتشر شده در مورخ: 1399/11/20 ساعت: 13:08 گروه: اجتماعی  
ارائه 8 خدمت جدید ستاره دار به معلولان دارای دفترچه بیمه سلامت

ارائه 8 خدمت جدید ستاره دار به معلولان دارای دفترچه بیمه سلامت

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بهره‌مندی یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از ۸ خدمت توانبخشی ستاره‌دار خبر داد و گفت: معلولانی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از ۸ خدمت ستاره‌دار برخوردار شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، نشست هم‌اندیشی روسای سازمان‌های بهزیستی کشور و بیمه سلامت ایران با حضور «محمد نفریه» معاون توانبخشی، «محمدرضا شهبازی» مدیرکل توانبخشی مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور و «حسین رنجبران» معاون بیمه سلامت ایران و جمعی از مدیران برگزار شد.

«وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت در آبان‌ماه سال جاری، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصریح کرده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بهره‌مندی یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از ۸ خدمت توانبخشی ستاره‌دار خبر داد و گفت: از این‌رو، معلولانی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از ۸ خدمت ستاره‌دار کاردرمانی، توانبخشی آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود، برخوردار شوند. 

وی، ادامه داد: با همکاری و پیگیری که در ۲ سال گذشته با سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت صورت پذیرفت در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۹ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین و با مصوبه مجلس گنجانده شده که با پیگیری‌های صورت گرفته، ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شد که ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم ابلاغ اعتبار شد.

قبادی‌دانا با بیان اینکه امیدواریم با هدایت این مهم در کشور با پیش‌بینی بودجه سنواتی در آینده بتوانیم پوشش بیمه‌ای بیشتری از خدمات توانبخشی داشته باشیم، یادآور شد: از ۵۷ خدمت توانبخشی ستاره‌دار که تحت پوشش بیمه نیست، در یک اولویت ۱۹ خدمت و در اولویت بعدی ۸ خدمت انتخاب شد که عمده خدمات مورد نیاز سطح یک معلولان را این ۸ خدمت پوشش می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به اینکه اجرای دقیق این کار مشترک جامعه‌پذیری و تلفیق اجتماعی معلولان را فراهم می‌آورد، اذعان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در ۱۲ آذر سال ۹۸ مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند؛ هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *