شناسه خبر: 22893 منتشر شده در مورخ: 1399/11/13 ساعت: 14:00 گروه: اجتماعی  
برگزاری دوره ضمن خدمت بسته‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی با حضور 25 هزار نفر

برگزاری دوره ضمن خدمت بسته‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی با حضور 25 هزار نفر

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از شرکت 25 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش استثنایی و معلمان تلفیقی فراگیر در دوره ضمن خدمت بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان با بیان اینکه در عملیاتی کردن بسته های تحولی، فرهنگ سازی برای جلب مشارکت حداکثری ذینفعان، تلاش برای گسترش نشاط، شادابی، و شوق انگیزی مجریان و مخاطبین ضروری است اظهار کرد: تدوین پیوست رسانه ای و اطلاع رسانی از بسته های تحولی نیز از ضروریات است و برگزاری دوره ضمن خدمت بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای فرهنگ سازی برای جلب مخاطبین و پیوست اطلاع رسانی بسته های تحولی برگزار شده است.

حسینی اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ارتباط مستمر نظام مد با دستگاه های اجرایی را از برنامه های سازمان دانست و گفت: تاکنون با 13 دستگاه اجرایی و سازمان مردم نهاد تفاهم نامه همکاری منعقد شده است که از این تعداد 10 تفاهم نامه در یکسال گذشته بسته شده است و پیگیری انعقاد تفاهم با 20 دستگاه دیگر نیز در حال انجام است. در راستای مشارکت نظام مند با دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد به زودی نظام نامه مشارکت با دستگاه ها تدوین می شود.

‏معاون وزیر در ادامه نشست به بیان آماری از میزان حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس پرداخت و گفت: پس از بخشنامه اخیر مبنی بر بازگشایی برخی مدارس و کلاس های درس و بر اساس آخرزین آمار 34 درصد نوآموزان پیش دبستانی استثنایی، 56 درصد دانش آموزان پایه اول و 70 درصد دانش آموزان پایه دوم استثنایی به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و دستور العمل ابلاغی به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر شده اند.

‏وی افزود: 51 درصد دانش آموزان استثنایی مدارس دارای کمتر از 50 دانش آموز، 62 درصد دانش آموزان استثنایی مشغول به تحصیل در کاردانش و فنی حرفه ای و 50 درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل در متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای به صورت حضوری در کلاس های درس شرکت می کنند.

‏حسینی یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ایجاد مراکز جامع خدمات مشاوره، توانخبشی و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی در استان ها دانست و افزود: تا پایان سال تحصیلی در استانهای مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، یزد، کرمان، تهران، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، زنجان و سیستان و بلوچستان یک مراکز جامع جامع خدمات مشاوره، توانخبشی و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی راه اندازی و تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان دارای اختلالات یادگیری در سال آینده به صورت پایلوت اجرا خواهد شد گفت: با طراحی آزمون های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی میت وان نوآموزان دارای مشکلات یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مشکلات بیشتر شد.

معاون وزیر کارگروه رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی را یکی از کارگروههای مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: نظارت بر انجام مطالعات بین المللی توسط کارشناسان سازمانی در حوزه کاری خود و ارزیابی علمی وضعیت فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جمله مواردی است که این کارگروه می تواند در دستور کار داشته باشد.

حسینی در پایان خواستار ارتقای مولفه فرهنگ سازمانی شد و افزود: وحدت و هم افزایی درون و برون سازمانی رمز موفقیت سازمان ها است و باید همگرایی و هم افزایی را افزایش دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *