شناسه خبر: 22885 منتشر شده در مورخ: 1399/11/13 ساعت: 08:59 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 13 بهمن ۱۳۹۹

روزنامه دوشنبه 13 بهمن ۱۳۹۹

عناوین امروز: تحویل 14 هزار و ۳۰۰ مسکن به مددجویان بهزیستی تا بهمن سال آینده- دولت جمهوری اسلامی دولت حامی مستضعفان است- فقر نابینایان چابهار ریشه در بیسوادی دارد- نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان در دوران همه گیری- 156 ورزشکار نابینا و کم بینا تحت پوشش هیأت ورزش نابینایان کردستان هستند- سرقت میلیاردی از داروخانه توسط دختر و پسر جوان

به گزارش ایران سپید روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

1۸ جمادی الثانی ۱۴۴۲

۱ فوریه ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره 662۷

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

* تحویل 14 هزار و ۳۰۰ مسکن به مددجویان بهزیستی تا بهمن سال آینده

*دولت جمهوری اسلامی دولت حامی مستضعفان است

*فقر نابینایان چابهار ریشه در بیسوادی دارد

*نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان در دوران همه گیری

*156 ورزشکار نابینا و کم بینا تحت پوشش هیأت ورزش نابینایان کردستان هستند

* سرقت میلیاردی از داروخانه توسط دختر و پسر جوان

 

.......اخبار ویژه

* تحویل 14 هزار و ۳۰۰ مسکن به مددجویان بهزیستی تا بهمن سال آینده

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان با ۲ عضو معلول با مشارکت خیران و بنیاد مسکن در کشور ساخته شده و تا بهمن سال آتی تحویل مشمولان می‌شود.

ذوالفقار یزدان مهر در حاشیه بازدید از مرکز جامع بازتوانی معتادان بهزیستی در مرادآباد اراک، افزود: ۱۰ هزارمین  واحد مسکونی ویژه خانوارهای بهزیستی با ۲ عضو معلول کشور درایام الله دهه فجر امسال و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: یه خانوارهای با ۲ عضو معلول که دارای مسکن مناسب نیستند در مناطق شهری  ۱۴۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان هم با بازپرداخت ۱۲ ساله کمک می‌شود.

معاون مشرکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خانوارهای روستایی دارای ۲ معلول فاقد مسکن نیز ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

یزدان مهر اظهارداشت: سازمان بهزیستی پارسال تعهد ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان را برعهده داشت که ۱۵ هزار واحد آن ساخته و تحویل شده است و  ۴۰ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت است که تا آخر سال بخش‌هایی از آن  تحویل خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سازمان در تفاهمنامه با مجموعه خاتم النبیا ۱۵هزار واحد مسکونی  برای دهک های یک، دو ، سه خواهد ساخت که در گام اول یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد و دهه فجر امسال بخش هایی تحویل می‌شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی در تفاهم‌نامه‌ای با سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی پنج هزار و ۲۵۳ واحد مسکونی را با کمترین آورده مددجویان این نهاد حمایتی پیش‌بینی کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این نهاد حمایتی متعهد شده که تا پایان امسال ۵۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که  با توجه به تدابیر صورت گرفته پیش بینی می‌شود شمار اشتغال ایجاد شده تا آخر سال به ۵۷ هزار مورد برسد.

یزدان مهر گفت: ایننهاد حمایتی ۱۵۶ ماموریت برعهده دارد که ۹۳ درصد آن را برون سپاری مردمی کرده است و مراکز مثبت زندگی نقطه عطف این فعالیت‌های مردمی است.
وی افزود: ۲ هزار  و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور دایر شده است که ۱۲ هزار نفر در آن‌ها فعالیت دارند.

65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

*اختصاص سهم جداگانه برای اجرای قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در تبصره ۱۴ برای قانون جامع حمایت از معلولین سهمی نیز در نظر خواهیم گرفت و سهم آن را جداگانه در لایحه بودجه خواهیم آورد.

 رحیم زارع با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت برای اجرای قانون حمایت از معلولان در سال آینده، گفت: متأسفانه از سال ۹۶ که این قانون مصوب و اجرا شده است بودجه‌های لازم برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه عزم کمیسیون تلفیق بودجه بر این است که اصلاحاتی در ردیف بودجه‌هایی که دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه معلولین در نظر گرفته است ایجاد کند، ادامه داد: قطعاً در صحن علنی مجلس و البته در کمیسیون تلفیق در حال تلاش هستیم که ردیف بودجه دستگاه‌های متولی برای اجرای قانون حمایت از معلولین و نهادهای حمایتی را به صورت اختصاصی تعیین کنیم.

نماینده آباده در مجلس با اعلام اینکه از محل تبصره ۱۴ بودجه که مربوط به هدفمندی یارانه‌ها است بودجه برای حمایت از نهادهای حمایتی و به ویژه برای دستگاه‌هایی که خدمات به معلولین ارائه می‌کنند در نظر خواهیم گرفت، عنوان کرد: در تبصره ۱۴ برای قانون جامع حمایت از معلولین سهمی نیز در نظر خواهیم گرفت و سهم آن را جداگانه در لایحه بودجه خواهیم آورد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تصریح کرد: در بررسی‌هایی که در کمیسیون تلفیق داشتیم در کلیات بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، تقریباً تغییرات لازم برای حمایت از محرومین و اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته شده است.

زارع با بیان اینکه متأسفانه در روند اجرایی سازی قانون حمایت از معلولان مشکلات زیادی وجود دارد که بخش عمده آن به بحث کمبود منابع باز می‌گردد، تصریح کرد: مناسب سازی معابر، اشتغال و ازدواج معلولان از جمله مهم‌ترین مشکلات و نیازهای این قشر به حساب می‌آید که باید برای رفع آنها بودجه لازم را در نظر گرفت.

وی عنوان کرد: معلولان قشر آسیب پذیر جامعه بوده و با توجه به اینکه در مواقع بحرانی به آنها رسیدگی و توجه نمی‌شود در نتیجه شرایط آنها روز به روز سخت‌تر می‌شود که برای این مهم باید برنامه‌های مختلفی را اجرا کرد.

 

......اخبار روز

*دولت جمهوری اسلامی دولت حامی مستضعفان است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم بهره برداری از 13 طرح ملی و مهم صنعت آب و برق در دو استان‌ کشور:

افتتاح گسترده طرح های عمرانی در کشور در راستای تحقق شعار جهش تولید است.

دولت افتخار می کند که در سایه فداکاری و تلاش مسوولان، آب، برق و گاز را برای اقشار کم مصرف مجانی کرده است.

ابتدای انقلاب 19 سد داشتیم که این رقم به 193 سد رسیده است

دولت دوازدهم افتخار می کند که در سایه فداکاری و تلاش مسوولان، آب، برق و گاز را برای اقشار کم مصرف که عمدتا در میان اقشار کم درآمد نیز هستند، مجانی کرده است.

*دریافت وجه برای «کارنامه» ممنوع

محمدحسین کفراشی  مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: دریافت هرگونه وجه با هر عنوان از اولیای دانش ‌آموزان برای ارائه کارنامه تخلف محسوب می‌شود

* بخش عمده مسکن مهر کشور تا پایان سال بهره برداری می شود

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزارت راه: انتظار می رود بخش عمده باقیمانده مسکن مهر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر که از سال ۸۶ آغاز شد اکنون به جز پروژه های دارای معارض، ۳۹ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که عمده آنها در مرحله نازک کاری قرار دارند. روند تکمیل پروژه ها در این بخش به خصوص طی٢ سال اخیر شتاب گرفته و در حال رسیدن به سرانجام است

*آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از  یکشنبه ۱۲ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

*بایدن دوشنبه دیدگاه خود درباره سیاست خارجه آمریکا را اعلام می‌کند

شبکه ان‌بی‌سی به نقل از منبعی در دولت واشنگتن گزارش داد، رئیس جمهور جدید آمریکا (دوشنبه) در جریان یک سخنرانی دیدگاه خود از سیاست خارجه این کشور اعلام می‌کند.

* فرآیند تست ماهواره ناهید ۲ به زودی آغاز می‌شود/ماهواره پارس این هفته تحویل سازمان فضایی می‌شود

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران:

تا روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماهواره پارس که با فناوری های جدید ساخته شده است، تحویل سازمان فضایی می‌شود تا در مدار زمین قرار ‌گیرد.

ساخت ماهواره مخابراتی ناهید ۲ به اتمام رسیده و فرآیند تست و تحویل گیری آن توسط سازمان فضایی به زودی آغاز خواهد شد.

*پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان وام کرونا به کسب و کارها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

 ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع وام ۱۲ درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرد.

طی دو سال  منابع  مربوط به حوزه  معلولان، مددجویان، افراد دارای معلولیت شدید و پرستاران آنها در بهزیستی ۵ برابر افزایش یافت .

در زمینه شناسایی گروه‌های هدف و طراحی سامانه ای که بتواند اطلاعات دقیق از اقشار مختلف جامعه ارائه کند هم قدم‌های جدی برداشته شده است.

*بهره برداری از سامانه الکترونیک سلامت شهرداری تهران در دهه فجر

حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم خبر از راه‌اندازی سامانه CIS داد و افزود: این گام مهم نشانه‌ای از کارهای بزرگی است که در آینده در این حوزه انجام خواهد شد.

وی درباره اهمیت هوشمند سازی خدمات درمانی گفت: هوشمندسازی می‌تواند رفتارهای ما را منظم‌تر کند، کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهد، به شفافیت سیستم کمک می‌کند و در شرایط کرونایی این روزها جلوی ترددهای زیاد را می‌گیرد.

 

......گزارش ویژه

*فقر نابینایان چابهار ریشه در بیسوادی دارد

این هفته سری به چابهار زدیم تا پای صحبت های مدیر جوان انجمنی بنشینیم که از دغدغه های همنوعانش در این شهر می گوید.

دغدغه های از جنس بیسوادی و بیکاری که در میان اکثر نابینایان این شهرستان ریشه دوانده است تا جایی که برخی برای گذران زندگی مجبور به تکدی گری هم شدند.

سیما رییسی بانوی نابینای چابهاری و رئیس هیئت مدیر موسسه آوای روشنایی چابهار«خانه امید» در گفتگو با ایران سپید می گوید: « فعالیت های موسسه ما در راستای حمایت و آموزش به افراد نابینا و کم بینا در چابهار است. در گذشته با همکاری موسسه توانگران نابینایان شیراز کارگاه های آموزش خط بریل و کامیپوتر را برای اعضای انجمن برگزار کردیم که بسیار مفید و ارزنده بود همچنین با همکاری نهضت سواد آموزی به حدود 30 نفر از نابینایان خط بریل را آموزش دادیم و برای اولین بار مراسمی را به مناسبت روزجهانی نابینایان در چابهار برگذار کردیم.»

وی ادامه می دهد: «بعد از سال 97 برنامه هایمان را به صورت مستمر ادامه دادیم و کلاس های خط بریل، جهتیابی، اردوهای گروهی و آموزش مستقیم و غیر مستقیم به نابینایان و کم بینایان را ادامه دادیم حتی در شهرهای اطراف چابهار مثل سرباز و قصرقند هم نابینایان از خدمات موسسه خانه امید بهره مند میشوند.»

این بانوی نابینا از برگذاری مراسم روزجهانی نابینایان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این شرایط کرونایی می گوید: «امسال در چابهار برای دومین بار مراسم روزجهانی عصای سفید را برگذار کردیم که در مراسم این روز، نابینایانی که پیش تر بیسواد بوده و هیچگونه آموزشی را ندیده بودند برنامه هایی را در این مراسم اجرا کردند.»

رییسی می افزاید: «برای حمایت از نابینایان در چابهار رایزنی هایی را با برخی پزشکان انجام دادیم تا افراد را بدون دریافت هزینه ویزیت کرده و تحت درمان قرار دهند.»

رییس هیئت مدیر موسسه آوای روشنایی چابهار با اشاره به تعداد نابینایان در این شهرستان می گوید: «در شهر چابهار 133 کم بینا و نیمه بینا و 68 نابینا زندگی می کنند که در اکثر موارد وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و هزینه های جاری زندگی را با دریافت کمک از بهزیستی و یارانه می گذرانند. به خاطر وضعیت معیشت بد و بیسوادی، برخی نابینایان به سمت تکدی گری هم کشیده شده اند. و بهترین شغلی که نابینایان در این شهر و یا شهرهای اطراف دارند حافظ قرآن بودن آنهاست که میتوانستند از این طریق اندکی درآمدی را کسب نمایند.»

این فعال حوزه معلولان با اشاره به اشتغال نابینایان در این شهر می گوید: «نابینایان اندکی هستند که تحصیلات دانشگاهی دارند اما همان افراد هم نتوانستند در سیستم اداری مشغول به کار شوند نمونه واضح تر آن خودم هستم که با مدرک دکتری علوم سیاسی در سیستم اداری چابهار جایی ندارم همچنین دو برادر نابینا هم در شهرستان داریم که دارای مدرک کارشناسی اند و چندین بار هم آزمون های استخدامی را شرکت کردند اما هنوز موفق به کسب شغل نشدند.»

سیما رئیسی با اشاره به برخورد خانواده ها با افراد نابینا و معلول میگوید: «اکثریت خانواده ها نگاه مثبتی به نابینایان و توانمندی آنها ندارند. بیشتر محدودیت های این بچه ها به چشم شان می آید و فکر می کنند که فرزند نابینایشان مشکل ذهنی هم دارد. مراقبت های بیش از اندازه از فرزند معلولشان سبب شده است آنها نتوانند روی پای خود ایستاده و مستقل باشند حتی در انجام کارهای شخصی. خانواده ها باور ندارد که فرزند معلول یا نابینایشان توانایی هایی دارد و میتواند با آموزش از پس زندگی خویش برآید وقتی خانواده به توانمندی فرزند نابینایش ایمان ندارد از سیستم هم نمیتوانیم انتظار زیادی داشته باشیم.»

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا در موسسه شما برای خانواده های نابینایان هم کلاسهای آموزشی برگزار می شود، بیان می کند: «بله. اگر خانواده راضی نباشد ما نمیتوانیم فرزند نابینایشان را از خانه بیرون بکشیم و تحت آموزش قرار دهیم پس اول باید آگاهی های لازم را به والدین این افراد دهیم تا بتوانیم پای فرد نابینایشان را به موسسه باز کنیم.»

رئیسی در پایان صحبت هایش از کمک های ارگان های دولتی به موسسه خانه امید می گوید: «کمک ها مداوم و مستمر نیستند بلکه به صورت مقطعی کمک هایی از سوی بهزیستی، شهرداری و ... صورت می گیرد. ما نیز با آن کمک ها خدماتی را آماده کرده و در قالب های مختلف به اعضای انجمن ارائه می دهیم. اما متاسفانه بعد از کرونا، همین کمک های مقطعی هم قطع شده است.»

 

.......آموزشی

* نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان در دوران همه گیری:

مراقبت از سلامت دهان و دندانها حتی در دوران همه گیری یک بیماری، ضروری است و خودداری از مراجعه به دندانپزشک می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بهداشت نامطلوب و وضعیت ناسالم دهان و دندان ها می تواند با بروز انواعی از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و دیابت در ارتباط باشد. این مشکلات می تواند برای سلامت کلی بدن خطرساز باشد و در نتیجه مستلزم مراقبت های فوری است.

اما در دوران همه گیری یک بیماری چگونه می توان به دندانپزشک مراجعه کرد؟ در این شرایط دندانپزشک باید تغییراتی را در روند کار خود اعمال کند تا سلامت بیمار تحت تاثیر قرار نگیرد.

همچنین درصورتیکه بیمار در گروه افراد پرخطر قرار دارد لازم است پیش از مراجعه یا شروع درمان، ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کند. از جمله نکاتی که باید قبل از مراجعه به پزشک در نظر گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سراسر جهان دندانپزشکان، درمان مشکلات غیر اورژانسی را به تعویق انداخته اند که در این شرایط مراقبت های خانگی اولین خط دفاعی است. مصرف کربوهیدرات ها "قندها" و ترشح اسید توسط باکتری های دهان، عامل پوسیدگی دندان است. التهاب مزمن بافت های حمایت کننده دندان، بیماری لثه یا پریودنتال نامیده می شود.

هر دو عارضه با رژیم غذایی نامناسب، مصرف دخانیات، ضعف سیستم ایمنی بدن و بهداشت ضعیف دهان تشدید می شود. می توان با کنترل شکل گیری پلاک های دندانی که مواد نرم و چسبنده روی دندان ها و لثه ها هستند و از بزاق، مواد غذایی و باکتری تشکیل شده اند با همه این مشکلات مقابله کرد.

برای از بین بردن بیوفیلم ها و پلاک ها و جلوگیری از تشکیل تارتار دندان باید تمام سطوح دندان ها و لثه ها تمیز شود. یعنی لازم است روزانه دو بار و مدت "دو دقیقه" دندان ها با استفاده از مسواک نرم و خمیردندان حاوی فلوراید تمیز شود. همچنین باید یک بار در روز با استفاده از نخ دندان فضاهای بین دندان ها را تمیز کرد.

همچنین می توان وضعیت سلامت دهان و دندان را با رژیم غذایی مناسب بهبود داد. مصرف مواد قندی را در کنار سایر غذاها و نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات مانند نوشابه های گازدار، آب میوه و شکلات محدود کنید. لازم نیست مصرف این نوع از خوراکی ها را به طور کامل کنار بگذارید اما کاهش مصرف آنها به شدت مفید خواهد بود.

همچنین اثرات روانشناختی کووید-۱۹به طور غیر مستقیم سلامت دهان و دندان را تحت تاثیر قرار داده است. برای مثال داروهایی که برای افسردگی و اضطراب تجویز می شوند باعث خشکی دهان شده که به تدریج به سلامت دهان و دندانها آسیب می رسانند.

درد دهان و دندان نشانه عفونت است که باید جدی گرفته شود. شکستگی دندان از دیگر موارد ضروری برای مراجعه به دندانپزشک است. همچنین بروز برخی از مشکلات نادر در دهان و دندان مراجعه به پزشک را ضروری می کند.

درصورتیکه در تنفس یا بلع مشکل پیدا شود یا فرد دچار خونریزی غیرقابل کنترل در دهان یا اطراف آن شود لازم است فورا به پزشک مراجعه کند. درد شدید یا تب بالای مرتبط با مشکلات دهان و دندان نیازمند مراجعه فوری به پزشک است.

 

.......ورزشی

*156 ورزشکار نابینا و کم بینا تحت پوشش هیأت ورزش نابینایان کردستان هستند

رئیس هیأت ورزش نابینایان استان کردستان گفت: با افت و خیز هایی که به خاطر کرونا داشتیم، هم اکنون 156 ورزشکار بیمه شده تحت پوشش هیأت نابینایان کردستان هستند.

هوشنگ شریعتی در خصوص وضعیت ورزش نابینایان در استان کردستان در گفتگو با ایران سپید گفت: هیأت نابینایان کردستان در بعد ورزش قهرمانی، در رشته های گلبال، دو و میدانی، شطرنج، شنا و پاورلیفتینگ فعالیت می کند. در ورزش همگانی نیز رشته دومینو مخصوص مناطق کردنشین را داریم که تا به حال چندین دوره مسابقات استانی آن را برگزار کردیم.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر به علت شیوع کرونا، در مسابقات غیر حضوری آمادگی جسمانی که توسط فدراسیون نابینایان برگزار می شود شرکت می کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از رشته هایی که در ورزش همگانی به آن توجه داریم، راه اندازی خط تولید رشته شودان در همه شهرستان های استان است. اخیراً نیز با آموزش و پرورش استثنایی تفاهم نامه ای را امضا کردیم تا رشته شودان را در مدارس نابینایان داشته باشیم.

رئیس هیأت ورزش نابینایان کردستان گفت: در ماه های اخیر به علت افت و خیز های کرونا تعداد ورزشکاران نابینا و کم بینای بیمه شده هیأت به 156 نفر رسیده است که در 9 شهرستان استان فعال هستند. وی بیان کرد: اخیراً توانستیم در شهر های بیجار، دیوان دره و دهگلان نیز هیأت نابینایان را احیا کنیم. پیشتر نیز در شهر های سنندج، مریوان، کامیاران، قروه، سقز و بانه هیأت فعال داشتیم.

شریعتی در خصوص زیرساخت های ورزش نابینایان در استان کردستان گفت: به طور کلی سرانه فضای ورزشی در کشور پایین است. این امر هم در ورزش نابینایان و هم برای سایر هیأت های ورزشی صدق می کند. اما خوشبختانه ما یک خانه ویژه ورزش نابینایان در کردستان داریم که رشته های ورزش قهرمانی و همگانی ما را در شهر سنندج پوشش می دهد. در سایر شهرستان های استان نیز با تعاملی که با اداره ورزش و جوانان داریم، سالن را در اختیار ورزشکاران ما قرار می دهند.

شریعتی در پایان در خصوص استعدادیابی از ورزشکاران نابینای کردستان گفت: چهار سال پیش طی تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش استثنایی داشتیم، از نزدیک به 95 نفر از دانش آموزان مریوانی و در سطح استان استعدادیابی کردیم که در همین لحظه چهار بازیکن در رشته دو و میدانی، یک ورزشکار در گلبال و یک نفر در شنا در اردو های تیم ملی جوانان و نوجوانان حضور دارند که اگر انتخاب شوند، سال آینده به مسابقات پارا آسیایی جوانان در بحرین اعزام خواهند شد./ امیر سرمدی

.....حوادث

* سرقت میلیاردی از داروخانه توسط دختر و پسر جوان

شکایت مرد داروساز که مدعی است یکی از کارکنان داروخانه‌اش عامل سرقت میلیاردی از محل کار اوست منجر به دستگیری یک دختر جوان شد. مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس گفت: من صاحب چند داروخانه هستم.

به‌خاطر شیوع بیماری کرونا، رفت و آمدم به داروخانه‌هایم را کمتر کرده و کارکنان داروخانه برای انجام کارهای مالی به شرکت من می‌آمدند تا اینکه امروز وقتی به‌شرکت رفتم متوجه سرقت میلیاردی از دفترم شدم.پس‌از این شکایت تحقیقات از سوی مأموران پلیس آغاز شد.

در بررسی‌های اولیه دوربین‌های مداربسته شرکت، تصاویر سارقان به‌دست آمد.

گرچه سارقان چهره‌هایشان را با ماسک و نقاب پوشانده بودند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که عاملان این سرقت زن و مردی جوان هستند.

وقتی تصاویر به این مرد نشان داده شد، وی گفت: من به یکی از کارکنان شرکتم ظنین هستم. مدتی قبل دو خواهر در یکی از داروخانه‌های من کار می‌کردند.

یکی از آنها برای انجام امور مالی داروخانه زیاد به شرکت من می‌آمد. البته چند هفته قبل هر دو خواهر تسویه کردند و رفتند.

 در این تصاویر زنی وجود دارد که خیلی شبیه یکی از این خواهرها به‌نام نیوشاست.

 با سرنخی که مرد مالباخته در اختیار تیم تحقیق قرار داد، به‌صورت نامحسوس دو خواهر زیر نظر قرار گرفتند.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که نیوشا، به تازگی خانه‌ای سه میلیارد تومانی خریداری کرده است. همین موضوع ظن کارآگاهان را به وی بیشتر کرد.

بنابراین مأموران خانه نیوشا را زیر نظر گرفتند. دقایقی بعد دختر جوان با یک پسر از خانه خارج شدند تا سوار خودرویی شوند که جلوی خانه منتظر آنها بود.

در همین موقع مأموران از وی خواستند همراه آنها به اداره پلیس بیاید اما نیوشا با دیدن مأموران پا به فرار گذاشت و به آپارتمانش برگشت. سپس کیفی که همراه داشت را از پنجره به بیرون پرتاب کرد و راننده‌ای که قرار بود او را سوار کند کیف را برداشته و متواری شد.

درنهایت مأموران موفق به دستگیری نیوشا و پسر جوانی که همراه او بود، شدند.

پس‌از انتقال وی به اداره آگاهی نیوشا منکر سرقت شد، اما کیفی که وی از پنجره بیرون انداخت و مدارک و شواهدی که علیه وی وجود دارد احتمال دست داشتن دختر جوان در این سرقت را بیشتر کرد.

 بنابراین تحقیقات از وی و پسر جوان برای کشف راز این سرقت ادامه دارد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *