شناسه خبر: 22841 منتشر شده در مورخ: 1399/11/8 ساعت: 14:12 گروه: اجتماعی  
۱۱۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی مازندران دهه فجر واگذار می‌شود

۱۱۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی مازندران دهه فجر واگذار می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی مازندران از واگذاری ۱۱۱ واحد مسکن معلولان و مددجویان استان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، نورالدین علاء الدینی گفت که ۷۷ واحد از این واحدهای مسکونی برای خانواده‌های تک معلول و زنان سرپرست خانواده و ۳۴ واحد دیگر هم ویژه خانواده های دارای ۲ عضو معلول و بالاتر است.وی افزود که برای ساخت این واحدهای مسکونی ۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

این مسئول گفت که در سال جاری حدود ۴۷۰ واحد مسکونی به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد تحویل شده است.

معاون بهزیستی مازندران همچنین از بهره‌برداری ۷۰ طرح اشتغالزایی با اشتغالزایی ۷۰ نفر در دهه فجر خبر داد و گفت که برای اجرای طرح های اشتغالزایی ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی افزود : از ابتدای امسال تاکنون با حمایت های بهزیستی مازندران و پرداخت ۶۵ میلیارد تومان در راستای طرح های اشتغالزایی برای یکهزار و ۸۰۰ نفر مددجوی این نهاد اشتغال ایجاد شده است و این روند تا آخر سال ادامه خواهد داشت.علاء الدینی با اشاره به اجرای پویش "حلقه وصل باشیم" از ابتدای آذرماه  گفت : ۱۱۰ سری جهیزیه هر سری شامل یخچال، لباسشویی،اجاق گاز، فرش ،ظروف آشپزخانه ، جارو برقی ، اتو ، بخاری و پتو برای اهداء به زوجین تحت پوشش به ارزش تقریبی۱۵ میلیارد ریال تهیه شده است که ۶۶ سری جهیزیه به مددجویان این نهاد تاکنون اهدا شده و بقیه ۴۴ جهیزیه نیز در ایام دهه فجر بین آنها توزیع خواهد شد.وی از اهدای ۲۰۰ پکیج کیف، لوازم التحریر، کفش و کاپشن برای ۲۰۰ دانش آموز منطقه آسیب ترک محله و نوبنیاد در دهه فجر امسال خبر داد.

بهزیستی مازندران در حال حاضر ۶۳۳ هزار مددجو را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۶۰ هزار نفر معلول و حدود ۱۲۷ هزار زن سرپرست خانوار یا بی سرپرست هستند.بر اساس گزارش رسمی بهزیستی مازندران ، از سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سه هزار و ۳۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان ساخته و تحویل شد. بهزیستی برای ساخت این تعداد خانه ۲۳۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض داشته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *