شناسه خبر: 22627 منتشر شده در مورخ: 1399/10/10 ساعت: 16:20 گروه: اجتماعی  
تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات ارتباطی دانش‌آموزان استثنایی امضا شد

تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات ارتباطی دانش‌آموزان استثنایی امضا شد

سید جواد حسینی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دسترسی دانش‌آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند نیاز است

به گزارش ایران سپیدبه نقل از خبرگزاری برنا، با حضور معاون وزیر و نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تهران، رؤسای ادارات استثنایی شهرستان‌های تهران، کردستان، زنجان و سمنان و ارتباط تلفنی استاندار استان سمنان تفاهم‌نامه تأمین نیمی از اعتبار موردنیاز خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند استثنایی توسط سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و تأمین نیمه دیگر توسط استانداری ها امضا شد.

سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست امضای تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: عصر کرونا موجب تعطیلی مدارس فیزیکی شد و مدارس مجازی باتکیه‌بر شبکه شاد به کمک تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان در این عصر آمدند.

او گفت: بخشی از دانش‌آموزان به تجهیزات ارتباطی هوشمند برای  استفاده از مدارس مجازی دسترسی ندارند و نبود این تجهیزات موجب نابرابری آموزشی می‌شود و این نابرابری می تواند گسترش و عمق نابرابری ها در سایر ابعاد جامعه را موجب گردد.

حسینی افزود: نابرابری آموزشی بقیه نابرابری‌ها را تثبیت، تشدید و تسریع می‌کند و همه ما وظیفه داریم تا حد ممکن مانع گسترش نابرابری آموزشی شویم.

معاون وزیر با بیان اینکه دست‌کم ۳۰ درصد دانش‌آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند اظهار کرد: نزدیک به ۵ میلیون دانش‌آموز از وسایل ارتباطی هوشمند بی بهره هستند و تأمین این تجهیزات رقمی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را طلب می‌کند.

حسینی با بیان اینکه از محل اعتبارات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی اختصاص‌یافته است گفت: این اعتبار نیمی از نیاز دانش‌آموزان استثنایی نیازمند به وسایل ارتباطی را تأمین می‌کند و نیم دیگر اعتبار با همت استانداری‌ها و ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها از محل منابع داخلی تأمین خواهد شد.

شایان‌ذکر است بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده که به امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و مدیران کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تهران، کردستان، زنجان و سمنان رسیده است نیمی از اعتبار خرید ۳۴۹ تبلت موردنیاز دانش‌آموزان استثنایی شهرستان‌های تهران، ۴۰۳ تبلت دانش‌آموزان استثنایی استان کردستان، ۲۹۲ تبلت دانش‌آموزان استثنایی استان زنجان و ۱۲۸ تبلت دانش‌آموزان استثنایی استان سمنان توسط آموزش‌وپرورش استثنایی تأمین خواهد شد و نیم دیگر نیز توسط استان‌ها تأمین می‌شود

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *