شناسه خبر: 22298 منتشر شده در مورخ: 1399/9/1 ساعت: 14:08 گروه: ورزشی  
گزارشی از نشست خبری دبیر پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزامی به توکیو

گزارشی از نشست خبری دبیر پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزامی به توکیو

نشست خبری محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و هادی رضایی، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲1 به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش ایران سپید تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به جلسه ستاد توکیو اظهار داشت: نحوه برگزاری اردوها بررسی شد تا پیگیری صدور مجوز ستاد کرونا برای اردوها توسط فدراسیون های ذیربط باشیم.

طبق مصوبات ستاد کرونا دو هفته در شرایط قرمز و تعطیل هستیم. امیدواریم از ۱۵ آذر به بعد وضعیت بهتر شود. وی افزود: از مصوبات ستاد کرونا تبعیت می کنیم. اولویت همه ما سلامتی ورزشکاران است. در برخی شهرها وضعیت قرمز نیست و راحت تر هستیم البته اتاق تک نفری و خرید بلیط هواپیما حتی ۲ صندلی برای یک نفر و امکانات وی آی پی را لحاظ خواهیم کرد.

تابع ضمن تاکید بر اینکه مصوبات قبلی ستاد پابرجاست، ادامه داد: گروه بندی های مصوب نقض نشده است. صرف کسب سهمیه، ملاک اعزام نیست. یکی از اولویت های ۴ گانه مصوب کمیته باید لحاظ گردد. با شرایط فنی رشته های مختلف، رنک ۱ شایسته طلا، رنک ۲ نقره  و رنک ۳ برنز و چهارم طلایی های پاراآسیایی که شانس طلای پارا آسیایی بعدی باشند اعزام می شوند.

اکنون در ۹ رشته تیر و کمان، تیراندازی، وزنه برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال باویلچر مردان، قایقرانی(کانو)، جودوی نابینایان، پارا دو و میدانی و  پارا تکواندو کسب سهمیه شده است. به دلیل شرایط رنکینگ و کلاس بندی، پارا دو و میدانی هنوز شانس سهمیه های بیشتر را دارد.

تابع در خصوص تجهیزات برخی ورزشکاران گفت: بسیاری از موارد، خریداری و توزیع شده ولی برای برخی در مسیر گمرک یا به دلیل تحریم ها مشکلاتی ایجاد شده  است. قایق خانم بهروزی راد نیز از مرداد تا حالا از گمرک تهران ترخیص نشده است. چون از سالها پیش، فدراسیون به گمرک بدهی دارد لذا تقاضای عاجل از مراجع دارم که با کمک به فدراسیون، مشکل این ورزشکار طلایی ما را حل کنند.

دبیر اجرایی در پاسخ به چرایی تکرار در رکوردگیری دو و میدانی گفت: طبق قرارداد باید ورزشکاران هر چند ماه یکبار سنجش شوند. آمادگی بدنی و رکورد با هم رصد می شود. افت یا روبه جلو بودن ورزشکاران کنترل و بررسی می شود.

نسبت به مسابقات جهانی امارات، متأسفانه افت زیادی داشتیم. لذا این روند رکوردگیری و رصد ادامه دارد. در رشته های دیگر هم همینطور است. آماده ترین ورزشکار برای اعزام، نهایی می شود. نکته دیگر اینکه کلاس بندی تأیید شده بین المللی نیاز است لذا موقع ثبت نام باید رکوردشان ثبت شود. در پارادو و میدانی نیمه اول فروردین باید اسامی قطعی توکیو اعلام شود.

تابع درخصوص حقوق ورزشکاران گفت: حمایت ها با مصوبات ستاد برای رنک ۱ ۵۰درصدی بوده وبرای رنک های بعدی هم از شش ماهه دوم است. طبق گزارش تمرین و اردویی که از فدراسیون واصل می شود، پرداخت در دستور کار قرار می گیرد. ضمنا چون به دلیل کرونا از برگزاری اردوها منع شده بودیم، حق الزحمه ورزشکاران تا ۵۰ درصد پرداخت می شد که در ستاد تصویب شد تا در سه ماهه آخر سال به طور کامل پرداخت گردد.

هادی رضایی، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲1 نیز در این نشست مجازی گفت: قوانین سال قبل برای توکیو از طرف ما و کمیته بین المللی پارالمپیک پابرجاست. جلسه مشترک مجازی پارالمپیک کشورها با دست اندرکاران کمیته بین المللی پارالمپیک و ستاد برگزاری توکیو ۲۰۲۰ نیز برگزار شد. بعضی کشورها علاقمند بودند زودتر وارد توکیو بشوند.

ما ۲۴ آپارتمان داریم که می توانیم حتی بازدید کنیم. نحوه ورود، شرایط ورود به دهکده و ... هر ۲ ماه یکبار با جلسه وبیناری منجر به بروزرسانی اطلاعات می شود. چنانچه تغییری در تصمیمات حاصل شود با هر رشته هم هماهنگ می شویم. محدودیت تعداد همراه در توکیو برای کرونا داریم. ۹ ماه فرصت داریم. نگران کاهش مدال ها هم هستیم. از کاروان اعزامی ۳ روز قبل تست می گیرند، در فرودگاه هم تست می گیرند و شرایطی را تعبیه کرده اند که سلامتی جمعی حفظ شود.

وی افزود: سیاست کیفی گرایی از ۲ سال قبل ادامه دارد و توکیو برای کسب تجربه نیست. ادامه سیاستهای ستاد را خواهیم داشت. برگزاری اردوها با رعایت ابلاغ های ستاد کرونا میسر می شود.

هادی رضایی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایران سپید مبنی بر اینکه آیا امکان تمرین جودوکاران رده سنی جوانان در اردو های بزرگسالان جهت آمادگی بیشتر وجود دارد یا خیر و همچنین اعزام شناگران نابینا به پارالمپیک گفت: در جودوی نابینایان، سال گذشته برای حریف تمرینی مجوز داشته اند. تمام هزینه ها هم با پارالمپیک است و در ادامه سال نیز می توانند از هر حریف تمرینی که بخواهند استفاده کنند. شناگران نابینا و معلول هم به طور قطع به پارالمپیک اعزام نخواهند شد.

وی افزود: بعضی رشته ها حتی امکان اضافه شدن به لحاظ قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک را ندارند. چون زمانش گذشته که رشته یا ماده ای را به اعزام افزود. به عنوان نمونه، شنا هیچ مسابقات ندارد و بنابر این اعزامی هم نداریم.

سرپرست کاروان ایران در توکیو اظهار داشت: شرایط پزشکی افراد در توکیو از طریق کمیته در حال رصد است. خود اظهاری هم در دستور کار قرار دارد. هر مشکلی هم برای ورزشکار به وجود بیاید پارالمپیک با کمک فدراسیون پزشکی در خدمت ورزشکار است.

وی درخصوص اعزام فوتبال ۵ نفره اظهار امیدواری کرد که یک تیم انصراف دهد تا فوتبال ۵ نفره ایران جایگزین شود و بتواند در پارالمپیک حضور یابد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *