شناسه خبر: 22224 منتشر شده در مورخ: 1399/8/21 ساعت: 14:01 گروه: اجتماعی  
تفاهم نامه توانمندسازی معلولان و مددجویان قزوین امضا شد

تفاهم نامه توانمندسازی معلولان و مددجویان قزوین امضا شد

تفاهم نامه توانمندسازی معلولان و مددجویان قزوین میان اداره کل بهزیستی و آموزش فنی و حرفه ای استان امضا شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این مراسم،  اظهار داشت: این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه توانمندسازی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، ایجاد فرصت‌های شغلی، استفاده بهینه از قابلیت‌ها و دستاوردها، ایجاد هم افزایی جهت بهبود خدمات و استفاده مناسب از منابع مالی و انسانی دو دستگاه منعقد شده است.

علیرضا وارثی افزود: انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین می‌تواند خدمات ویژه‌ای را برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این اداره کل به همراه داشته باشد که امیدواریم به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.
وارثی با بیان اینکه این تفاهم نامه در هفت ماده تنظیم شده است، گفت: در این تفاهم نامه هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه و تعهداتی را بر عهده گرفته‌اند که اجرای کامل آن می‌تواند نتیجه بسیار مطلوبی را برای افراد زیر پوشش بهزیستی رقم بزند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تعهدات اداره کل بهزیستی استان قزوین در این تفاهم نامه، گفت: مهمترین تعهدات بهزیستی استان که در ۱۴ بند در این تفاهم نامه آمده است شامل معرفی و اطلاع رسانی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف، شناسایی مشاغل موجود و جدید متناسب با جمعیت زیر پوشش،  معرفی کارشناسان و متخصصان مجرب جهت عضویت در کمیته‌های تخصصی بازنگری یا تدوین استاندارهای آموزشی و همکاری و مشارکت در تامین مربیان آموزشی مورد توافق براساس ضوابط فنی و حرفه‌ای است.
این مسوول اضافه کرد: از دیگر تعهدات این اداره کل می‌توان از همکاری در تامین فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز فنی و حرفه‌ای، تسهیل در صدور مجوز راه اندازی مهدهای کودک، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی و بازپروری معتادان شرکت‌های دارای نیروی انسانی ماهر با رعایت کلیه مقررات و همکاری در تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی نام برد.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: تامین منابع مورد لزوم و نیازسنجی آموزش‌های بهزیستی، مشارکت با فنی و حرفه‌ای در برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت ویژه معلولان، همکاری در بازنگری و تدوین استانداردهای آموزشی صنایع دستی، مشارکت در تامین هزینه‌های مربوط به ثبت نام، آزمون و گواهینامه، مشارکت و همکاری در اجرای دوره‌های آموزشی معلولان، کودکان خیابانی، سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته و همکاری در ایجاد مرکز آموزشی و اشتغال زنان سرپرست خانواده با همکاری سازمان‌های مردم نهاد از دیگر تعهدات اداره کل بهزیستی در این تفاهم نامه است.
وارثی افزود: در این تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هم ۱۲ تعهد دارد که امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این تعهدات توانسته باشیم خدمت بزرگی را در راستای توانمندسازی معلولان انجام دهیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *