شناسه خبر: 21422 منتشر شده در مورخ: 1399/5/7 ساعت: 12:37 گروه: اجتماعی  
انتشار کتابهای بریل برای کودکان نابینا در کانون پرورش فکری

انتشار کتابهای بریل برای کودکان نابینا در کانون پرورش فکری

در خبرها داشتیم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 14 عنوان کتاب بریل را برای کودکان و نوجوانان نابینا منتشر کرده است . در این باره گفتگویی داشتیم با روح الله کاظمی زاده مدیر کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدا از او پرسیدم: انتشارات کانون چه تعداد کتاب بریل منتشر کرده است و کودکان نابینا چگونه می توانند به این کتابها دسترسی داشته باشند؟

به گزارش ایران سپیدکاظمی زاده گفت: بزودی 15 عنوان کتاب بریل برای کودکان و نوجوانان نابینا آماده بهره برداری می شود که تعداد کتابها از تعداد عناوین بیشتر خواهد بود. از آن جمله است جزیره بی تربیتها لبخندی برای سوفیا، خورشید کالسکه سوار ، دو مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان و ... بیش از نیمی از این کتابها آماده و تحویل داده شده است. قصد داریم در روز جهانی عصای سفید یا روز جهانی معلولان همه این کتابها را به صورت رسمی رونمایی کنیم. ما تا حال 55 عنوان کتاب شنیداری هم تولید کرده ایم که به زودی به تولید انبوه می رسد. البته این کتابها برای همه بچه ها قابل استفاده است  و می توانند آنها را خریداری کنند. این کتابها در مراکز فراگیر کانون هم وجود دارند..

س: این کتابها برای فروش هم عرضه می شوند؟

ج: کتابهای شنیداری قابل خریداری هستند ولی چون هزینه تولید کتابهای بریل بسیار زیاد است این کتابها تنها در مراکز کانون وجود دارند. البته کتابهای شنیداری جدید هنوز برای فروش آماده نیستند اما 10 عنوان کتاب کودک و 10 رمان و ترجمه در فروشگاهها آفرینش کانون و سیستم فروش مجازی کانون قابل دسترسی و خریداری هستند. مشروح این گفتگو را در پادکست آخر هفته ایران سپید بشنوید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *