شناسه خبر: 21256 منتشر شده در مورخ: 1399/4/18 ساعت: 11:46 گروه: ورزشی  
چرایی نابودی تیم گلبال مناطق نفتخیز جنوب در گفتگو با یک گلبالیست خوزستانی

چرایی نابودی تیم گلبال مناطق نفتخیز جنوب در گفتگو با یک گلبالیست خوزستانی

استان خوزستان در یک دهه اخیر، همواره یکی از قطب های ورزش گلبال در ایران بوده است، اما چند سالی است خبری از درخشش ورزشکاران گلبال خوزستان در تیم ملی نیست و تیم باشگاهی مناطق نفتخیز جنوب دیگر تیمداری نمی کند.

به گزارش ایران سپید حمزه زهیری عضو تیم گلبال هیأت نابینایان خوزستان و عضو اسبق تیم ملی جوانان گلبال کشورمان در مصاحبه با ایران سپید گفت: وضعیت رشته گلبال در خوزستان اصلاً خوب نیست و گلبال مانند جسدی است که دیگر روحی در کالبد آن وجود ندارد. وی افزود: ثمره این عملکرد به اقدامات رؤسای قبلی هیأت نابینایان خوزستان بر میگردد. از زمانی که آقای شیروانی از هیأت رفتند، رؤسای بعدی تنها بدهی از خود بجای گذاشتند. در حال حاضر، آقای انصاری رئیس فعلی هیأت نابینایان خوزستان یک ثبات نسبی به ورزش نابینایان استان داده اما در رشته گلبال، وضعیت ایشان مانند شطرنج بازی است که دیگر مهره های خود را در اختیار ندارد. برخی از ورزشکاران ما به کشور های دیگر مهاجرت کردند و برخی دیگر نیز سن و سالشان افزایش پیدا کرده و هیأت دارد از پشتوانه های زمان ریاست آقای شیروانی استفاده می کند که آن هم نفس های آخر خود را می کشد.

زهیری در پاسخ به چرایی نابودی تیم مناطق نفتخیز جنوب که سابقه 6 قهرمانی پیاپی در سوپرلیگ گلبال کشور را داشت گفت: زمانی که مناطق نفتخیز در گلبال تیمداری می کرد، وضعیت تیم ملی ما نیز بسیار خوب بود. از آنجا که این تیم هزینه می کرد و پول را وارد ورزش گلبال کرد، سایر باشگاه ها هم تشویق شدند تیمداری کنند. اما متأسفانه به علت اختلافات رئیس وقت فدراسیون نابینایان با مدیر باشگاه، دیگر نفت قید تیمداری را زد و همین مسئله باعث بی انگیزگی ورزشکاران نابینای گلبال در خوزستان شد.

وی در ارتباط با مسابقات لیگ گلبال و سقوط هیأت نابینایان خوزستان به مسابقات دسته اول نیز گفت: از فدراسیون تعجب می کنم که گاهی تصمیمات غیر کارشناسی می گیرد. اختلاف تیم ما با اردبیل تنها 2 امتیاز بود و می توانستیم در دور برگشت این اختلاف را جبران کنیم. رشته گلبال مانند خیلی از رشته ها نیست که در آن تماس فیزیکی باشد. نه تماشاگر دارد و نه داوران و بازیکنان با هم تماس آنچنانی دارند. می توانستند با انجام تست های تشخیصی به راحتی دور برگشت لیگ را برگزار کنند یا اینکه نتایج سال قبل را ملاک قرار دهند.

زهیری در پایان گفت: از فدراسیون نابینایان گلایه داریم. در نهایت اگر تصمیم بر لغو دور برگشت بود، با توجه به اینکه تیم ها اسپانسر دارند و هزینه می کنند، می توانستند دو تیمی که از دسته اول به سوپرلیگ صعود کرده اند را در مسابقات سال آینده مشارکت دهند و لیگ برتر با حضور 9 تیم برگزار شود.

امیر سرمدی

حمزه زهیری
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *