شناسه خبر: 20427 منتشر شده در مورخ: 1399/1/5 ساعت: 10:55 گروه: سیاسی  
امدادرسانی هلال احمر در ۱۹ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

امدادرسانی هلال احمر در ۱۹ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت امدادگران در ۱۹ استان متاثر از سیل گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به ۹ هزار و ۷۵۷ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از هلال احمر  «مرتضی سلیمی» رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی هلال احمر در ۱۹ استان‌ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی از تاریخ سوم فروردین تا صبح امروز (پنجم فروردین) افزود: استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان درگیر سیل‌ و حوادث جوی بودند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در قالب ۱۰۰ تیم عملیاتی به مناطق متاثر از سیل اعزام شدند، افزود: نیروهای امدادی در ۶۱ شهر و روستا و ۹محور کوهستانی امدادرسانی کردند. همچنین ۷۹ نفر به مناطق امن منتقل و ۵۳۷ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و به ۹ هزار و ۷۵۷ نفر امدادرسانی شد.  

سلیمی یادآور شد: در این مدت ۵۹ واحد مسکونی تخلیه آب و ۱۴ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

رییس سازمان امداد و نجات توزیع ۶۷۶ بسته غذایی، ۱۰۲ دستگاه چادر، ۲هزار ۸۴۹ تخته پتو، یک هزار و ۱۴۸ تخته موکت، ۳۷۶ کیلوگرم نایلون از دیگر اقدامات هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته بوده است.

امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، فارس و خوزستان ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *